Deception (2008)

Thriller

geregisseerd door Marcel Langenegger
met Ewan McGregor, Hugh Jackman en Michelle Williams

Jonathan Messer (Ewan McGregor) heeft geen sociaal leven en alles gaat dan ook om zijn werk. Dan ontmoet hij tijdens een nieuwe klus Wyatt Bose (Hugh Jackman). Die introduceert hem in een hele andere wereld. Maar nog voordat Jonathan beseft wat hem overkomt, is hij hoofdverdachte in een ontvoeringszaak en een miljoenendiefstal.

Klinkt leuk! En Ewan & Hugh in 1 film, moet wel goed zijn!

avatar van moviemike
Ziet er zeer goed uit. Eindelijk nog eens een thriller met een goede, een slechte en een 'femme fatale'!

avatar van Mc
Mc
JA. Hier heb ik nou wel zin in. De trailer is in ieder geval heerlijk, nou hopen dat het boven het 'Perfect Stranger' niveau uitstijgt.

thebeequeen
Ik vond het een tegenvaller. Michelle Williams is teveel de 'girl next door' om voor femme fatale door te gaan. Ik vond 'r niet overtuigend in het spelen van een vamp waarvoor iedere man zichzelf zou verliezen.

Dat ze Ewan voor zich won is overtuigend, maar ladykiller Hugh vond ik ongeloofwaardig, zijn personage was daar veels te gekwiekst voor. .

Het werd wel een paar keer spannend, op het einde maar het was een te cliche verhaaltje om te boeien. Ik zat niet op het puntje van mijn stoel.

avatar van Altijdklagen
Slaapverwekkende en voorspelbare tijdsverspilling!

De titel van de film verraad het verloop van de film...
spanning is daardoor totaal niet aanwezig en om de personen geef je zo ie zo geen zwier..

Dit is een duidelijke 25 in een dozijn tv film thriller met redelijke acteurs die er weinig zin in hadden...

skippen!

avatar van finitio
Had ik de titel maar wat beter bekeken...

Ga de film zometeen kijken.. kom zo met een verslag!

Gewoon een leuke film met veel vrouwelijk schoon.

Het verhaal gaat lekker vlot door en blijft interessant.

trailer doet me beetje aan "derailed" denken... met jennifer anniston!

ik vond dit persoonlijk een erg saaie film, erg langdradig en misschien maar 1 moment van spanning.

goeie film, wel een beetje een slap einde en al met al erg voorspelbaar....

toch 3*

avatar van dulcinea
Het blijkt een trend op mm om met 0,5 en 5 * te gooien.
Een 5 verdient deze zeker niet, maar dit maar 0,5 geven, kom dat is nu ook weer sterk overdreven he!

Ewan en Hugh zijn acteurs die er staan, ook in deze film al hebben ze beiden al beter gedaan. Ik vond deze zeker niet slaapverwekkend maar een goeie sfeervolle thriller die alleen de mist ingaat qua voorspelbaarheid. Het begint allemaal vrij goed maar je komt er als kijker veel te snel achter hoe het allemaal in elkaar past, dan blijven er alleen nog wat kleine vragen over zit ze mee in het complot? overleefde hij de ontploffing? Bij dit soort films zie ik de verrassing liever op het einde komen zoals in The Game.
Maar al bij al heb ik me toch niet verveeld bij deze film en vind ik 3* wel op z'n plaats.

avatar van Hoodini
Gewoon een goeie en spannende film die de moeite van het kijken zeker waard is... Ben blij dat ik me voor het kijken niet al te veel van bovenstaande meningen heb aangetrokken. Een van de betere films die ik de laatste tijd gezien heb.

Thriller die lekker weg kijkt maar op het eind wat voorspelbaar wordt. Film is niet slecht maar ook geen topper.

Hoodini schreef:

ik sluit me aan bij hoodini.
als men zich alles zou moeten aan trekken , wat hier allemaal wordt geschreven, dan kun je beter niet meer stemmen.

heb de film net gekeken, maar toch wel een tegenvaller. een beetje een afgekloven verhaal, het begin was ook te langdradig. voor de moeite 2,5 sterren

avatar van Nasty
Inderdaad erg voorspelbaar , dit soor vehalen zijn nu te vaak gebruikt !

Ik geef de film een 2,5

Jeauhan
De antwoorden op de open vragen die rijzen tijdens het kijken zijn te voorspelbaar om de film echt spannend te maken. Desalniettemin best redelijk en meer dan 0,5 of 1* waard, het kan namelijk nog zoveel slechter.

avatar van ArcovandenBroek
En ik vond het totaal niet voorspelbaar, gewoon een erg goede thriller. Goed geacteerd door Ewan en Hugh, goed verhaal en een behoorlijk verrassend einde. Prima film dus!

avatar van The Godjoshi
Goeie dag mensen,
Tja wat zal ik er is van zeggen de trailer is 1 grote ''deception'', je denkt dit wordt een hele goeie film met hele goeie acteurs, maar je wordt er gewoon door misleid. Ik heb hem gister in de sneak gezien en het is echt 1 van de slechtste films die ik de laatste tijd, neeej wat zeg ik....die ik ooit heb gezien. Het verhaal is echt onboeiend er zit geen lijn in......het begin van de film is vermoeiend en oersaai dat je echt gaat denken van......gaat de film nog beginnen en alles is te voorspelbaar......ik zeg in 1 woord k*tfilm en als tip geef ik jullie lekker thuisblijven en zeker niet naar de bios gaan want het is 1 grote ''DECEPTION'' een dikke 1,5

latersszzzz

avatar van bateman
Wel een aardige film. Begin vind ik nog wel leuk omdat je in het duister tast wat er zich daadwerkelijk afspeelt omtrent het personage van Ewan. Ik dacht eerst dat Ewan schizofreen was en helemaal zou doordraaien in de film.
Zodra het plot duidelijk wordt vind ik het verhaal rommelig worden dat de geloofwaardigheid van de het verhaal aantast. Zeker tegen het einde van film begon mij dit te irriteren. Verder wel een redelijk film en het kijken waard.

avatar van ANTONIOB
dan kijk jij niet veel films hoodini...

ik heb 'm gister in de bios gezien bij sneak. saaiiii!!! er gebeurd echt weinig boeiends. het acteren was ook niet echt denderend. Ik hoopte aan het einde eigenlijk dat wolverine en die blonde chick samen speelden in dat parkje. dat het nepbloed was van de xman. dat hij speelde dat hij dood was. maar helaas...

mvg

AntonioB

avatar van grandpa
Hugh Jackman haalt het niveau van X-men bij lange na niet maar de film is goed te pruimen op een paar zwakke puntjes na leuk tijdverdrijf en ga voor de rest met bateman mee.

avatar van Nohands
Ik heb me prima vermaakt, inderdaad beetje voorspelbaar allemaal maar toch te pruimen door de mooie beelden en het acteren van Hugh jackman en Ewan McGregor.

Leuk voor een avondje op de bank een DVD kijken met een sapje erbij en een bakkie nootjes....

Er moeten eens wat meer thrillers gemaakt worden ipv al die horrorfilms de laatste jaren....

avatar van RickZ
Niet zo spannende thriller maar wel onderhoudend genoeg om te blijven kijken

avatar van Altijdklagen
Sorry voor de 0,5 maar ik was gewoon zo ontzettend teleurgesteld door deze film. Ik vond het zo'n sonde van mijn tijd dat ik daardoor een 0,5 gegeven heb. Ik sta er ook nog steeds achter, want mijn verloren tijd krijg ik er niet door terug.

ook vooral omdat de film zooooooooo veeeeeel beter had kunnen zijn!

avatar van treeass
Bovengemiddelde erotische thriller als je het mij vraagt. Absoluut niet zonde van de tijd dus, i.t.t. wat enkelen beweren !

avatar van ROOSKY
Best een aardige thriller, deed me enigszins denken aan de thrillers die veel in de jaren 90 gemaakt werden. Die lagen mij altijd uitstekend. Wel een beetje een sombere film, dat gaf me enigszins een onprettig gevoel maar dat is ook wel weer knap, film moet toch iets met je doen hè?

RickZ schreef:
Niet zo spannende thriller maar wel onderhoudend genoeg om te blijven kijken

Nope... net niet onderhoudend & spannend genoeg... heb 'm uitgezet na de 1e helft. Boring...

Je vraagt je af wat deze acteurs in zo'n film doen. Het magere verhaal is enorm voorspelbaar, in ieder geval voor degenen die meer van dit soort films heeft gezien. Ook hangt het verhaal van toevalligheden en onwaarschijnlijkheden aan elkaar vooral de telefoon omwissel scene slaat nergens op.
Toch is de film nog redelijk amusant. Dit is mede te danken aan Jackman, die zich lekker kan uitleven, McGregor is echter niet erg overtuigend.
Verder is het einde erg slap; het past mooi bij de rest van de film.