Deception (2008)

Thriller

geregisseerd door Marcel Langenegger
met Ewan McGregor, Hugh Jackman en Michelle Williams

Jonathan Messer (Ewan McGregor) heeft geen sociaal leven en alles gaat dan ook om zijn werk. Dan ontmoet hij tijdens een nieuwe klus Wyatt Bose (Hugh Jackman). Die introduceert hem in een hele andere wereld. Maar nog voordat Jonathan beseft wat hem overkomt, is hij hoofdverdachte in een ontvoeringszaak en een miljoenendiefstal.

avatar van Thom1994
Verveelde me, dus besloot ondanks de niet al te goede beoordeling, deze film te kijken. Ik verwachtte een "standaard thrillerfilmpje" , door mij ook wel omschreven als een " 5 voor 10 euro film"

Het resultaat is redelijk. Erg standaard allemaal. Het voorspelbare en ongeloofwaardige van deze film wordt gecompenseerd met goed acteer en camerawerk. Ik vond het erg jammer dat ik vooral bij het laatste half uur van de film alle gebeurtenissen letterlijk voorspelde.

Toch leuk om een keer te kijken , vermakelijk is hij in ieder geval wel, alleen erg standaard met teveel minpunten om deze film écht goed te noemen.

avatar van Kingsizerizla
Niet slecht en ook niet goed gewoon een film voor een zondag om te kijken....

avatar van steventje
Misschien ben ik de enige die deze film niet snapt maar waarom was er die lijst? Wie heeft die gemaakt en met welke bedoeling?
En waarom staat er hier op moviemeter Jonathan Messer (Ewan McGregor)?Heette die McGregor niet McQuarry in de film?
Een film vol fouten volgens mij.

avatar van Nicholas
Aardig om eenmalig naar te kijken. Voorspelbaar echter dat ruim voor het einde van de film Jonathan uit de dood opstaat.

2,5 *

Ik vond het een goede spannende film. Ongeveer wist je wel wat er ging gebeuren. Maar het bleef spannend genoeg. Ewan McGregor, Hugh Jackman en Michelle Williams speelde allemaal heel goed.

Tweede film (na Incendiary) die ik in zeer korte tijd gezien heb met Ewan McGregor en Michelle Williams (mede dankzij de film "Incendiary" en deze heb ik een zwak gekregen voor Michelle Williams) in de hoofdrol. En ik moet zeggen dat deze film me iets beter beviel. Het verhaal is niet bijster origineel maar wordt wel goed vertolkt door de eerder genoemde hoofdrolspelers en ook door Hugh Jackman. De film wist te boeien (spannend werd het eigenlijk nooit) tot einde en er zat ook best veel vrouwelijk schoon in. Dit is gewoon een leuke onderhoudende thriller die wel nergens in uitblinkt.

avatar van Zandkuiken
Doet op visueel vlak wat denken aan Stay. Nogal gelikt maar zeer elegant allemaal, met fraaie kleuren.

Jammer genoeg is het verhaaltje echt niet origineel meer en werd ik nergens nog verrast. Op zich niet zo erg, ware het niet dat deze film het vooral wil hebben van z'n twists.

Ook de acteerprestaties brachten me amper in vervoering. Ewan McGregor speelt natuurlijk een saaie boekhouder, maar hoeft daarom niet noodzakelijk compléét zoutloos voor de dag te komen. Hugh Jackman straalt klasse uit, maar ook hij overtuigt hier niet echt. Wat eveneens geldt voor Michelle Williams. Uiteraard een erg sexy vrouw, maar ze heeft veel meer in haar mars.

Toch nog net drie sterretjes, want cinematografisch stelt Deception niet teleur.

vond het verrassend goed.

avatar van MovieHolic
Prima thriller wel wat doorzichtig... en ik vond het gruwelijk irritant dat hij uiteindelijk niet met dat geld wegliep.

avatar van Thom1994
MovieHolic schreef:

Bad habits

avatar van david bohm
Thriller die nergens echt spannend wordt. De ééndimensionale personages die theatraal in beeld worden gebracht onder gevoelige muziek weten me nergens mee te nemen in het verhaal.
Lijkt in recordtempo opgenomen te zijn om wat geld mee te verdienen.

avatar van Q Jones
Slechte thriller die lijkt op een goedkoop aftreksel van de o zo sublieme thrillers van roman polanski.

Het verhaal is een beetje als een 13 in een dozijn film, de uitwerking ervan is aardig gedaan maar het hield me niet tegen om af en toe lang uit te gapen.

De film bevat totaal geen spanning, en de zogenaamde plottwist moest als een verrassing komen, misschien als dit de eerste thriller is die je ziet maar als je een ervaren filmkijker weet je allang wat er aan komt en hoe de truc in elkaar steekt.

De karakters worden ook veder helemaal niet uitgediept en het ze konden me eerlijk gezegd ook niet boeien, je leeft totaal niet met ze mee.

Het acteerwerk was veder wel goed vooral van Jackman, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat twee acteurs van toch wel een behoorlijk kaliber in deze film zagen.

Q Jones schreef:

Niet in elke film behoeven karakters uitgediept te worden, lijkt me.

avatar van Q Jones
Nee daar heb je gelijk in, maar ik vind het altijd wel fijn als een karakter boeiend is, en dat is in deze film totaal niet. Het intresserde me werkelijk waar geen ene hol wat er met hun gebeurt, en mochten ze wel uitgediept worden, dan houden we nog een bagger film over want de film mist spanning en is gewoon weg te simpel je weet zo hoe de truc in elkaar steekt. Sorry hoor maar ik als ervaren filmkijker kan hier geen lol aan beleven en waar je die 3,5 ster vandaan haalt dat weet ik ook niet, maar de score van jou en van de site is voor mij veel te hoog

avatar van TrickySmalls
Vind deze film wel een alleraardigst concept hebben met ook nog de nodige humor (begin) erin. Dat hij voorspelbaar is ben ik helemaal met je eens.

avatar van Q Jones
Alleraardigst concept, dude dit is al honderde keren en zoveel beter gedaan. Ik vind die 3,5 ster gewoon een beetje raar vergeleken met je andere stem gedrag maar ja ieder zijn ding. Ik bedoel als je dan bv naar Fourth Kind, The kijkt dat is een geweldig concept en zoiets geef je maar 3 sterren.

avatar van TrickySmalls
Maar die films kun je onderling totaal niet met elkaar vergelijken.
Ik geef een Cabin Fever bijv ook 3 sterren net als een Public Enemies terwijl ze niet eens in de buurt komen. Het gaat er maar net om hoe je de film ervaart.

avatar van Q Jones
Nee maar loop dan niet te zeuren dat het een alleraardigst concept is want dat is het gewoon niet, ik gaf alleen een voorbeeld van een film die dat wel heeft en die geef je lager. Ik verglijk de films ook niet met elkaar.

avatar van TrickySmalls
Wellicht dat het verhaal al vaker gedaan is, maar het is de uitwerking ervan wat deze film voor mij zo speciaal maakt. Wij weten allebei natuurlijk dat McGregor niet dood is na die ontploffing, maar dat ze elkaar verolgens nodig hebben voor die zogenaamde deal kwam voor mij echt wel uit de lucht vallen. Ook dat hele telefoon gebeuren was gewoon leuk gedaan.

avatar van Q Jones
Nou het is maar wat je leuk vind, dat ze elkaar nog nodig hebben voor de deal dat kon je ook al van mijlen ver zien aankomen en dat met die telefoon ach ja het is maar hoe laag je drempel is om vermaakt te worden.

avatar van TrickySmalls
Zo is dat. De een kan zich kostelijk vermaken met een JCVD de ander weer met iets anders.

avatar van Q Jones
Beetje flauw natuurlijk, ik denk dat we er beter over op kunnen houden want jij weet duidelijk geen goede beargumentatie meer te vinden.

avatar van TrickySmalls
Dat jij de film niets vindt is natuurlijk je goed recht. Je hebt het alleen maar over een plot wat je al 'honderden' keren gezien hebt. Wat kan kloppen, maar ik heb het meer over het hele omhulsel ervan wat mij aanspreekt. Dat jij dit niet ziet of boeit kan aan jou liggen. Als een film voor jou al voor de zoveelste keer qua verhaal in elkaar steekt, maakt dat voor jou een film dan al per definitie slecht en is een 3,5 ster te hoog?

avatar van Q Jones
Nee, maar de film is gewoon slecht uitgewerkt, er zitten te veel gaten in het verhaal en de karakters zijn gewoon niet boeiend. Er zijn zoveel betere films die hier op lijken.

avatar van TrickySmalls
Niet in elke film zijn de karakters boeiend. Dat is ook niet de essentie binnen deze film, en zo ook binnen vele andere films. Maar dat zei ik hierboven ook al.

TrickySmalls schreef:
Niet in elke film zijn de karakters boeiend.

Natuurlijk wel kijk in een monster film of horror film niet maar in een thriller moeten de karakters wel degelijk boeiend zijn anders verlies je toch na het eerste half uur je intresse toch al

avatar van TrickySmalls
Ja boeiend zijn van aan te zien, maar niet dat ze uitgebreid uitgediept hoeven te worden, wat jij in je recensie wel aanhaalt.

avatar van Q Jones
Ja maar daar heb ik je al gelijk in gegeven in een vorige post, wel bij de les blijven vriend.

avatar van TrickySmalls
Nou, dan is hiermee de spreekwoordelijke kous af.

avatar van Q Jones
Als jij het zegt, maar toch vind ik de personages in deze film totaal niet boeiend, terwijl dat wel hoort te zien