Good Advice (2001)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Steve Rash
met Charlie Sheen, Angie Harmon en Denise Richards

Ryan Turner (Charlie Sheen) is een beursmakelaar en een ongelooflijk arrogante kwal. Als hij na een verkeerde tip zijn geld en zijn baan kwijtraakt, raakt zijn leven in het slop. Hij trekt in bij z'n vriendin (Denise Richards), die bij een krant een adviescolumn heeft. Als zijn vriendin plotsklaps vertrekt, omdat ze een nieuwe liefde in Brazilië heeft, vertelt hij op haar werk dat ze ziek thuis ligt. Hij neemt stiekem haar column over om de huur te kunnen betalen, maar onverwachts slaat de column ongelooflijk aan. Ryan komt erachter dat hij echt mensen kan helpen met zijn column, maar het wordt steeds moeilijker om zijn identiteit geheim te houden.

De speelduur weet ik trouwens niet helemaal zeker, maar ik kwam om een normale tijd uit de bioscoop, dus hij zal niet bijzonder lang zijn geweest.
Gewoon een voorspelbare film, maar met leuke vertolkingen. Ik snap eigenlijk niet echt waarom ik hem leuk vind, aangezien hij helemaal niets toevoegd aan het genre, maar what can I say: I'm a hopeless romantic.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
en wat als je Blow had gekregen?

Dan was ik waarschijnlijk genoodzaakt om hem nog een keer te zien, aangezien ik moeilijk m'n gezelschap alleen kon achterlaten.

Moviestar
Best een leuke film, het verhaal is ook erg leuk en met name de secretaresse van Page is erg grappig. Ik vond alleen Denise Richards irritant. 3*

avatar van moviefreak#1
Moviestar schreef:

Ik sluit mij hier volledig bij aan. De secretaresse is idd hilarisch en Denise Richards laat weer eens zien niet te kunnen acteren. Misschien wel 1 van de beste van Charlie Sheen sinds z'n hot Shots tijd.

ik vind het een hele leuke relaxte feel good movie. helaas jammer dat denise een kleine en mindere rol heeft, maar de keren dat ze in beeld is... schaadt de film niet ! wel grappig zo'n man die zich geheel inleeft in het vrouw zijn. angie mocht er ook zijn als editor. en die secretaresse... geweldig mens.

denise & angie **
film **

neo (crew)
Sheen trekt na 100 jaar nog steeds dezelfde strakke blikken. Niks nieuws onder de zon, en vooral ook niet erg grappig, maar wel te kijken. Die Estelle Harris als secretaresse kwam wel goed uit de hoek.

avatar van brielen
Ik vond het een zeer vermakelijke romantische komedie.
Overtuigende prestatie van Sheen. Zeker geen spijt van gehad.3.

avatar van DeCol
leuke film! Niks speciaals maar wel gewoon leuk om naar te kijken. Die Angie Harmon mag er daarom ook wezen

avatar van Minority_Check
verbaast me dat er zo weinig mensen hier naar gekeken hebben
het was wel een aardige film

avatar van DeCol
Minority_Check schreef:
verbaast me dat er zo weinig mensen hier naar gekeken hebben
het was wel een aardige film

Tsja, als hij niet vaak op tv komt.. Het is ook niet echt een film die je nou specifiek in je dvdbox wilt hebben denk ik.

avatar van dualcia
Deze film is gewoon leuk om lekker met een zak chips op de bank hangend te kijken met je hoofd helemaal leeg.
Hij is gewoon leuk, niks speciaals aan, maar hij is wel leuk!
En Charlie Sheen is tof (H)

avatar van drlina
Ik vond het wel een leuke film. Er zijn best wel grappige scenes en ik kon me dus wel vermaken!

avatar van DragQueen
Een leuke komedie, met dito verhaal, die aangenaam wegkijkt. Charlie Sheen speelt een leuke rol, en met de humor zit het ook wel goed. 3 sterren.

avatar van ChelseaH
leuke film echt cool om te zien
Charlie Sheen is

Damn dit was wel een hele slechte film, zo slecht dat hij een beetje grappig werd. Charlie Sheen met altijd die zelfde stem was geen 1 x grappig

Dick2008
Tegenvallende film. De eerste 20 minuten zijn erg chaotisch en wat daarna kwam was eerlijk gezegd ook niet al te best. De chemie tussen Charlie Sheen en Angie Harmon is toch verre van geslaagd. Denise Richards doet het aanvankelijk nog wel aardig maar bij haar terugkomst ging ze toch wel op de aanstellerige toer. Bij de rest van de cast is er ook niemand te bespeuren van wie ik kan zeggen, die of die zet een leuke rol neer. En het verhaal zelf was ook niet grappig. Nee, geen geslaagde film. 1.0.

avatar van Gang_Star
Best leuk. Charlie Sheen zet zijn rol leuk neer als de man die besluit zich voor een ander persoon uit te geven. Ondanks het romantische gedeelte van deze film (ik ben daar totaal geen liefhebber van) heeft deze film genoeg humor waardoor ik hem zonder verveling kon uitkijken. Hoogstaand was het uiteraard niet, maar in totaliteit was de film zonder meer voldoende.