The Calcium Kid (2004)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Alex De Rakoff
met Orlando Bloom, Omid Djalili en Michael Pena

Jimmy (Orlando Bloom) is een jonge melkman en tevens amateur bokser. Een curieuze samenloop van omstandigheden leidt er toe dat hij het op moet nemen tegen de wereldkampioen.

Doet een beetje aan The Milky Way denken...

avatar van Phoenix
En Rocky... Jammer, had na Troy en POTC gehoopt op producties met iets meer potentie voor Orlando Bloom. Maar ja, hij moet het zelf weten .

Phoenix schreef:

Waarom moet de man rollen met potentie krijgen?

malkovich schreef:

Waarom moet de man rollen met potentie krijgen?

Ken hem niet persoonlijk natuurlijk, maar hij komt sympathiek op me over. Ook vind ik het knap dat zo'n jonge gozer van zo ver is gekomen (hij heeft destijds zijn rug gebroken en de prognose van de artsen was dat hij nooit meer kon lopen) en dan ook nog eens fysiek zware rollen als Will Turner en Legolas durft te spelen. Getuigt van lef vind ik. En zijn acteerprestaties vind ik ook zeker niet slecht, maar misschien komt dat door bovenstaande.

avatar van Esteban
Ik vind dit anders een mooie stap voor Bloom hoor Phoenix . The Calcium Kid filmde hij vóór 'Troy' en ik zou niet liever hebben dat hij eens een échte karakterrol (het is no de vraag of we dat hier gaan krijgen) in een kleinere film neerzet. Ik zou namelijk graag eens ontdekken wat hij écht in z'n mars heeft.

avatar van Phoenix
Ook weer waar . Maar dan had ik hem liever niet in een komedie als deze gezien (waarvan het verhaal zo cliché is als het maar kan).

avatar van Sjoerd
Esteban schreef:

Roerend mee eens, en daarbij komt dat Troy me op de een of andere manier gestolen kan worden, dus ben benieuwd wat Bloom kan doen in een 'kleinere' film...

deze film is geregiseerd door een vriend van hem. hij had al voor zijn grote doorbraak met LOTR toegezegd dat hij in deze film zou gaan spelen. ook al is hij toen helemaal de nieuwste hotste filmster geworden, toch is hij in deze film gaan meespelen. een film waarvan verwacht werd dat hij niet groot zou worden, ( ik weet ook niet of dat zo is ja of nee) vind het erg sympathiek dat hij niet zomaar na beroemd zijn geworden, gezegd te hebben: nouw dag dag met die rol, maar ik kan nu betere rollen krijgen!

(qoute)
Release Dates:
April 30, 2004 in the UK and France. According to the Daily Mail, it will go straight to video in America

avatar van De Knip
Heb wel een aantal maal met een lach hier gezeten.
Komisch filmpje in een documentaire-stijl.

De film volgt Jimmy The Calcium Kid Connelly gedurende de hele film. Als de grappen een beetje in herhaling worden gezet, stapt de film er gelukkig net op tijd vanaf.

Orlando Bloom moet ook zelf gedacht hebben aan een aparte en leuke film deel te nemen. Kan me voorstellen dat 'ie zich enorm heeft vermaakt tijdens de opnames. Ik ook best wel en geef een dikke:

***1/2

Waarom moet de man rollen met potentie krijgen
Ken hem niet persoonlijk natuurlijk, maar hij komt sympathiek op me over.

Heb laatst een interview van hem gelezen en daar kwam hij heel sympathiek over eigenlijk, hij gaat er allemaal vrij nuchter mee om...nog wel haha. Hopelijk voor hem en zijn omgeving blijft dat ook zo.

Maar dat terzijde, ben wel benieuwd wat hij van deze rol gemaakt heeft, hij speelt meestal van die middeleeuwse watjes (behalve legolas dan), dan is een bokser wel wat anders. Es kijken hoe hij zich daar door heen slaat.

nee Orlando speelt geen Middeleeuwse watjes !!!
en de calcium kid is tja wel een grappige film vind ik

mijn score zou een 10/10 zijn

geinige engelse humor film. Vooral leuk geworden omdat het in een soort documentaire-verhaal verteld word.

*** sterretjes

avatar van james_cameron
Flauwe mockumentary, voorspelbaar en weinig origineel. De cast is (te) enthousiast maar helaas niet zo goed. Ook Orlando Bloom weet niet te overtuigen in de hoofdrol. Zelfs de documentaire-stijl wordt niet consistent doorgevoerd. De zogenaamde documentairemaker is vaak op twee plaatsen tegelijk aanwezig (eenmaal op verschillende continenten!) en zou met ongeveer tien camera's tegelijk aan de gang moeten zijn om dit resultaat te krijgen. Daar trappen we niet in.

hele goeie film Orlando Bloom heeft zich alweer bewezen dat hij de naam acteur waardig is

hee james_cameron je moet niet zo zeuren. Dit is een leuke film! meer melk drinken!

Ik vond dit een hele leuke film! Hij was totáál anders dan ik had gedacht (misschien zelfs gehoopt...). En Orlando Bloom blijft me steeds verbazen. Zijn verzijdige rollen doen me een beetje aan Johnny Depp denken, hoewel Orlando natuurlijk niet aan hem kan tippen.
Een leuke film.

movieaddict schreef:
Zijn verzijdige rollen doen me een beetje aan Johnny Depp denken...
Wat voor rollen?

Grappige film, je kunt zien dat het geen a film is, maar dat maakt Orlando weer helemaal goed

kArIzMa_TuRk
Vermakelijke Leuke Goeie film, Orlando Bloom deed het weer heel erg goed..

avatar van Rick18
Wat een slechte film. Komt op mij over als een erg lange reclame om melk te promoten.

avatar van ILDIB
Verrassend geinige film, je moet wel van engelse nikszeggerij houden en niet hopen op big action..

avatar van ILDIB
Lachen, in 2 jaar tijd geen enkele nieuwe reactie. Wederom gekeken en weer genoten van een prima origineel filmpje. Bloom is echt goed.

avatar van tsjong
Het documentaire achtige filmen vind ik een groot pluspunt.
De humor zit er ook wel in, leuk voor een dinsdagavond =D

avatar van tsjong
Lachen in twee jaar tijd geen nieuwe reactie

avatar van Waackx
Zeer leuke en verrassende sportkomedie, ik snap het lage gemiddelde echt niet maar goed,
ik ben normaal helemaal niet van de boks/sportf-ilms, te cliche te vaak naar mening maar vond deze film lekker luchtig gemaakt en ik vond Bloom lekker "natural" overkomen en de film zit vol met leuke personages zoals zijn manager en zijn beste vriend.
Eigenlijk zijn alle personages in deze film grappig en dat is best bijzonder, goeie casting dus.
Jammer dat er zo weinig mensen deze film kennen want ik denk dat de meeste mensen die niet van sportfilms houden net als ik, wel kunnen genieten van deze film.