• 8.349.597 stemmen

Alternatieve titel: Quicksand

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Margot Schaap

Met onder meer: Hanna van Vliet, Elsie de Brauw en Elin Koleci

IMDb beoordeling: 7,4 (32)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 21 oktober 2021

• Picl Bekijk via Picl

Plot Drijfzand

Het verhaal gaat over een intrigerende moeder-dochter relatie en de weerslag daarvan op drie generaties vrouwen. Wanneer Helena meedeelt een hersentumor te hebben, komt er een einde aan Suze’s rustige gezinsleven op het eiland en neemt haar dwangneurose geleidelijk zorgwekkende vormen aan.

kappeuter (crew films)

Vanaf 21 oktober in de bioscoop (Vedette)

avatar van tbouwh

tbouwh

Nieuwe distributeur. Zie hier. Film is fascinerend geregisseerd (o.a. in aandacht voor geluid en details in het gedrag van de personages) en gespeeld (met name door Van Vliet) alleen verloor ik op den duur de aansluiting met het scenario.

avatar van Eafliers

Eafliers

Prachtige film. Heel mooi en natuurlijk gespeeld door Hanna van Vliet en Elsie de Brauw, en ook het kleine meisje is opvallend goed. Het thema moeder- dochter is sowieso interessant en wordt hier subtiel uitgewerkt in de drie generaties. Er zitten ook grappige momenten in, het is beslist niet alleen maar een zware film. De natuuropnames op Texel zijn ook fijn om naar te kijken. Ik heb er van genoten!