• 8.521.671 stemmen

Minions: The Rise of Gru (2022)

Animatie / Komedie | 87 minuten

Releasedatum: 29 juni 2022

• Bioscoop Te zien in 136 bioscopen

Plot Minions: The Rise of Gru

"A villain will rise."

De twaalfjarige Gru droomt ervan de grootste schurk ter wereld te zijn. Zijn pad kruist dat van enkele andere Minions. De Minions die verlangen naar een tirannieke machthebber willen Gru maar al te graag helpen zijn doel te verwezenlijken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Gru (stemrol)

Kevin / Stuart / Bob / Minions (stemrol)

Dr. Nefario (stemrol)

Svengeance (stemrol)

Stronghold (stemrol)

Master Chow (stemrol)

kappeuter (crew films)

Vanaf 30 juni 2021 in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van CobraKaiFan

CobraKaiFan

Vanaf 1 juli 2022 in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van Franklin1975

Franklin1975

De Lego-sets zijn er in ieder geval eerder dan de film

avatar van Walter S.

Walter S.

Zowaar, ik ben de eerste stemmer!

Aanrader hoor, mooie animatie en de Minions humor blijft grappig. Speelt in 1976 dus de Ramones referentie kon niet achterblijven. En voor de hard rockers, uiteraard kwam ook KISS voorbij.

Prima film dus, ook niet te lang gerekt maar met 90 minuten precies prima.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke en grappige animatiefilm die lekker wegkijkt.

avatar van wwelover

wwelover

Heb de laatste paar films niet gezien, maar hier vandaag met mijn neefjes heen geweest en erg goed mee vermaakt.

avatar van Shinobi

Shinobi

"I'm pretty despicable."

Na 'Despicable Me 3' had ik eigenlijk verwacht dat de koek wel op zou zijn, maar blijkbaar niet.

'The Rise of Gru' kun je zien als het vervolg op 'Minions' en tegelijkertijd als een prequel van de 'Despicable Me' trilogie. Hier zie je hoe de jonge Gru in de jaren '70 deze koddige gele wezens ontmoet en hoe zij hem helpen bij zijn snode plannen. Het plan is om lid te worden van een schurkenteam genaamd The Vicious 6, maar dat pakt anders uit.

De Minions zijn op hun best als sidekick, echter wordt de focus in deze film te veel naar hen verlegd; ze krijgen nota bene twee subplots. Dit zorgt ervoor dat het gebeuren op een gegeven moment gaat vervelen, ondanks een paar leuke stukjes. Graag had ik meer van Gru gezien in zijn poging om een superschurk te worden.

Uit een dergelijke stemmencast had eveneens meer gehaald kunnen worden. Als je onder andere Jean-Claude Van Damme, Danny Trejo en Dolph Lundgren voorhanden hebt, zou je verwachten dat hun personages een prominentere rol toebedeeld krijgen. Buiten dat is de animatie weer in orde, al hoefde al die chaos op het eind voor mij niet zo.

Al met al iets beter dan de vorige twee delen, hoewel dat niet zo moeilijk is.

2,5 Sterren.

avatar van Rodger

Rodger

Heerlijke humor... eigenlijk alle films van deze serie...

Het blijft leuk.. voor iedereen...

Ook de muziek in deze film is zo goed gekozen ..

3.5 ***

avatar van monique23051

monique23051

Geweldig! Mijn man en ik zijn beiden geweest en we lagen de meerderheid van de film in een deuk! Maar dat lagen we bij de andere delen ook. Aanrader voor fans van Minions maar ook van jaren 70 muziek!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Eén van de betere films uit de franchise. Het is wat meer van hetzelfde, maar ik heb toch wat gelachen en de film kent de nodig charme. Ook al is het weinig creatief, maar de jongsten zullen hier ongetwijfeld van genieten. Een typische film die ik wel eens graag bekijk, ook al is het nooit bijzonder.

avatar van mjk87

mjk87

Ik zag enkele stukjes en dacht echt: deze heb ik al gezien. Die stukjes komen we zo bekend voor. Tot ik besefte dat dat uit de trailer kwam die al twee jaar terug ofzo in de bios te zien was. Ik herinnerde me die stukken dus wel, maar het was te lang terug om direct te beseffen dat dat een trailer van lang geleden was.

Enfin, typische film dit die vooral druk en lawaaiig is. Soms nog wel grappig - de Minions zijn op momenten best leuk en schattig- maar verder is dit een film die plotgedreven is en bomvol zit om maar niet te vervelen vermoed ik zo. Maar het ding is daardoor vermoeiend en begint uiteindelijk wel te vervelen. Ook visueel niks speciaals in te zien. 2,0*.

avatar van teigertje

teigertje

• 1963 stemmen

Weer een dol en dwaze en hele leuke film geworden.

Voor jong en oud.

Met de bekende Minions, die nog steeds erg leuk zijn.

Blijft genieten met de nog kleine geniepige Gru en zijn Minions die hem weer bij staan.

In dit nieuwe knotsgekke avontuur.

avatar van mrklm

mrklm

In 1976 vindt de criminele bende ‘Vicious Six’ de zogenaamde Zodiac Stone, waarmee ze mag krijgen over ‘the unstoppable beast’ en de wereld aan hun voeten zullen krijgen. Bendeleider Wild Knuckles [Alan Arkin] wordt verraden door Belle Bottom [Taraji P. Henson] en voor dood achtergelaten. Daardoor is er een vacature bij de ‘Vicious Six’ en basisschoolleerling Gru [Steve Carrell] besluit een poging te doen. Na een mislukte auditie komt Gru op een briljant idee, maar daardoor komt hij juist in de problemen, zeker wanneer Wild Knuckles nog blijkt te leven en zint op wraak. Oude bekenden als Nefario [Russell Brand] en Gru’s moeder [Julie Andrews] maken kort hun opwachting en Danny Trejo, Lucy Lawless, Dolph Lundgren en Jean-Claude van Damme (als de overige bendeleden) hebben (helaas) weinig te doen, maar een familiefilm met Simon & Garfunkel en The Carpenters op de soundtrack heeft bij mij een streepje voor. Bovendien zijn er slimme en grappige verwijzingen naar vele filmklassiekers voor de liefhebbers. Maar de franchise staat werkelijk op zijn laatste benen.

avatar van bart007bond

bart007bond

Grappig voor 1 x.

De minions zullen nooit mijn favoriete personages worden.

Te overdreven.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Voor mijn gevoel duurde deze film een uur of vier ofzo, echt enorm vermoeiend met al die ADHD drukte en de hyperactieve Minions om uit te zitten. Ik was er destijds al heel snel klaar mee, maar na een leuke start moesten en zouden Gru en vooral zijn Minions uitgemolken worden waardoor we nu alweer tig delen en spin-offs verder zijn. Stop er gewoon alsjeblieft mee zeg. Het is allemaal niet heel slecht en zeker niet niet te kijken en af en toe zijn die gele wezens zelfs best vermakelijk, maar de verrassing is weg en de humor is gewoon flauw. Ze stoppen er wel de nodige (pop)culturele referenties in, maar ze slaan bij mij niet meer aan.