Minions (2015)

2,87

Animatie / Komedie

geregisseerd door Kyle Balda en Pierre Coffin
met de stemmen van Sandra Bullock, Jon Hamm en Steve Carell

De Minions bestaan al sinds het begin van de evolutie. Van een geel eencellig organisme zijn ze uitgegroeid tot wezens met slechts één doel: het dienen van de meest ambitieuze schurken. Wanneer hun meesters vernietigd worden besluiten ze zich te isoleren van de wereld en te verkassen naar Antarctica. Ergens in de jaren zestig drijft het ontbreken van een leider hen echter tot waanzin. Ze besluiten daarom een nieuwe te gaan zoeken.

134 BERICHTEN 31 MENINGEN
avatar van TornadoEF5

arno74 schreef:
Had ik eerder moeten lezen, want die eerste tien minuten vond ik vreselijk. En de rest was dus ook niet best. Ik geeft het 2* omdat ik het als een matige kinderfilm beoordeel. Eentje om over te slaan, i.i.g. door volwassenen. Despicable Me is trouwens wel leuk. Ze hebben net de verkeerde personages uit die film uitgekozen om er een spin-off van te maken.

Wat bedoel je met "had ik eerder moeten lezen". De eerste 10 minuten waren voor mij relatief trouwens nog te pruimen (gewoontjes dus), rest zwaar ondermaats. Niet veel beter dan het niveau van een gemiddelde tekenserie zoals bvb. Timon en Poemba op Ketnet. Een film mocht wat hoger gemikt hebben. En al zeker een film die zo gehypet is. Meestal geldt: "hoe meer gehypet, hoe slechter de film".

avatar van arno74
Dan had ik m waarschijnlijk niet afgekeken TornadoEF5, omdat die eerste tien minuten mij al erg tegenvielen, terwijl die volgens je tekst het leukste van de film zijn.

avatar van TornadoEF5

arno74 schreef:

Ah zo. Maar je vind de eerste 10 min wel beter dan de rest v/d film?

avatar van Mr-Mcmovie
Heb deze nog in 3D gezien in de cinema, en nu maar eens herbeken voor de tweede maal.

Heb net het zelfde gevoel als de eerste keer dat ik deze minions gezien had. Een heel goede spin off/prequel van de despicable me films. Intussen zijn de Minions over heel de wereld een grote hype nu nog steeds en zijn ze bij iedereen goed geliefd (ik verkies vooral Bob) en ook in hun eigen film zijn ze weer ongelooflijk grappig en schattig.
Ik vond het onstaan over de minions één van de sterkste stukken in de film met een narrator was helemaal genieten met een dikke glimlach.

De film heeft ook een goed jaar waar het zich allemaal afspeeld (eind jaren 60) wat natuurlijk niet mocht ontbreken waren sterke songs wat minions toch een heel goede soundtrack geeft. nummers van o.a. The Rolling Stones, The Kinks, The Turtles en zo verder...
Soms was het beetje te lang van het zelfde, maar dat was nu niet echt zo storend.

Minions blijft een zeer zeer goed animatie filmpje voor het hele gezin.

avatar van panax
leuke animatie
goeie muziek
gewoon genieten !!!

avatar van K. V.
Ook deze animatiefilm eens bekeken en het was wel een vermakelijke film die toch af en toe wel grappig was en met enkele knipoogjes. De animaties waren wel sterk en ook de muziek was wel tof.
Verder waren de stemmen goed.
De tijd passeerde vlot en vond hem wel het bekijken waard.

Dick2008
Iets beter dan de Verschrikkelijke ikke. Ik kan goed begrijpen dat kinderen dit in ieder geval wel heel leuk vinden. Ik vind die gele wezentjes met één/twee ogen ook wel heel leuk verzonnen en getekend. En beleven ze in deze film hun eigen avonturen.
Erg drukke film, (welke animatiefilm van de laatste jaren (op wat uitzonderingen na) is dat eigenlijk niet), die aanvankelijk erg grappig, leuk en afwisselend begint met allerlei korte stukjes door de evolutietijd. Waarna een drietal op zoek gaat naar een nieuwe meester en blijven ze hangen in 1968, terwijl de grote groep nog een tijd achterblijft. Hierdoor wordt het steeds minder. Een beetje hetzelfde idee als met de Pinguins van Madagascar, hier en daar blijft het nog wel grappig. Verder best leuk getekend en als geheel was het nog redelijk te doen (best jammer toch iedere keer weer maar in etappes zal het wel beter bevallen). 3.0/2.0

avatar van Ted Kerkjes

Dick2008 schreef:
Erg drukke film, (welke animatiefilm is dat eigenlijk niet)
Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen (1937), Bambi (1942), Peter Pan (1951), Pinocchio (1940) om maar een aantal te noemen.

Dick2008
In die tijd waren mensen (kinderen in het bijzonder) en de maatschappij zelf ook niet zo druk. (Maar ik zal mijn bericht even aanpassen).

Er zijn er wel een paar, Up, Mary and Max..., maar de meeste niet.

Gen groot minion fan maar deze film heeft me toch wel paar keer aan het glimlachen gemaakt.

avatar van LOTR-lover
Ik had toch wel verwacht dat ik eerder richting een 8 of 9 zou gaan dan op een zesje zou blijven steken, maar Minions is toch helaas niet helemaal geworden wat ik ervan had verwacht. De wisselwerking tussen de Minions en Gru (in de Despicable Me delen) was altijd zo grappig, dat miste ik hier echt. Ik had meer hilariteit, meer geslaagde grappen, gewoon 'meer' verwacht.

6/10 (IMDB)

avatar van m1chel
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
In 2010 kwam Universal Pictures met de geanimeerde hitfilm Despicable Me, die in Nederland als Verschrikkelijke Ikke door het leven gaat. Hierin heeft de superschurk Gru een leger van gele wezentjes die hem door dik en dun steunen. Deze wezentjes zijn natuurlijk de Minions en veroverden direct de harten van jong en oud. Een vervolg kon dan ook niet uitblijven en deze werd een zo niet nog groter succes dan zijn voorganger. Tijd dus voor de makers om de immens populaire Minions een eigen avontuur te geven. De gekke fratsen en domme acties die de Minions met hun vreemde taaltje uithalen staan garant voor hilariteit en kijkplezier en bij de voorpremières stroomde de bioscoopzalen dan ook helemaal vol. pret. Met opnieuw Pierre Coffin en Chris Renaud, de regisseurs van de twee Despicable Me-films, op de regiestoel leek er dan ook helemaal niks mis te kunnen gaan.

In de Verenigde Staten trok Universal een blik grote namen open om de stemmen in te spreken van de karakters in de film. Zo sprak Sandra Bullock de stem in van Scarlet Overkill, overigens de eerste keer in haar carrière dat ze de stem van een slechterik inspreekt en is Michael Keaton verantwoordelijk voor de stem van Walter Nelson. In Nederland moeten we het doen met de stemmen van Isa Hoes, Barry Atsma en Chris Zegers en het moet gezegd worden dat zij het allemaal heel erg leuk hebben ingesproken. Dus voor de ouders met jongere kinderen, die de ondertiteling niet kunnen volgen, is er geen man overboord. Uiteindelijk draait het natuurlijk toch allemaal om de Minions en die hebben hun eigen universele taaltje die alles tot de verbeelding overlaat.

De Minions belanden in hun eigen avontuur in het jaar 1968. Je wordt hier direct positief verrast door de verschrikkelijk goede muziek die de film met zich mee brengt. Zo horen we van The Doors tot aan The Smashing Pumpkins voorbij komen en het valt dan ook niet te ontkennen dat de kleinsten onder ons direct een goede opvoeding krijgen qua muziek. Eén van de meest hilarische stukken in de film zit al gelijk aan het begin. Hierin wordt de toon gelijk gezet en wordt er gelijk een beroep gedaan op je lachspieren, dus zorg wel dat je op tijd in de zaal zit! Verder kunnen we constateren dat de film, zoals verwacht, volgestouwd zit met grappen. De ene hiervan is beter geslaagd dan de ander, maar er kan ook geconstateerd worden dat veel grappen zeer kinderachtig aanvoelen. Zo is de opening waarbij de Minions een T-Rex als boze meester hebben natuurlijk gedoemd te mislukken, wat toch een beetje overkomt als simpel scoren. Dit soort momenten zal de jongste kijkers nog wel doen schuddebuiken, maar bij het volwassen publiek zal er op den duur niet meer dan een grijns op het gezicht verschijnen.

Een ander punt van kritiek zit in het feit dat de schurken Scarlet Overkill en haar broer Herb wat leuker uitgewerkt hadden kunnen worden. Er moet gezegd worden dat Herb nog wel een momentje heeft, in de kerker met de Minions, maar echt meer dan dat wordt het niet. Scarlet Overkill is daarnaast een beetje een humorloos en saai figuur geworden, iets wat helaas doorwerkt in de film. Hierdoor voelt de film iets te lang aan en het is dan ook best in te denken dat niet ieder kind de volledige lengte van de film trekt. Het is overigens zeker niet zo dat dit alleen aan de schurken ligt, want ook het gedeelte waar de Minions hun dorpje op Antarctica verlaten en besluiten een nieuwe meester te zoeken tot aan het gedeelte dat ze in Engeland belanden is gewoonweg saai. Gelukkig maakt het einde van de film dat dan weer een beetje goed, want dan krijgen we precies te zien wat we van de Minions verwacht hadden. We kunnen dus wel zeggen dat anderhalf uur Minions misschien toch iets teveel van het goede is, nadat ze zo’n succes waren in de bijrol en in hun eigen korte filmpjes.

Minions is een erg leuke film geworden, die soms toch laat zien dat het iets teveel van het goede is geweest om de wezentjes zelf de hoofdrol te geven in een volledige speelfilm. Je zal bij deze film nog het meest verbazen over de verschrikkelijk goede soundtrack, die vele klassieke hits kent uit de jaren 60. Een vervolg op deze film zal er vast wel komen, de Minions zijn namelijk ongekend populair en de voorpremières liepen al als een trein. Toch is het maar de vraag of deze spin-off de Despicable Me-reeks kan overtreffen in populariteit. Maar als je een leuke middag wilt hebben met je kroost is dit dé film voor een lach voor jong en oud. Blijf trouwens vooral zitten tot na de aftiteling, er volgt namelijk nog een hilarisch stukje film dat je zeker niet wil missen!

avatar van Vinokourov
In Despicable Me werken die Minions als sidekicks wel goed, maar een film waar ze alleen in moeten schitteren is toch andere koek. De gimmick is al vrij vlot uitgewerkt en de film zelf is meer een aaneenschakeling van losse lollige sketches. Gelukkig is de speelduur niet al te lang, zag het er goed uit en had het zijn momenten, maar had hier wel (tegen beter weten in) wat beters verwacht.

avatar van Sylvia@vliss
panax schreef: