Minions (2015)

2,87

Animatie / Komedie

geregisseerd door Kyle Balda en Pierre Coffin
met de stemmen van Sandra Bullock, Jon Hamm en Steve Carell

De Minions bestaan al sinds het begin van de evolutie. Van een geel eencellig organisme zijn ze uitgegroeid tot wezens met slechts één doel: het dienen van de meest ambitieuze schurken. Wanneer hun meesters vernietigd worden besluiten ze zich te isoleren van de wereld en te verkassen naar Antarctica. Ergens in de jaren zestig drijft het ontbreken van een leider hen echter tot waanzin. Ze besluiten daarom een nieuwe te gaan zoeken.

134 BERICHTEN 31 MENINGEN
avatar van Noodless
geplaatst: 13 september 2015, 11:27 uur [permalink]
Heel leuk voor de kinderen !
De film opent prima met een tijdsbeeld van de Minions sinds het begin van de evolutie. Best wel grappig. Ook de stemmetjes en de taal zorgen voor een humoristische noot. Daarna wordt het toch wel wat minder wat verhaal en humor betreft, al zullen vooral de kinderen mij tegen spreken. Gezien het doel en het beoogde publiek een 6,5/10

geplaatst: 16 september 2015, 20:39 uur [permalink]
Tegenvallende film, Te weinig verhaal (of helemaal geen?) en gebrek aan humor in de film helaas

avatar van vranque
geplaatst: 18 september 2015, 23:04 uur [permalink]
Grappig dat mensen opmerken dat het een leuke kinderfilm is die ook te doen is voor ouderen. Ik zie het andersom. Heerlijk voor mensen van mijn generatie die op een briljante manier teruggebracht worden naar hun jeugd en tevens ook wel een beetje grappig voor kinderen.

geplaatst: 19 september 2015, 00:04 uur [permalink]
Prima animatie film voor kinderen

avatar van vranque
geplaatst: 20 september 2015, 23:11 uur [permalink]
weer een. haha

avatar van GGG
GGG
geplaatst: 27 september 2015, 12:46 uur [permalink]
Geweldige film voor jong en oud! Aanrader...

geplaatst: 13 oktober 2015, 20:22 uur [permalink]
Leuke eerste 10 minuten. Film is ook op zn leukst met losse gags, zou gauw er iets van verhaal in komt wordt het veel minder.

avatar van Macmanus
geplaatst: 18 oktober 2015, 15:20 uur [permalink]
Leuk

Eigenlijk heel weinig verwacht van deze film. Minions zijn wel geinig maar een hele film leek me wat veel. Gelukkig pikte ik het heel erg goed. Het is wel een film voor de kleintjes dat moge duidelijk zijn. Ik ga hier dan ook niet de meest gebruikte quote bij een pixar film gebruiken. "Er is ook meer dan genoeg te genieten voor de volwassenen" Nee het gaat all about the liefelijkheid van de gele mannetjes en dat werkt door het korte verhaaltje de korte speelduur en het overall chille toontje erg fijn. Vond het moraal ook nog best meevallen voor een film als deze.

3.5 sterren

geplaatst: 18 oktober 2015, 20:26 uur [permalink]
Gezien de enorme marketing rondom deze figuren viel de film me nogal tegen. Nu ben ik geen groot fan van animatiefilms maar iets als Ice Age of Wall-E kon ik wel waarderen. Dat niveau haalt deze film helaas bij lange na niet. Veel grappen maar de meesten zijn nogal flauw en leveren niet meer op dan af en toe een glimlach. En het verhaal stelt ook zeer weinig voor. Het taaltje van de Minions is in het begin wel leuk, maar daar is het grappige na tien minuten ook wel vanaf.

geplaatst: 25 oktober 2015, 17:47 uur [permalink]
Fikse tegenvaller: ik kon er niet echt om lachen. Waarschijnlijk kwam dat vooral doordat de belangrijkste personages het als bijfiguren in voorgaande producties best goed deden maar als hoofdfiguren te weinig body bleken te hebben. Daarnaast liep het op zich al magere verhaal niet vloeiend.

geplaatst: 27 oktober 2015, 17:35 uur [permalink]
Compleet eens met het commentaar hierboven. Wat een tegenvaller vergeleken met de dispicable me films. De film is nergens echt grappig en de verhaallijn is erg eigenlijk niet. Als sidekicks doen de minions het prima maar een hele film is veel te lang.

avatar van Elineloves
geplaatst: 30 oktober 2015, 11:16 uur [permalink]
Ik ben Minion-moe geloof ik. Nu heb ik nooit veel met deze hele hype gehad, maar je kunt niet aan de Minions ontkomen.

Deze film was gewoon niet grappig. Het verhaal is slap en rammelt, de humor is bijna niet aanwezig en de hoofdpersonages deden me niet veel. Scarlet was ontzettend over the top en al helemaal niet leuk. Ik vond de stem van Sandra Bullock er ook niet bij passen.

Het duurt allemaal te lang. Voor kinderen vast leuk, maar ik ben er klaar mee.

avatar van Asse
geplaatst: 1 november 2015, 15:29 uur [permalink]
Raakte kant nog wal, een dikke min

avatar van nadrin
geplaatst: 2 november 2015, 19:52 uur [permalink]
Soms geweldig grappig maar de film kan wel niet de gehele tijd blijven boeien.

geplaatst: 6 november 2015, 14:22 uur [permalink]
Ineens moeten ze een hele film dragen, en dat is toch andere koek. Zeker als er een cliché verhaaltje omheen wordt bedacht zonder verrassingen. Opvallend hoe weinig geslaagde grappen er ook inzitten; de Minions zijn plots eerder irritant dan grappig.

avatar van HarmJanStegenga
geplaatst: 8 november 2015, 11:03 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Fantastische soundtrack. Dat is me bijgebleven van deze 'Minions'. Tuurlijk verder een mooi uitziend geheel, met een paar leuke grappen en grollen, maar die gele worstjes zijn absoluut niet constant leuk. Leuk dat Gru naar het einde toe even langs komt, maar ik ben bang dat het niet aan de Minions gegeven is om er een zgn. verhaaltje omheen te bouwen. Werkt beter als ze zo nu en dan kort even langsvliegen.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst: 11 november 2015, 01:25 uur [permalink]
Penibele prequel.

Een echte kinderfilm zou je Minions niet mogen noemen. Daarvoor zijn sommige scènes wellicht te angstaanjagend voor de allerkleinsten. Toch is dit overduidelijk bedoeld voor jong en oud. En dan is het altijd maar afwachten hoe zoiets uitpakt. Met Despicable Me werkt het allemaal echter net even beter. Niet dat deze prequel slecht is, geenszins. Maar waarschijnlijk is anderhalf uur met de kleine gele wezentjes te veel van het goede. Het lukt de Minions niet de gehele film te dragen. Hoe sterk het begin ook is.

Want dat het allemaal erg grappig begint is helder. Het verhaal van de Minions die altijd opzoek zijn naar een boze schurk, om hem of haar te dienen, start vlot en vermakelijk. Het tweede gedeelte waarbij Sandra Bullock acte de présence geeft is echter te wisselvallig. Haar karakter is niet alleen zeer cliché, het is ook nog eens niet grappig. Het haalt de rek uit de film en de humor begint steeds vaker niet te werken. Zo lig je in een deuk en zo vraag je je af wie in vredesnaam zulke slechte grappen bedenkt.

De animaties zijn bij tijd en wijle verbluffend, het 3D is wonderschoon en het tempo ligt gelukkig hoog, maar de verhaallijn is te willekeurig om te beklijven. Als je een achtbaanrit wilt verzorgen, dan moet die wel enigszins creatief en vooral een aaneenschakeling van hoogtepunten zijn. Hier is dat helaas niet het geval, ondanks enkele geslaagde pogingen. Met name tegen het einde blijkt dat een en ander te lang duurt en de gele monstertjes zelfs een klein beetje vermoeien.

Redelijk.

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 11 november 2015, 18:05 uur [permalink]
Geen grootse anime nee. Ik heb de Despicable films niet gezien maar na dit vrij ongrappige spektakel heb ik er nog maar weinig zin in. Zeker de geschiedenis van de Minions was leuk, maar nadat ze op die villain beurs toekomen begint het snel bergafwaarts te gaan in een oninteressant plot met een hoop aaneengeregen simpele jokes. Nee, het zal leuk zijn voor de allerkleinsten, maar voor volwassenen is dit te kinderachtig en van eerste leerjaar niveau. Gelukkig is het visueel nog te harden en maakt de korte speelduur het allemaal net een kijkbeurt waard.

geplaatst: 11 november 2015, 19:31 uur [permalink]
Ik vond de minions grappig. De reacties zijn hier heel wisselend en dus zit er niets anders op dan zelf te kijken en oordelen.

avatar van Carmen_97
geplaatst: 4 december 2015, 15:54 uur [permalink]
Was soms wel grappig, maar vond hem niet geweldig.
Had er ook niet hoge verwachtingen van dus het kon ook niet echt tegenvallen.

Maar was ik trouwens de enige die constant Sandra Bullock voor me zag zodra die Scarlett Overkill begon te praten?
Normaal heb ik dat niet als er wordt in gesproken, maar deze keer kon ik het niet helpen om constant haar gezicht voor me te zien..

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 7 december 2015, 17:38 uur [permalink]

geplaatst: 9 december 2015, 10:53 uur [permalink]
Leuk film. Zeker voor kinderen is dit een aanrader. Mijn zoontje heeft de film al 15x gezien inmiddels en is helemaal Minion fan.

geplaatst: 11 december 2015, 22:22 uur [permalink]
Bijzonder leuke film vond ik dit.
Vele grappige momenten, maar ook herkenbare fragmenten, zoals de verwijzing naar de Abbey Road hoes van The Beatles en de grappigste scène (voor mij dan toch) de Hendrix gitaarsolo.
En nog aangenamer verrast was ik door de soundtrack, die is werkelijk om van te smullen.... met o.a. The Who, The Doors, The Kings..... en uiteraard The Beatles.... en vele anderen...
Voor mij de geslaagde combinatie van gags en muziek !!
Heb me er bijzonder goed met geamuseerd 🙂

avatar van MDRAIJER
geplaatst: 16 december 2015, 01:49 uur [permalink]
Tarkus schreef:
Bijzonder leuke film vond ik dit.

De neppe maanlanding vond ik ook leuk!

avatar van Rowinos
geplaatst: 27 december 2015, 23:45 uur [permalink]
Tegenvaller voor de volwassen kijker. Ik had er meer van verwacht, mede omdat Despicable Me (1 & 2) wel aardig aansloegen. In deze film zit bijna geen logisch verhaal en zitten geen sterke karakters. De film kent eigenlijk maar een paar grappige stukjes, die al in de trailer te zien waren. Daarnaast waren de shots te druk en af en toe lastig te volgen. Jonge kinderen, die nogal gek zijn van gele hysterische mannetjes, zullen de film uiteraard wel kunnen waarderen.

avatar van TornadoEF5
geplaatst: 28 december 2015, 13:04 uur [permalink]
Zeer zwakke film. Echt niet boeiend, enorm saai. Enkel de eerste tien minuten waren leuk. Despicable Me-films moet ik wel nog zien.

Weer typisch een veel te gehypete film.

avatar van sean-penn
geplaatst: 28 december 2015, 14:35 uur [permalink]
Cntrl Alt Delete !

Vond ze al zwaar irritant bij Despicable me maar hier wordt de armoedegrens bereikt. De gele doperwtjes huppelen fantasieloos rond in een weinig spraakmakende film. Ach, heb ook geen zin om nog iets te typen....

Eet de eerste jaar ook geen erwtjes meer.....

avatar van the crook
geplaatst: 29 december 2015, 15:25 uur [permalink]
Tegenvaller! Waar de Minions in de Dispicable Me films een welkome aanvulling vormen, blijken ze hun eigen film niet te kunnen dragen.

avatar van Koerok
geplaatst: 1 januari 2016, 20:10 uur [permalink]
De minions zelf vind ik wel leuk, en in de film zitten een flink aantal goeie grappen (ik heb er i.i.g. meer mee gelachen dan gisteren met Herman Finkers! 😄), maar wat een absurd verhaal zeg. Allemaal een beetje over de top voor mij.

avatar van arno74
geplaatst: 18 januari 2016, 18:42 uur [permalink]
TornadoEF5 schreef:
Had ik eerder moeten lezen, want die eerste tien minuten vond ik vreselijk. En de rest was dus ook niet best. Ik geeft het 2* omdat ik het als een matige kinderfilm beoordeel. Eentje om over te slaan, i.i.g. door volwassenen. Despicable Me is trouwens wel leuk. Ze hebben net de verkeerde personages uit die film uitgekozen om er een spin-off van te maken.