• 8.602.963 stemmen

Releasedatum: 28 juli 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Black Phone

"Never talk to strangers."

Finney is een dertienjarige jongen die gekidnapt wordt door een sadistische seriemoordenaar. Hij wordt opgesloten in een geluidsdichte kelder, dus om hulp schreeuwen heeft geen zin in. In de kelder hangt een telefoon, die niet aangesloten is, maar wel begint te rinkelen. Eerdere slachtoffers zoeken contact met Finney.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Walter S.

Walter S.

Het korte verhaal (uit de bundel 20th Century Ghosts: The Black Phone is een bijzonder creepy verhaal over een dikke man die kinderen ontvoerd en vermoord. Verteld vanuit het gezichtspunt van één van de ontvoerde kinderen. Een zwarte niet verbonden maar wel rinkelende telefoon speelt een belangrijke rol. Ook één van de betere verhalen wat mij betreft. schreef ik daar ooit over) verfilmd, ik vind de boeken van Joe Hill over het algemeen wel te gek dus ik keek hier wel naar uit.

Ik vond het ook een prima verfilming, ik las het verhaal 7 jaar geleden, hoe dicht het bij het origineel blijft weet ik niet precies. Maar deze weergave was goed te doen, de late 70’s sfeer, de gebeurtenissen voordat de hoofdpersoon gegrepen wordt, niks mis mee. Enige puntje van kritiek is dat het middenstuk misschien iets puntiger had gekund maar al met al een prima verfilming, de hoge verwachtingen zijn goeddeels ingelost.

avatar van Point of View

Point of View

Kondoro schreef:

We hebben alles zo langzamerhand wel gezien, hedendaagse films zijn niet tot nauwelijks nog 'origineel'. Er is geen gebrek aan de kwaliteit van hedendaagse horror maar, na vijftig films over een geest op een zolder kun je de scripts wel dromen, en zo is dat wel bijna bij elk onderwerp.

Interessant punt Kondoro. Persoonlijk denk ik dat, mbt moderne horror, er wel degelijk sprake is van een gebrek aan zowel kwaliteit als verbeelding. Toegegeven, het aantal variaties dat je kunt maken op een thema is beperkt dus is het een kwestie van tijd voordat dingen sleets gaan aanvoelen. Maar afgezien van creatieve bloedarmoede komt het ook nog maar zelden voor dat een regisseur in een film de grenzen durft op te zoeken zoals bijvoorbeeld gebeurde in The Last House on the Left (1972), The Texas Chain Saw Massacre (1974), The Shining (1980) of Henry: Portrait of a Serial Killer (1986). Dit zal ongetwijfeld met mijn leeftijd te maken hebben: toen ik deze films voor het eerst zag was ik een stuk jonger en kwam alles veel heftiger binnen.

Ook denk ik dat het feit dat er financieel nu veel meer op het spel staat voor filmmakers tevens een rol speelt.

De budgetten zijn nu vaak het meervoudige van hetgeen waarvoor horrorfilms in de jaren 70 en 80 gemaakt werden. Een film te expliciet of te duister maken zal gevolgen hebben voor de filmkeuring en leeftijds-classificering en dus voor het publiek dat de film in de bioscoop zal kunnen gaan zien. Wat dus ook weer voor een groot deel de revenuen bepaalt. Wanneer een regisseur in zijn/haar film te veel inhoudelijke of stilistische risico's neemt kan daar dus een prijskaartje aan hangen. Zeker wanneer films tegenwoordig ook nog genoeg moeten aanspreken om te worden bewerkt tot een serie en/of reeks voor de streamingsdiensten. En nog maar weinigen hebben het lef of de clout om die risico's te nemen, enkele uitzonderingen daargelaten (bijv. Jordan Peele). Blumhouse hoort hier ook genoemd te worden, al brengen zij ook genoeg mainstream materiaal uit om de creatieve risico's te dekken.

Nu heb ik onlangs The House That Jack Built (2018) gezien en daarin trekt Von Trier zoals vanouds weer aardig wat registers open. Maar helaas valt op die film in andere opzichten weer veel af te dingen (o.a. te lang, te pretentieus (soms)). Gelukkig geven films zoals A Girl Walks Home Alone at Night (2014), A Ghost Story (2017) - OK, is dat horror? Discutabel. Wel een goede film - en The Babadook (2014) hoop voor de toekomst.

Wat mij aan The Black Phone stoorde was het feit dat de film pretendeert erg eng te gaan zijn, maar dat regisseur Derrickson er uiteindelijk toch voor kiest op veilig te gaan. Vond ik althans.

avatar van Kondoro

Kondoro

Point of View schreef:

Klopt helemaal, ik snap alleen niet waarom je telkens naar je leeftijd blijft refereren. Dat je, als je jonger bent dingen heftiger binnen krijgt ben ik mij van bewust, en daar staat het internet ook vol mee met dergelijke onderzoeken die er naar zijn gedaan, want dat is met alles zo. En niks wordt beter als de eerste keer, dat is ook met alles zo.

Toch denk ik dat het ook meer te maken heeft met de tijd waarin wij nu leven. Vroeger was alles heftiger omdat men moest werken met creativiteit buiten de modernisering, nu kan een monster al gauw met CGI werk in de film worden gezet, en destijds ging dat niet zo makkelijk. De genoemde films zijn daar inderdaad mooie voorbeelden van. Ook denk ik dat er te veel rekening wordt gehouden met hokjes, althans zoals dat genoemd mag worden? Je moet met alles oppassen, als een film bepaalde stereotyperingen heeft dan kan deze nogal in een slecht daglicht komen. Al zal zoiets bij een goede regisseur niet in de weg mogen zitten.

Ik denk dat je met deze film, en andere eerder genoemde films bij het horror genre niet moet uitgaan van veel gore. Het is meer een psychologisch horror aspect wat er aan hangt, ontvoeringen is een grote angst voor vele ouders en mensen in het algemeen, maak daar een keurige film van (zoals deze) en mensen slaan aan. Daarnaast kent deze film gewoon weer een heerlijk vijandig personage met 'The Grabber', en daar ga ik bijvoorbeeld weer heel goed op. Van 'Blumhouse' moet je gewoon niet altijd veel verwachten, de meeste films van hun zijn gewoon middelmatig. Deze film zet ik daar niet bij maar, dat is voor een ieder natuurlijk weer verschillend .

avatar van Point of View

Point of View

Kondoro schreef:

Voornamelijk daarom dus Veel horror die ik in mijn jeugd zag heb ik sindsdien opnieuw gezien, en hoewel ik er nu vaak (nieuwe) dingen in zie die ik de eerste keer niet of anders zag, hebben de films niet meer dezelfde impact. Wat niet wil zeggen dat het slechte films zijn, integendeel. Alleen staan mijn zintuigen daar nu minder voor open dan toen het geval was.

avatar van rep_robert

rep_robert

Scott Derrickson is een bijzondere regisseur met nogal een wisselend oeuvre. Hij heeft een aantal wisselvallige blockbusters gemaakt, maar zijn thriller/horrorfilms zijn allemaal bovengemiddeld. Sinister vind ik zelfs tamelijk briljant. Met the Black Phone keert hij na 8 jaar terug in een genre dat hem het beste lijkt te liggen. The Black Phone is dan ook een vrij originele (ver)film(ing) die continu weer te intrigeren. De jaren 70 komen uitstekend naar voren en de paniek die ontstaat in zo'n gemeenschap wanneer er een ongrijpbare ontvoerder is voel je ook goed. Ethan Hawke is briljant als de "grabber" en hij geeft je daadwerkelijk de kriebels. Toch is dit niet een pure thriller, want de film focust zich vooral op Finney, gespeeld door Mason Thames. Hij maakt vanaf het begin tot het eind een ontwikkeling door, waardoor je dit ook makkelijk een coming-of-age film kan noemen. Deze combinatie voelt bijzonder aan en zorgt ervoor dat je vooral meeleeft met Finney en zijn omgeving. Daardoor is the Black Phone niet de zoveelste standaard horror/thriller flick en onderscheid het zich van de rest. Geef er een bovennatuurlijk sausje aan met de telefoon en je hebt een drie-in-een pakket.

Het enige dat ik misschien wel wat meer had willen zien is die echte onderhuidse spanning. De kelder voelt nooit als "de engste plek op aarde" en ik had daar misschien wat brutere dingen willen zien.

Desalniettemin kan Derrickson deze film met trots op zijn cv bijschrijven.

avatar van El ralpho

El ralpho

Wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo?

Pure horror zoals Sinister (van dezelfde regisseur) kun je dit niet noemen. Eerder een horror met fantasy elementen. Echt eng is The Black Phone namelijk al snel niet meer, zodra je er achter komt dat er sprake is van geesten die het ontvoerde kind willen helpen. Ethank Hawke zet weliswaar een bijzonder verknipt en verontrustend personage neer, maar echt angstaanjagend wordt zijn rol nergens.

Fans die Stranger Things uitgekeken hebben en op zoek zijn naar een snelle fix die vergelijkbaar is, komen hier naar alle waarschijnlijkheid het meest aan hun trekken. De horror is voor fans van die serie waarschijnlijk alsnog voldoende aanwezig, terwijl de meeste aandacht naar de personages gaat. En in plaats van de eighties, zit het seventies sfeertje er goed in. Alleen de draken uit seizoen 4 moet je er zelf even bij denken.

Jammer vond ik wel dat het slot teveel over de top heen ging en dan heb ik het met name over het gemak waarmee een kind de nek van een moordenaar weet te breken. Ook maakte de regisseur gebruik van een aantal momenten die je van mijlenver aan zag komen zoals een voortijdige ontsnapping die nét niet goed afloopt en de broer van de moordenaar die het jongetje in de kelder van zijn eigen huis vind. Vlak voordat zijn hoofd ingeslagen wordt met een bijl. Erg voorspelbaar, en niet creatief.

Ik zit te twijfelen tussen 3,0* en 3,50* maar het creepy masker van de grijper geeft voor mij de doorslag. Ben alleen wel weer eens een keer toe aan een horror die echt oprecht eng is

avatar van Phantasm

Phantasm

Grimmige, spannende horror/thriller, prima mee vermaakt.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijke thriller. Het verhaal is niet heel bijzonder. De uitwerking kan er mee door. Het eerste deel is het beste. De spanning wordt goed opgebouwd en de sfeer is goed. Het tweede deel is wat voorspelbaar en mist een goede twist of zenuwslopend einde. Helaas is de Grabber niet zou creepy als de poster doet vermoeden. Verder is het een vermakelijke film die voldoende weet te boeien. Het acteerwerk is verder voldoende, waarbij McGraw eruit springt met haar talent. 3.0

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Een heel aangename verrassing. Hoewel verrassing misschien een foute verwoording is, want ik vind Scott Derrickson een uitstekende horrorregisseur, en met name Sinister één van de betere horrorfilms uit het afgelopen decennium. Zijn films hebben altijd iets grauws, iets ongemakkelijk realistisch, iets, wel ja, sinisters. Gelukkig past The Black Phone op dat vlak perfect in zijn oeuvre. Die duistere sfeerschepping heeft Derrickson volkomen onder de knie, en maakt van hem gewoon een hele fijne genre-regisseur. In feite doet hij weinig speciaals en volgt hij gewoon de voorgeschreven regeltjes, zo ook in The Black Phone, maar een perfecte sfeer goes a long way. Overigens was het fijn te constateren dat horror maar één van de vele aanwezige elementjes is; in essentie is het veel meer een thriller pur sang, en er is ook een duidelijke coming of age-invalshoek, zoals hierboven al ergens aangehaald werd. Op deze manier ontstond er een heel fijne mix. Echt (onderhuids) eng is de film trouwens niet, al zitten er wel enkele spannende sequenties en geslaagde schrikmomentjes in. Op het personage van Ethan Hawke na dan, die wel ontzettend weerzinwekkend en creepy is. Dat masker alleen al is vrij effectief in z'n afschuwelijkheid. Ontzettend veel screentime heeft het personage niet, maar zijn présence hangt wel over de hele film.

Het einde zelf is wat makkelijk en simpel, maar tegen dan heb je er gewoon al een prima film opzitten. Maakte me dan ook niet zo heel veel uit, en Finney's overwinning voelde evenzeer verdiend aan. Mason Thames acteerde in ieder geval heel geloofwaardig en stoorde op geen enkel moment, en vooral zusje Madeleine mcGraw vond ik fantastisch.
De bovennatuurlijke elementen in de film, en vooral het totale gebrek aan een verklaring hiervoor, vond ik ook prima uitgevoerd. Geforceerde verklaringen maken zo'n dingen altijd minder interessant. Al snap ik dat sommige mensen zich daar aan kunnen storen.

Dat een film als deze dan ook nog eens in een behapbare dikke anderhalf uur wordt gegoten, speelt alleen maar verder in het voordeel van The Black Phone. Als dit uitgerekt werd over 120 minuten, wat de laatste tijd almaar meer gebeurt, had ik hier een halfje lager aan gegeven. Nu een klein 4'tje.

avatar van boemboem27

boemboem27

aardig niet meer dan dat.

maar om dit nou horror te noemen...

beetje fantasy/mysterie/thriller

goed genoeg om uit te kijken.

was gelukkig ook niet al te lang

avatar van AmazingPP

AmazingPP

Fijne film om gezien te hebben. Joe Hill is de zoon van Stephen King en krijgt langzaamaan een beetje meer bekendheid. Zijn boek "Horns" is verfilmd met Radcliffe, dat was een goede start. Helaas worden zijn boeken niet meer vertaald, waarom weet ik niet. Deze film is zeer vermakelijk en bij tijd en wijle ook echt spannend. Jammer dat het acteerwerk niet helemaal werkt bij sommige personages, maar de hoofdrol en zijn zus doen het goed. De rest hangt er een beetje omheen. Ik heb me zeer vermaakt met deze film. Vier sterren.

avatar van Thomas83

Thomas83

De jaren zeventig suburbs setting is zo fijn in deze film. Ook mooi dat je een verhaal over een kindermoordenaar vanuit het perspectief van de kinderen volgt. Het is heel Stephen King allemaal, wat ook wel logisch is aangezien de oudste zoon van King het originele verhaal heeft geschreven. Veel van die bekende dingen uit King zijn werk duiken ook in deze film op: over de top bullies (opmerkelijk gewelddadig), een vader met losse handjes, grofgebekte kinderen, enzovoort. En natuurlijk is er ook weer het bovennatuurlijke element, wat eerlijk gezegd van mij niet zo had gehoeven.

Het is allemaal overigens wel echt een slap aftreksel van Stephen King zijn oeuvre. De film zit vol barstensvol lui schrijfwerk, van allerlei losse eindjes en overbodige personages en verhaallijnen tot personages die ten faveure van het plot ineens heel dom of juist heel slim kunnen zijn. Het neemt ook veel van de spanning van de film weg dat Finney ongestoord de halve kelder kan verbouwen.

De scènes waarin de (wel heel passieve) moordenaar langskomt zijn aan de repetitieve kant. Ik ben ook absoluut geen fan van die maskers die hij draagt, en je verwacht dat wat er allemaal over hem wordt gesuggereerd zich wat meer uitbetaalt op het einde
. Vond de acteurs ook heel erg net niet. Je ziet het raamwerk van een hele fijne film, maar uiteindelijk is er gewoon teveel onkunde in de uitvoering.

avatar van c.dragon

c.dragon

Bijzonder jammer dat je met de trailer in feite al de hele film gezien hebt, inclusief het feit dat de ontvoerde Finney geholpen wordt door de eerder ontvoerde en vermoorde jongens..

Een paar leuke jump scares, een onderhoudende rol van het pittige zusje Gwen en een goed gelukte setting maken een en ander weer redelijk goed.

avatar van Basxt

Basxt

Zeer matige film. De setting en aankleding is ok. Kon het niet meer serieus nemen toen het kereltje een touwtje verticaal omhoog wist te duwen door een opgerold tapijt. Absoluut geen horror.

avatar van 3316mixer

3316mixer

Wat is dat toch met mij en Ethan Hawke. Ik vind iedere film waarin hij speelt goed of erg goed. Zoals ook deze, goed genoeg als horror/thriller film. In Sinister deed hij het uitstekend, en de eerste Purge ook. Daarnaast is Gattaca een van mijn persoonlijke favorieten ever. Uistekende sfeer, kietelig scenario, zeer goede finale. Ja het paranormale speelt een rol, maar niet zoals in insidious of Poltergeist. Ingehouden atmosfeer. Ethan Hawke heeft een erg goed gevoel voor timing en juiste scripts.

avatar van Doom4

Doom4

Hele goede film (thriller)

Film begint goed en word nergens saai.

Deed me af en toe een beetje denken aan split. Ik had graag iets meer horror willen zien

avatar van ibendb

ibendb

• 2059 stemmen

Een erg goede thriller met bovennatuurlijke aspecten.

Geen gigantische plottwists, overmatige jumpscares of goedkope brol. Gewoon erg goed.

De kindacteurs in de film doen erg goed hun best. Vooral het zusje was extreem overtuigend. Ethan Hawke is bevreemdend en exact wat de film van hem vraagt. De sfeer van de 70s wordt erg goed neergezet zonder teveel gebruik te maken van de muziek uit de tijd.

Kijk, Hollywood. Zo moet het dus.

Tuurlijk is niet alles perfect. Het script is soms wat rommelig en de opbouw naar de climax is niet supergoed uitgevoerd. De dromen van de zus werden wat te convenient voor het plot.

Dat terzijde, een erg goede film.

avatar van notsub

notsub

Ik geef deze nog wel het voordeel van de twijfel rondom wat storende elementen. The Black Phone is een thriller met wat horror elementen en paranormale zaken spelen een belangrijke rol. De uitvoering is verre van perfect, maar op één of andere manier voel ik toch een gunfactor, vooral bij de kinderen. De referenties naar klassiekers onder de films en enkele schrikelementen zijn hier gewoon goed. Het blijft jammer dat het verhaal regelmatig te onrealistisch is, The Black Phone overtrof toch mijn verwachtingen.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Vond het aller eerst geen horror , maaar ..

Wel een goede thriller , die ik toch wel vrij interessant en nieuw vond aanvoelen. Vond het vrij origineel met het gehele telefoon verhaal waarbij de hoofdrolspeler toch paranormaal actief blijkt te zijn.

Uiteindelijk vond ik de slechterik niet enorm dreigend of eng over komen , maar het gehele sfeertje was goed neergezet vond ik .

Uiteindelijk wel een fijn thriller filmpje die ik met plezier heb bekeken .

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Niet meer dan een doordeweekse thriller. Lijkt me bestemd voor een jonger publiek. Zo slecht is het allemaal niet en het is best uit te kijken maar heb de indruk dat ik het allemaal al eens eerder heb gezien. Black Phone lijkt een samenraapsel van andere films gaande van ontvoeringsfilms (Prisoners) tot communicatie met het hiernamaals (Sixth Sense, Stir of Echoes). Derrickson mag er zeker zijn als regisseur en zijn stijl is herkenbaar bvb de wazige en korrelige beelden die flashbacks moeten voorstellen. Na het uitstekende Sinister lijkt hij er niet ten volle voor te gaan. Jammer.

avatar van blackwolves

blackwolves

horror zonder de lieters bloed waar hebben we dat nog gezien? er zat wel wat spanning in maar zeker geen film horror zoals we dat wel soms gewent zijn neen niet voor de lieters bloed dat er niet in deze film voorkomt maar hij is te ja zal maar zegen te dramatische om echt te plaatsen in de categorie horror ik zou hem meer in de categorie plaatsen van drama thriller want hij is iets te soft om als horror film door te gaan herriner je nog de horror film babadook was ook meer om angst dan horror en dat is met deze het zelfde door de spanning zit hij dus goed maar verwacht u geen horror gelijk de 70s horror dan is deze niet echt de moeite waard als van bloed en moorden houd dan ben je beter bij andere films maar vind je? babadook goed dan is het zeker de moeite om het kijken waard deze voor mij meer thriller dan horror dat wat ik vond van die film

avatar van Collins

Collins

The Black Phone is zeker in beginsel een drama over een dysfunctioneel éénoudergezin, dat gevagen zit in een rouwproces. Een alcoholische vader en twee gevoelige kinderen Finney en Gwen, die het zowel thuis als op school niet gemakkelijk hebben. Pas in de loop van de film sluipen de horrorelementen het verhaal binnen. Eerst voorzichtig en zijdelings, maar al wel een ongemakkelijk gevoel veroorzakend dat in de loop steeds indringender en dreigender wordt. Het lukt regisseur Scott Derrickson goed een onheilspellende sfeer op te roepen en in stand te houden.

De personificatie van het onheil heet Ethan Hawke in de rol van obscure ontvoerder. In zijn opvallende outfit heeft hij de allure van een duivel. Het groteske van zijn outfit maakt hem eveneens tot een enigszins sneue figuur. Zijn zieke geest en onvoorspelbaarheid komen in die combinatie goed naar voren. Naast Hawke die een uitstekende sadistische antagonist speelt, vallen vooral de twee kinderen op. Mason Thames en Madeleine McGraw acteren echt groots.

Hoewel het verhaal zich voornamelijk op Finney richt, is de film geen one-boy show. Het gevecht tegen het kwaad wordt door vele entiteiten gevoerd. De strijd en alles dat daar omheen hangt is bovendien heerlijk spannend. Als in een computergame onderzoekt Finney allerhande mogelijkheden om uit zijn cel te ontsnappen. De manier waarop hem die mogelijkheden worden aangereikt, is bijzonder spannend. De film verdient hier zijn horrorlabel met overtuiging.

The Black Phone laat een spannende strijd tegen een diabolische ontvoerder zien. Een strijd die zich afspeelt in de jaren 70. Die setting in de jaren 70 werkt goed. De maker schept een wereld die weliswaar bekend maar tegelijkertijd niet helemaal realistisch aanvoelt. Het wekt een bevreemdend gevoel op. Het gevoel kan persoonlijk zijn, maar bij mij kwam af en toe een magisch-realistische sensatie doorschemeren.

The Black Phone is een ijzersterke film.

avatar van Boeikens

Boeikens

Mysterieuze Thriller met horror tintje dat aan de ene kant origineel uit de hoek komt maar aan de andere kan veel te tam is naar mijn smaak. Hadden ze die ontvoeringen en moorden liever wat meer uitgewerkt om de horrorfan in mij te bekoren.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Van de regisseur van Doctor Strange, al heb je bij Marvel nooit kans om je talent te laten zien in de grote fabriek. Van de regisseur dus van The Exorcism of Emily Rose, Sinister en Deliver Us from Evil. Dat geeft al een beter beeld. Een film van Blumhouse Productions, dat de voorbije jaren heeft laten zien dat ze best wel goeie films in het genre afleveren. Zoals The Purge, Happy Death Day, Get Out, Freaky, The Hunt, Us en The Invisible Man. De minder geslaagde titels laat ik uiteraard even achterwege.

Het verhaal is op zich niet zo heel bijzonder. Een thriller met een gemaskerde man die kinderen ontvoert. Maar de uitwerking is wel goed gedaan en vooral de setting van eind jaren '70 is heerlijk. De camera zit ook vrij dicht op de acteurs, wat voor een meer beklemmend effect zorgt. The Black Phone is een film die schittert in de eenvoud. Het wordt nooit een grote film, maar doet zo veel meer met het relatief beperkte budget dan veel andere titels op de affiche van de bioscoop.

scorsese

Goeie film over een stadje dat wordt opgeschrikt als een aantal kinderen ontvoerd worden. Een origineel verhaal dat zo uit de pen van Stephen King had kunnen komen. Een fijne setting en redelijk spannend. Onderhoudend van begin tot eind en een aardig portie geweld.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Stephen's Stranger-saus.

Regisseur Scott Derrickson had met Deliver Us from Evil en Sinister al twee puike griezelfilms gemaakt, maar het was afwachten of de kwaliteit kon worden vastgehouden. Het antwoord is gelukkig positief, want The Black Phone is een spannende thriller met bovennatuurlijke taferelen en een vleugje horror. Alles zeer stijlvol verpakt en van een griezelige score voorzien door Mark Korven. Sowieso scoort de film goed qua audio, want de goed gedoseerde effecten via de surroundtrack dragen eveneens bij aan het griezelen.

Ethan Hawke is prima gecast als de gemaskerde kidnapper en hoofdrolspeler Mason Thames mogen we voortaan in de gaten gaan houden. De saus van Stephen King en Stranger Things werkt uitstekend, en ook het feit dat de film zich grotendeels op slechts één locatie afspeelt draagt bij aan een intense kijkervaring. Het is even een omschakeling voor de nietsvermoedende kijker als het eerste telefoontje wordt gepleegd, maar de makers komen met dit thema juist heel goed weg. En dat is knap werk.

***½

Met dank aan Universal voor het recensie-exemplaar.

avatar van char

char

MosquitoSmasher schreef:

En dat jochie, ik dacht dat hij de zoon was van een bepaalde acteur. Ik kom niet op zijn naam, maar qua gezicht lijkt hij er echt op. Iemand enig idee wie ik bedoel?

Naar mijn mening zou hij zomaar het jongere broertje kunnen zijn van Jesse Eisenberg, ik vind hem iig best op lijken

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher