Resurrecting the Champ (2007)

geregisseerd door Rod Lurie
met Samuel L. Jackson, Josh Hartnett en Kathryn Morris

Erik is een jonge talentvolle sportjournalist die op een dag een dakloze man weet te redden. Deze dakloze blijkt echter Champ te zijn, een bokslegende van wie iedereen dacht dat hij was overleden. Erik ziet zijn kans schoon om het echte verhaal over de Champ te schrijven wat tevens leidt tot een persoonlijke reflectie op zijn eigen leven.

fappie schreef:
goede film hoor(H) goed acteerwerk en mooi verhaal;)

roept 5* en geeft er 3,5?

Saaie en langdradige film over journalist die in contact comt met ex boks legende.
Film weet maar niet op gang te komen of te boeien.
De hese stem van Samuel L. Jackson wordt slaapverwekkend.
Normaal spreekt mij dit soort verhalen die uit het leven zijn gegrepen wel aan, echter deze " Resurrecting the Champ " kan mij geen moment raken.

Schrijnende, sluwe film (en tegelijk terughoudend) met sterke dialogen, vooral denk voor liefhebbers van het boksen. Superrol van Samuel L. Jackson met zijn schitterende uiterlijk.

Ik ben een hele stapel boksfilms aan het kijken en deze is een absoluut dieptepunt. Sentimentele onzin rond gezinsperikelen van oninteressante journalist. Slecht geschreven ook, daarom kan ik me ook wel voorstellen dat Samuel Jackson op een verschrikkelijke manier aan het schmieren is om er nog iets van te maken.

avatar van missl
Traag en flauw verhaal over een bokser en zijn levensverhaal, ondertussen automatisch het levensverhaal van de journalist. Was allemaal niks.

Mooie film over herkenbaar onderwerp: jezelf een beetje beter voor doen dan je bent. In deze film hebben beide hoofdrolspelers (de bokser en de schrijver) daar een schrijnende reden voor: ze willen zo graag bewonderd worden door hun zoon. Maar wat als jou illusie, de waarheid voor anderen, geliefden, wordt tot een moment dat de luchtbel knapt. Dan is daar de ontmaskering, de teloorgang. En tijdens dit dieptepunt komt heel langzaam een nieuw pad te voorschijn; die van de waarheid.

Deze cyclus wordt op een zoete manier verhaald in deze film. Hartnett is solide en Samuel L Jackson is brilant. Ongelooflijk dat hij voor deze rol geen oscar-nominatie heeft gekregen!

Zoveelst film over een vergane boksglorie, maar deze houdt toch wel een verrassing in petto.
Spijtig genoeg gaat de film op het einde verwateren door de sentimentele toer op te gaan en eigenlijk ook ongeloofwaardig overkomt.

avatar van Phantasm
Je moet ervan houden, niet echt mijn ding, leum een keer gezien te hebben.