• 8.349.702 stemmen

Resurrecting the Champ (2007)

Drama / Sport | 111 minuten

Genre: Drama / Sport

Geregisseerd door: Rod Lurie

Met onder meer: Samuel L. Jackson, Josh Hartnett en Kathryn Morris

Plot Resurrecting the Champ

Erik is een jonge talentvolle sportjournalist die op een dag een dakloze man weet te redden. Deze dakloze blijkt echter Champ te zijn, een bokslegende van wie iedereen dacht dat hij was overleden. Erik ziet zijn kans schoon om het echte verhaal over de Champ te schrijven wat tevens leidt tot een persoonlijke reflectie op zijn eigen leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van validius

validius

fappie schreef:

goede film hoor(H) goed acteerwerk en mooi verhaal;)

roept 5* en geeft er 3,5?

avatar van Waku

Waku

Saaie en langdradige film over journalist die in contact comt met ex boks legende.

Film weet maar niet op gang te komen of te boeien.

De hese stem van Samuel L. Jackson wordt slaapverwekkend.

Normaal spreekt mij dit soort verhalen die uit het leven zijn gegrepen wel aan, echter deze " Resurrecting the Champ " kan mij geen moment raken.

gauke

Schrijnende, sluwe film (en tegelijk terughoudend) met sterke dialogen, vooral denk voor liefhebbers van het boksen. Superrol van Samuel L. Jackson met zijn schitterende uiterlijk.

avatar van mstoffer

mstoffer

Ik ben een hele stapel boksfilms aan het kijken en deze is een absoluut dieptepunt. Sentimentele onzin rond gezinsperikelen van oninteressante journalist. Slecht geschreven ook, daarom kan ik me ook wel voorstellen dat Samuel Jackson op een verschrikkelijke manier aan het schmieren is om er nog iets van te maken.

avatar van missl

missl

Traag en flauw verhaal over een bokser en zijn levensverhaal, ondertussen automatisch het levensverhaal van de journalist. Was allemaal niks.

avatar van carygrant

carygrant

Mooie film over herkenbaar onderwerp: jezelf een beetje beter voor doen dan je bent. In deze film hebben beide hoofdrolspelers (de bokser en de schrijver) daar een schrijnende reden voor: ze willen zo graag bewonderd worden door hun zoon. Maar wat als jou illusie, de waarheid voor anderen, geliefden, wordt tot een moment dat de luchtbel knapt. Dan is daar de ontmaskering, de teloorgang. En tijdens dit dieptepunt komt heel langzaam een nieuw pad te voorschijn; die van de waarheid.

Deze cyclus wordt op een zoete manier verhaald in deze film. Hartnett is solide en Samuel L Jackson is brilant. Ongelooflijk dat hij voor deze rol geen oscar-nominatie heeft gekregen!

avatar van Movsin

Movsin

Zoveelst film over een vergane boksglorie, maar deze houdt toch wel een verrassing in petto.

Spijtig genoeg gaat de film op het einde verwateren door de sentimentele toer op te gaan en eigenlijk ook ongeloofwaardig overkomt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Je moet ervan houden, niet echt mijn ding, leum een keer gezien te hebben.

Theunissen

Ook Samuel L. Jackson zit er wel eens naast. Zoals in dit vod van een Drama film.

In dit verhaal schiet sportverslaggever Erik Kernan Jr. (Josh Hartnett) een dakloze te hulp, die op straat mishandeld wordt. Hij ontdekt dat de dakloze de dood gewaande bokslegende Champ (Samuel L. Jackson) is en Erik ziet zijn kans schoon om het ultieme sportartikel te schrijven.

Het verhaal is gebaseerd op een waargebeurd verhaal, maar de scenaristen hebben zich nogal wat vrijheden verloofd. Het resultaat is moralistisch en sentimenteel en alleen de rol van Samuel L. Jackson (praat met een irritant piepstemmetje) moet dan de film redden, wat helaas niet echt lukt.

avatar van mrklm

mrklm

Josh Hartnett geeft een routinematige vertolking over dit relaas van Eric Kernan Jr, een jonge sportjournalist die zijn kans schoon ziet wanneer hij kennis maakt met een dakloze met de bijnaam Champ [Samuel L Jackson]. Het gaat om Bob Satterfield, een ooit gerespecteerd bokser die het onder anderen op nam tegen Jake LaMotta. Maar de mensen met wie Eric contact zoekt om meer over Satterfield te weten te komen waren er stuk voor stuk van overtuigd dat de voormalige bokser al enige tijd dood is.

Een middelmatig drama met een niet al te intrigerende basisgegeven. Hoewel het even wennen is om Jackson te horen praten met een piepstemmetje, geeft hij een sympathieke vertolking weg die het geheel drijvend houdt.