• 8.252.836 stemmen

Met onder meer: Jakob Cedergren, Peter Plaugborg en Morten Rose

Oorspronkelijke taal: Deens

Releasedatum: 16 september 2010

Plot Submarino

"Two brothers meet at their mother's funeral, each in his way on a path of self-destruction, both haunted by a tragedy in their youth."

Het verhaal van twee van elkaar vervreemde broers, die een sombere jeugd kenden. Zij werden op jonge leeftijd van elkaar gescheiden, door een tragedie die hun volledige familie spleet. Tegenwoordig is het gewelddadige leven van Nick doordrenkt met alcohol, terwijl zijn jongere broer, een alleenstaande ouder, als junkie strijdt om zijn zoon een beter leven te geven. Hun wegen kruisen elkaar en maken een confrontatie onvermijdelijk, maar is redding nog mogelijk?

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van tattoobob

tattoobob

Binnenkort maar eens kieken...ben erg benieuwd!!!

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Donker, grauw en depressief drama filmpje met gelukkig wel twee uitstekend spelende acteurs.

Vond het jongetje wat minder, en de clichés stapelden zich naarmate de film vorderde ook wat op, maar net niet tot het vervelende toe.

Minder zwaar dan ik had verwacht maar misschien ook net iets minder indrukwekkend.

De gevangenis scene waarbij de broers eigenlijk afscheid nemen greep me wel naar de strot. Kippenvel moment!

avatar van Fryce

Fryce

• 1917 stemmen

Heerlijk duister drama. Erg goed in beeld gebracht en gespeeld.

avatar van Robi

Robi

Erg mooie maar ook erg sombere film over twee broers die in hun jeugd een traumatische ervaring hebben meegemaakt, waar ze ook op latere leeftijd nog veel last van hebben. Erg knap geacteerd. Mooie sfeer en mooie muziek. Maar wel heel erg somber allemaal.

avatar van 93.9

93.9

Lang geleden dat ik zo'n despressieve film zag.

Hij was wel erg goed, uitstekend acteerwerk.

scorsese

Goeie film over twee broers met ieder hun eigen leven, maar beiden getekend door een noodlottige gebeurtenis uit hun jeugd. Twee schrijnende verhalen die op het einde naar elkaar toe werken. Grauw in beeld gebracht en de twee verhalen van de broers worden rechtlijnig verteld.

avatar van Ste*

Ste*

Ik vind het altijd vervelend als ik een alom gewaardeerde film zelf niks vind. Ga me dan toch afvragen wat ik precies gemist heb, en of ik het dan niet verkeerd heb gezien allemaal.

Hoe dan ook, ik had hier, gezien de regisseur en het onderwerp, meer van verwacht. Zeker het eerste deel wist me niet te pakken, in al zijn trage willekeurigheid. Nu hoeft echt niet alles in concrete hapklare gebeurtenissen te worden geserveerd, maar ik vond het gewoon niet interessant genoeg.

Het tweede deel is nauwelijks beter. Vond het redelijk de plank misslaan soms. Vooral door het ge-overact van de tweede broer, met make-up alsof hij al half op sterven lag met een terminale ziekte onder de leden. Filtertje erover en de toon is gezet.

Slecht is het natuurlijk niet, maar men moet voor mij meer uit de kast trekken dan slechts wat registratie van aan lager wal geraakte personen. Ik heb films als deze gewoon iets te vaak gezien, en zit toch meer te wachten op een wat meer plot-driven verhaal.

Over Jagten, die ik een tijdje terug gezien heb, was ik ook al niet zo enthousiast als de meesten hier. Ik heb soms het idee dat een bak ellende voor sommigen al genoeg is om danig onder de indruk te raken en dus een film hoog te beoordelen. Nogmaals, kan goed zijn dat ik zelf te blasé ben geworden, en dat ik de depressieve films maar eens een tijdje moet laten liggen.

Alleen de laatste 10 minuten vond ik daadwerkelijk goed. Het moment dat ze elkaar zien in de gevangenis was mooi, net als het allerlaatste stuk als het begin terugkomt.

avatar van Koen87

Koen87

Ik ben het me Ste* eens, deze film is melodramisch zonder echt te kunnen raken. Waar Jagten en voornamelijk Festen dit wel manifesteren mis ik dit bij Submarino. Het is geen slecht drama, maar weet niet boven de middelmaat uit te stijgen. Jammer.

BBarbie

Met Festen en Jagten heeft regisseur Vinterberg prachtige films gemaakt, maar met deze film over twee broers die aan de zelfkant van de maatschappij leven, kan ik niets. Cedergren en Plaugborg acteren weliswaar niet slecht, maar het verhaal spreekt mij helemaal niet aan. De openings- en slotscène met de baby zijn mooi. Alles daar tussenin is lelijk asgrauw, zowel qua plot als qua beelden. Niks voor mij.

avatar van ipman-99

ipman-99

"Submarino From Thomas Vinterberg." ... " !!!

Fantastische Deens Drama !!! Regisseur Thomas Vinterberg ("Festen", "Jagten") geeft

weer een schitterend drama juweeltje af ! Zeer donker, aangrijpend, negatieve spiralen, grauw en grijs ... !

De acteer prestaties waren geweldig en het verhaal neemt je mee ... !

De 2 jongens zitten vanaf de eerste seconde in een negatieve spiraal ... ; we zien dan ook

duidelijk wanneer de jongens..., mannen worden dat het niet zo simpel is om uit die negatieve

spiraal weg te komen.

Een grauw en somber drama van 2 mannen die een traumatische gebeurtenis in hun jeugd

hebben meegemaakt !

avatar van bloepie

bloepie

prachtige ....maar ook grijs en grauwe film...op het einde had ik de hoop dat hij voor dat kind gaat zorgen....

avatar van nadrin

nadrin

vrolijk wordt men hier niet van. Maaar toch weet de film te boeien en ondanks de lange speelduur verveelt hij niet.

avatar van MichaelMovie

MichaelMovie

Mijn eerste kennismaking met een Scandinavische film. Het beviel mij eigenlijk wel.

Als drama kan deze zeker tellen. Echt wel een grauwe film.

De acteerprestaties waren goed.

avatar van mister blonde

mister blonde

• 11939 berichten

Mooi pleidooi over hoe een slechte jeugd van invloed is op de rest van je leven. Ik las hier iets over domme keuzes. Eerder een domme opmerking. Deze film gaat in de eerste plaats over hoe traumatische gebeurtenissen (keer op keer ook nog eens) en een verrotte omgeving je tot op het bot beïnvloeden voor de rest van je leven. Het tekent alle keuzes, gemankeerde relaties en hun hele wezen. Daar gaat de film over.

Vond het een vrij sterke film dus. De personages zijn in dit kader zeer sterk uitgewerkt en er zien veel vrij sterke scènes in. Vinterberg heeft sterke films gemaakt, maar deze kan mee met Jagten en Festen. 4 sterren.

avatar van simonfender

simonfender

Top drama die mij lang zal bij blijven. Deze film klopt voor mijn gevoel helemaal: zeer goed geacteerd, mooie beelden van de grauwe stad, tijdbeeld die indrukwekkend is verfilmd.

Indringend verhaal over de zelfkant van het Scandinavische stadsleven

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Inderdaad valt dit onder topdrama en eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht.

Een aanrader voor de liefhebber van het Scandinavische drama!

avatar van SturyNijmegen

SturyNijmegen

Heel goed geacteerd, die broers , wat een drama met die verslaafde vader, sfeer is somber, zwart.

avatar van K. V.

K. V.

Deze was op tv en me er eens aan gewaagd. Dit is zeker niet de meest vrolijke film, maar de film weet wel te boeien. De cast deed het prima en kwam overtuigend over.

Het was een beetje een moeilijke start, maar uiteindelijk vond 'k hem toch wel het bekijken waard.

Tarkus

Hoewel een sociaal drama nu niet mijn geliefde filmthema is weet men er hier toch wel een goede en boeiende film van te maken.

Het zijn dus niet alleen de politiethrillers waar men een goede film van weet te maken in Scandinavië, ook dit is een goede film.

Hij heeft me bijna 2 uur aan het scherm gekluisterd zonder dat ik me heb verveeld of dat ik het saai vond.

avatar van ThomasVV

ThomasVV

Vinterberg is blijkbaar niet aan mij besteed. Ik mis iets, maar ik kan niet zeggen wat. Misschien gewoon... het zuiden...

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Geweldige film! Hij voelde echt 'rond'. Het is een sterk geheel, er wordt goed geacteerd en het verhaal is van begin tot eind interessant. Zonder twijfel één van de beste films die ik in mijn leven heb gezien. 4,5*

avatar van Timey

Timey

Sublieme film. Wordt nooit pretentieus of moraliserend. Het werd een porsche die reed aan een constante snelheid vol droefenis, ontroering, verbazing, ontsteltenis maar vooral schoonheid. Prachtige film.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Erg rauwe grimmige prent van een kansarm gezin waar twee jonge broertjes de zorg opnemen voor hun baby broertje terwijl moeder lief zich lazarus drinkt in de pub. Kan niet anders dan fout lopen natuurlijk. Beide broers verliezen elkaar later uit het oog, maar ook dan blijkt dat beiden het moeilijk hebben zich staande te houden in de maatschappij.

Het verleden en de kansarme opvoeding zorgt ervoor dat hun huidige levens ook niet via de geijkte paden verloopt. De één is alcoholverslaafd en agressief, de andere is een junk die de zorg voor zijn zoontje op zich neemt. Ondanks de harde karakters en verkwanselde opportuniteiten die zich voordoen, had ik toch met beiden te doen. Zeer realistische weergave van de gebeurtenissen, mede door de sterke acteerprestaties van de hoofdpersonages. Boeiend om te volgen van begin tot eind. Dat komt ook gedeeltelijk door de sterke montage waardoor het (gescheiden) leven van de twee broers knap wordt afgewisseld.

Beetje vreemd subplot van de dikkerd, maar wel aangevend hoe impulsief of naïef kwetsbare personen kunnen zijn (los van het feit dat éénieder de verantwoordelijkheden moet nemen voor de daden die ze begaan).

avatar van keukenzout

keukenzout

Pfoe. Pfoe.

Staat op mijn lijstje 'niet kijken als je zwanger bent'. Kutsamme.