A Bigger Splash (2015)

Italië / Frankrijk
Drama / Mystery

geregisseerd door Luca Guadagnino
met Tilda Swinton, Matthias Schoenaerts en Dakota Johnson

Een Amerikaans koppel, bestaande uit een rockster en een filmmaker, viert vakantie in het zuiden van Italië. Hun rust wordt echter verstoord door het plotselinge bezoek van een oude vriend en zijn beeldschone dochter. Dit leidt tot jaloezie waarbij er riskante scenario’s ontstaan.

avatar van stefan dias
Ondanks de ingrediënten, toch licht teleurstellend. Guadignano kan wel een zwoel, sensueel sfeertje neerzetten, maar hier is het niet zo heel subtiel. Het dramatische gevecht in het zwembad vond ik in het origineel ook al redelijk onnozel, hier was het ook een nodeloze, knullige anti-climax. Ik heb ook wel moeite met personages waarvan je na één seconde al denkt 'maar wei haalt die überhaupt ook in zijn huis?'.
En blijkbaar kent hij het eiland beter dan de residenten… met dat 'boeketje Italië' moment en de ricotta als bizar intermezzo… Scriptgewijs was er met deze acteurs toch best wel wat beter te verzinnen, denk ik dan.

avatar van nadrin
Bjerik76 beschrijft het goed. Behalve een mooi eiland en mooie mensen. Was er niks aan

avatar van Fisico
Hmm, voor mij toch een beetje een tegenvaller. Vond er niet zo heel veel aan en zat maar te wachten tot het verhaal zich ontplooide, maar kwam maar niet. Hoewel ik Ralph Fiennes vrij hoog heb zitten, vond ik hem nu eerder irritant met wat overacting, al kan dat ook gelegen hebben aan het hautaine karakter van zijn personage.

De rest vond ik vrij kleurloos. Gelukkig was er nog een bepaald sfeertje dat Guadagnino goed naar voren bracht. Zwoel las ik hier ergens, vat het mooi samen alvast. Ook de mooie ontspannen beelden redden het voor mij in zijn geheel net niet.

Duurde in zijn geheel ook iets te lang. Heb moeite moeten doen om hem uit te kijken, jammer.

Had hier graag 3.25 gegeven. Vond de film minder vervelend dan de vele commentaren hier beweren, maar toch ook geen hoogvlieger, vooral door de cast. Als we over irritant spreken vond ik Swinton toch de hoofdvogel afschieten.

IJskonijn Tilda Swinton speelt een Rock-ster? Was een lange zit, sensueel gedoe en emoties die ik niet begrijp. Zweterig gedoe.