• 8.516.965 stemmen

Geregisseerd door: Luca Guadagnino

Met onder meer: Tilda Swinton, Matthias Schoenaerts en Dakota Johnson

Releasedatum: 7 april 2016

Plot A Bigger Splash

Een Amerikaans koppel, bestaande uit een rockster en een filmmaker, viert vakantie in het zuiden van Italië. Hun rust wordt echter verstoord door het plotselinge bezoek van een oude vriend en zijn beeldschone dochter. Dit leidt tot jaloezie waarbij er riskante scenario’s ontstaan.

imageimageimageimage

avatar van stefan dias

stefan dias

Ondanks de ingrediënten, toch licht teleurstellend. Guadignano kan wel een zwoel, sensueel sfeertje neerzetten, maar hier is het niet zo heel subtiel. Het dramatische gevecht in het zwembad vond ik in het origineel ook al redelijk onnozel, hier was het ook een nodeloze, knullige anti-climax. Ik heb ook wel moeite met personages waarvan je na één seconde al denkt 'maar wei haalt die überhaupt ook in zijn huis?'.
En blijkbaar kent hij het eiland beter dan de residenten… met dat 'boeketje Italië' moment en de ricotta als bizar intermezzo… Scriptgewijs was er met deze acteurs toch best wel wat beter te verzinnen, denk ik dan.

avatar van nadrin

nadrin

Bjerik76 beschrijft het goed. Behalve een mooi eiland en mooie mensen. Was er niks aan

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Hmm, voor mij toch een beetje een tegenvaller. Vond er niet zo heel veel aan en zat maar te wachten tot het verhaal zich ontplooide, maar kwam maar niet. Hoewel ik Ralph Fiennes vrij hoog heb zitten, vond ik hem nu eerder irritant met wat overacting, al kan dat ook gelegen hebben aan het hautaine karakter van zijn personage.

De rest vond ik vrij kleurloos. Gelukkig was er nog een bepaald sfeertje dat Guadagnino goed naar voren bracht. Zwoel las ik hier ergens, vat het mooi samen alvast. Ook de mooie ontspannen beelden redden het voor mij in zijn geheel net niet.

Duurde in zijn geheel ook iets te lang. Heb moeite moeten doen om hem uit te kijken, jammer.

avatar van vinejo

vinejo

Had hier graag 3.25 gegeven. Vond de film minder vervelend dan de vele commentaren hier beweren, maar toch ook geen hoogvlieger, vooral door de cast. Als we over irritant spreken vond ik Swinton toch de hoofdvogel afschieten.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

IJskonijn Tilda Swinton speelt een Rock-ster? Was een lange zit, sensueel gedoe en emoties die ik niet begrijp. Zweterig gedoe.

avatar van mrklm

mrklm

Inferieure remake van La Piscine (1969) kampt aan een chronisch gebrek aan mysterie. Al snel nadat de de flamboyante producer Harry Hawkes [Ralph Fiennes] de rust van de vakantievierende topzangeres Marianne [Tilda Swinton] en haar jongere minnaar, fotograaf Paul [Matthias Schoenaerts] verstoort, is al duidelijk welke kant dit op gaat. Dakota Johnson doet er nog een schepje bovenop als Harry's sexy dochter Penelope, maar het duurt dan nog vele verleidelijke blikken en aanverwant hijgerig gedoe voor er werkelijk iets gebeurt. De ijzersterke cast weet de boel nog enigszins te redden.

avatar van De filosoof

De filosoof

A Bigger Splash (2015)

Het grootste deel van de film is vreselijk saai en traag: er gebeurt niets interessants en je zit de hele tijd te kijken naar een man die te veel praat en een vrouw die niet praat op een vakantie-eiland die elkaars partner uitwisselen met uitstapjes naar de lokale folklore. Het is aldus een soort Emanuelle-film zonder de erotiek. Of nog erger: met mislukte erotiek. De hoofdrolpersonen worden er zelf ook alleen maar chagrijnig van. Als er dan eindelijk iets gebeurt begint de film eindelijk een beetje te leven, maar het einde beviel me dan weer niet.

Pas achteraf leer ik dat de regisseur ook Call Me By Your Name heeft gemaakt dat inderdaad eenzelfde film is: romantiek op een vakantie-eiland met één sterke scene (in Call Me By Your Name natuurlijk de monoloog van de vader aan het eind en in A Bigger Splash de fatale scene aan/in het zwembad) maar de rest van de film heeft niets te bieden.