ad
  • 8.148.334 stemmen

Baby Face (1933)

Drama | 71 minuten / 75 minuten (ongecensureerde versie)

Genre: Drama

Speelduur: 71 minuten / 75 minuten (ongecensureerde versie)

Geregisseerd door: Alfred E. Green

Met onder meer: Barbara Stanwyck, George Brent en Donald Cook

Over Baby Face

"She climbed the ladder of success - wrong by wrong!"

Lily Powers (Baby Face) is een keiharde vrouw die de mannen gebruikt om carrière te kunnen maken. Als ze op een dag bij toeval verliefd wordt en de man in kwestie niets van haar moet weten, is Lilly vast van plan om deze man te strikken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Dogie_Hogan

Dogie_Hogan

De un-cut 1933 versie is sedert 5 dec. 2006 op DVD verkrijgbaar!

Zie ook jaren-30 thread: http://www.moviemeter.nl/forum/10/5021/0#17

- IMDB 7.0*

- De Spaanstalige filmposter (770x1.195 pixels).

• 20974 berichten

Barbara Stanwyck als echte ( blonde!) feeks zet weer eens een prima rol neer ook met een piepjonge John Wayne.

avatar van Biosguru

Biosguru

Leuk hoor die precode drama's

BBarbie

Barbara Stanwyck haalt een heel scala aan doortrapte verleidingstrucs voor de dag om zich van een illegale bar in een souterrain stap voor stap naar de top van de sociale ladder te “slapen”. Een nog zeer jonge en netjes in het pak gestoken John Wayne is een van haar naïeve slachtoffers. Er zijn niet zo veel actrices die een dergelijke berekenende rol zo koel kunnen neerzetten als Stanwyck.

avatar van Movsin

Movsin

De song kende ik : "Baby Face, you've got the cutest, little baby face..." maar nooit gedacht dit te assimileren met een film met Barbara Stanwyck, die mogelijks aan die beschrijving voldeed, maar mij toch vooral is bijgebleven als een actrice die energie en verleiding uitstraalde... wat in deze film zekerlijk het geval is.

Film is behoorlijk "stout" voor zijn tijd, best aangenaam om gevolgen met Barbara Stanwyck in zeer goede doen als de ambitieuze mooie meid, die uit de armoede en het anoniem ondergeschikt zijn van de US-crisisjaren weg wil.

Goed verhaal eigenlijk, al vond ik het bankfaillissemt toch wel overdreven .

Een piepjonge John Wayne nog in een kleine rol. Op de 8ste paalts in de cast-lijst. Zijn tijd zou nog komen. Veel groten van show en podium zijn ook begonnen onder "...and many others..." op de affiche.