Stay Alive (2006)

Horror / Thriller
85 minuten / 100 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door William Brent Bell
met Frankie Muniz, Jon Foster en Samaire Armstrong

Loomis hangt op een avond verhangen aan het plafond, het vreemde is dat hij in het spel Stay Alive op precies dezelfde manier is gestorven. De vrienden van Loomis weten het spel Stay Alive te bemachtigen maar wanneer er precies hetzelfde gebeurt met een van de vrienden van Loomis komen zij erachter dat het spel is gemaakt voor een reden. Zo komen zij in aanraking met het legendarische verhaal over de vreemde vrouw 'The Blood Countess' en komen zij allemaal aan de beurt om te sterven.

avatar van Daan258
Ik had deze film eerder gezien, ik dacht dat ik hem heel slecht vond maar valt reuze mee.

begin vond ik vooral erg leuk als ze voor het eerst gaan beginnen met het spel spelen. later word het toch wel een beetje minder boeiend.
spanning zat er redelijk in wel jammer dat je de kills bijna geen één keer ziet

ik vond de film vooral wel leuk omdat ik zelf ook erg van Gamen hou
als je zelf ook gamer bent zal je deze film denk ook wel leuk vinden.

geen super film maar zeker ook niet super slecht.

avatar van ILDIB
Leuk idee, redelijk uitgevoerd, maar in zijn geheel niet echt boeiend.

avatar van rox91
ILDIB schreef:
Leuk idee, redelijk uitgevoerd, maar in zijn geheel niet echt boeiend.

gisteren gezien en niet echt overtuigd. Wel origineel idee (al veel spelletjes verfilmd, maar nog nooit op deze manier bij mijn weten), maar niet geweldig uitgewerkt of geacteerd. En een beetje schrikeffecten hier en daar kunnen daar weinig aan veranderen; zelfs geen een keer op het puntje van mijn stoel gezeten, en dat mag toch wel bij een horrorfilm, lijkt me.
Daarom: 2.5*

avatar van Kr!kke
Een horrorthriller met een zeer leuk concept, maar ik miste toch een beetje de goede uitwerking ervan. Verder vond ik het eigenlijk nergens spannend worden, wat toch ook jammer is voor een film in dit genre (enkel de openingsscène kon er mee door qua spanning). Dan wel weer redelijk goed waren de vertolkingen, wat toch eerder de uitzondering is dan de regel in een horrorthriller.

avatar van Boeikens
Gezien op 2BE (spijtig genoeg enkel de korte versie).

Het verhaal is uiteraard erg bij de haren getrokken maar dat wist men al bij het lezen van het plot.
De sfeer zat er best in en het verhaal had, mede door zijn korte duur, toch een redelijke vaart.
De acteurs deden vrij goed hun act en de spanning was wisselvallig en matig.
Brave gore met redelijke FX.

Misschien dat de langere versie op gore gebied meer te bieden heeft? Het zou de prent voor mij in ieder geval een ster meer geven.

avatar van Savatage
Goede film om te zien tijdens een rustige namiddag. Ik vond 'm bij momenten scary (vooral het spel dan) en de cast viel redelijk mee. Niets supers, maar zeker niet slecht.

avatar van Franza
Ik vond het een leuke verfrissende, orginele film
Het is tevens ook wel een vet spel volgens mij
Alleen dat je sterft is dan een minpuntje
Voor mij is het zeker een aanrader!
Ook leuk dat Malcome in the Middle (Malcome in die serie) erin zat.

avatar van Franza
stan schreef:
en 3 maal raden wie zien we aan het einde lopen? ja hoor Swink, hij wist dus toch nog te ontkomen aan The Blood Countess (dat vermoede ik ook al want dat hij al een keer eerder geflikt in de film)

Swink lag in een rozenstruik en daar kon ze niet tegen vandaar dat hij niet vermoord werd

avatar van jumpstylemovie
Goef concept, minder goed uitgewerkt. Vooral de overkill aan schrikmomenten en de luide geluiden die daarmee gepaard gaan waren ergelijk.

avatar van Kondoro0614
Stay Alive

Ik vond aan dit project echt helemaal niks leuk, het enigste leuke waren de twee dames de rest was echt een hele grote flop! Ik wil er daarom ook echt helemaal niet veel over kwijt want het kon mij allemaal maar niet bekoren. Het verhaal vond ik saai om te volgen en het concept vond ik saai. Het was niet eng genoeg en alles zag er maar wat amateuristisch uit. Ik had hier meer verwacht maar helaas is dat er niet van gekomen. De dames, daar was niks mis mee.

avatar van knusse stoel
Een redelijke film, ondanks dat ik er met een negatief gevoel mee begon. Hoe langer ik keek, hoe leuker die was. Als je van horror houdt, gewoon gaan zien en je niet laten beinvloeden van tevoren door recensies e.d.. 6/10

avatar van PEN15
Heb die van 75m gezien (resterende tien minuten waren closing credits). Misschien dat die van 100m wat meer gedurfd is, maar zo te lezen uit een bericht van 2006 mis ik nauwelijks iets speciaals in de unrated versie. Hier bleef de korte speelduur vol gepraat tussen die rossige en zijn geblondeerde Madonna -kijk ze fijn autorijden- en als er iets spannends gebeurde haalden ze de hele trucendoos tevoorschijn om je zo min mogelijk te laten zien. Wat dat betreft hoeft het eigenlijk niet meer, want ik heb me eerlijk gezegd zitten vervelen en ergeren. Ik kan hem alleen maar afraden, er zijn ontelbaar veel horrors die misschien niet uit de verf komen en het ondanks dat op zijn minst proberen je wat engs te laten zien; STAY AWAY.

nb. Wat voor logica maakt het dat ze telkens maar alle lampen talrijk laten branden op overduidelijk klaarlichte dag waarop een overvloed aan zonnestralen pal achter een wand van panoramisch raamglas de kamers binnendringt, en ondanks dat tóch..[screenshot]

avatar van PEN15
Die geplaatste afbeelding geeft een foutmelding. Nog een nieuwe poging. Ik vind het gewoon raar waarom ze telkens maar zes of meer kleine bureaulampen aanzetten ipv het licht van het plafond zoals hier en hier. Zelfs als het midden op de dag onbewolkt is.