Resurrection (1999)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Russell Mulcahy
met Christopher Lambert, Mike Anscombe en Robert Joy

De vastberaden rechercheur Prudhomme (Christopher Lambert) krijgt de meest vreselijke zaak uit zijn carrière. Samen met zijn partner moet hij op zoek naar een seriemoordenaar met een gruwelijke werkmethode. De moordenaar neemt steeds één lichaamsdeel van zijn slachtoffers mee en kerft Romeinse cijfers in de rest van het lichaam. Langzamerhand komt Prudhomme erachter dat de zeer intelligente moordenaar een luguber scenario heeft bedacht: hij wil het lichaam van Christus 'herbouwen' voor de verrijzenis.

avatar van Left4Dead
Het blijft een heerlijke prent ondanks echt niet het uiterste uit het verhaal is gehaald.
Met een betere cast en iets betere regie was hier echt een parel van kunnen maken.
Maar ik ben verzot op psychopatisch kat- en muisspellen, zeker uit de jaren 90/begin 00.
Ook al is het Lambert's slechtste acteerprestatie niet eens, wat is het toch een houten klaas.

Wederom genoten, zal nog vaak de revue passeren.

NRT
Ik heb deze film gezien in mijn jeugd toen ik ongeveer 12 of 13 jaar was denk ik. Toen vond ik de film echt geweldig. Natuurlijk is de gore op deze leeftijd indrukwekkend. Enkele jaren geleden heb ik deze opnieuw bekeken en toen was het iets minder, maar nog altijd geweldig. Daarom heb ik een stem van 4,5 i.p.v. 5 uitgebracht. Ik ben echter door de commentaren gaan lezen en ik moet zeggen dat deze voor 2005 zeer negatief waren. Dat viel echter mee toen ik de recentere stemmen ging lezen. Zeer opvallend hoe dat het toch in een (lichtjes?) stijgende lijn ging qua commentaren. Heeft het te maken met het feit dat se7en al wat langer uit is? Ik ga in ieder geval deze film nog eens bekijken en hopelijk kan ik dan een objectieve mening geven.

NRT
Na het lezen van de commentaren toch maar besloten om deze opnieuw te bekijken. Ik kon deze film alleen maar vinden via Youtube en dus zonder ondertitels en in mindere kwaliteit, maar ik heb mij meer dan vermaakt. Ik zal eerst met de minpunten beginnen die mij stoorden:

- De scène waarin het kind van de politieagent stierf was wel amateuristisch. Dat kind moest echt nog een hele lange weg afleggen voordat het de straat kon op fietsen. Mijn vader is eens ooit heel snel achter mijn broertje moeten aanrennen, dus hij had dit zeker kunnen halen. Daarnaast nog net langs dat bandje van die fiets grijpen, echt?

- Er waren toch wel veel clichés. Denk maar aan de hoeren die ze constant binnenbrachten op het bureau. Ook toen ze de dader moesten oppakken was wat lachwekkend. Je zag van kilometers dat ze iemand aan het opwachten waren.

Voor de rest heel vermakelijk en wat gore stukken die echt goed gevonden zijn. Die kerel op die wc en dat hij plots die fotograaf ziet en daarna pas ziet dat zijn been er af is. Prima gevonden.

Zeer vermakelijk. 4 Sterren

Ik vond het een spannende film en een goeie detective met zelfs wat gore. Het enige wat ik minder vond is de hoofdrolspeler en met name zijn manier van praten.