- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1769 stemmen
Graag je naam toevoegen als je mee wilt doen aan de nieuwe ronde. De nieuwe ronde loopt van 1 november tot 31 januari. Inschrijving tot 10 november.
-DeCol
-rensie32
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Gek genoeg nooit afgeweten van het hele bestaan van dit topic. Maar count me in!
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Ik weet even niet wat dit precies voor filmgame is, waar kan ik uitleg/spelregels vinden?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik weet even niet wat dit precies voor filmgame is, waar kan ik uitleg/spelregels vinden?
Je geeft iedere deelnemer een tip (met als doel zo goed mogelijk te scoren) en krijgt van iedere deelnemer een tip terug. Die moet je dan binnen een bepaalde periode kijken (die periode is redelijk lang tegenwoordig) en die scores verwerk je in de tabel. Zo heeft iedereen een eindscore van gegeven en ontvangen tip-gemiddeldes.
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Ik doe niet mee. Heb simpelweg te weinig tijd de komende maanden om me te verplichten tot het bekijken van een X aantal films.

Maar goed, iedereen één tip dus. Vervolgens kijk je iedere tip, geef je die een cijfer (0* tot 5* en alles daartussen) en verwerk je dat cijfer in de stand. Volgens mij kun je op de vorige pagina's genoeg voorbeelden zien hoe het moet; het spreekt wel voor zich, denk ik.
Het doel van het spel is overigens om iemand een tip te geven waar hij of zij zelf nooit aan gedacht zou hebben, maar die wel enorm goed valt. Het geven van 'veilige' tips is dus gewoon toegestaan, maar wel wat minder leuk. Even gechargeerd: als iemand een 5* geeft voor de eerste twee Lord of the Rings, kun je natuurlijk heel veilig het derde deel tippen, maar ja... je snapt het vast wel. 
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Lijkt me leuk spel, maar pas nadat de lopende genre challenges afgelopen zijn!
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Ach, what the hell! Ik doe gewoon nog een keertje mee en zie wel hoe ver ik kom.
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
-DVD-T
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Eigenlijk krijg ik al genoeg tips op andere manieren waaronder ook de genrechallenge die ik samen met oa baspls organiseer. Een tip die mij wordt opgelegd zou ik ook teveel als een verplichting zien en ik wil toch liefst mijn vrijheid bewaren in wat ik kijk. Ik doe dus niet mee.
John Milton ik ben alvast niet van plan om de genrechallenge te stoppen als we alle combinaties gehad hebben. Zolang er animo voor is en ik hulp blijf krijgen wil ik er wel verder mee doen.
joolstein
-
- 10829 berichten
- 8915 stemmen
Klink leuk dit spel maar ook ik zal niet mee doen aangezien ik deelneem aan de genre-challenge. Deze daagt mij genoeg uit om buiten mijn eigen favoriete genre te kijken. Een ander spel zit er dus voorlopig niet in voor mij. Toch bedankt voor de uitnodiging.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Ik pas voor deze ronde. Eerst nog proberen om de tips van de vorige ronde op te zoeken. Zodat die mensen niet voor niets de moeite hebben gedaan.
Night's Watch
-
- 1212 berichten
- 1200 stemmen
Het principe klinkt leuk! Hoeveel films moet je ongeveer kijken in zo'n periode van drie maanden?
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
Ik pas ook, bedankt voor de tag! Komende maanden ook geen tijd om verplicht een aantal films te kijken. Vind het idee wel erg leuk, dus mogelijk dat ik de volgende keer meer tijd heb!
Number23
-
- 8638 berichten
- 5678 stemmen
Ik denk dat ik weer mee ga doen guys
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Bedankt voor de info jeroentjuhhhhh en chevy93. Ik sluit mij aan bij alexspyforever en John Milton. Lijkt me leuk dit spel, maar ik kan het er niet bij hebben met de Genre/Thema Challenge. Toch bedankt voor de uitnodiging.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je geeft iedere deelnemer een tip (met als doel zo goed mogelijk te scoren) en krijgt van iedere deelnemer een tip terug. Die moet je dan binnen een bepaalde periode kijken (die periode is redelijk lang tegenwoordig) en die scores verwerk je in de tabel. Zo heeft iedereen een eindscore van gegeven en ontvangen tip-gemiddeldes.
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
Ik ga niet meedoen maar wilde toch graag weten hoe dat puntensysteem nu precies werkt. Heeft het iets te maken met het gemiddelde?
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Het principe klinkt leuk! Hoeveel films moet je ongeveer kijken in zo'n periode van drie maanden?
Dat ligt aan het aantal deelnemers aangezien je van iedereen één tip krijgt. Afgelopen periode waren er 14 deelnemers dus dan kijk je 13 films.
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Ik ga niet meedoen maar wilde toch graag weten hoe dat puntensysteem nu precies werkt. Heeft het iets te maken met het gemiddelde?
Klopt! De scores voor jouw tips worden opgeteld en gedeeld door het aantal films dat is gezien.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Klopt! De scores voor jouw tips worden opgeteld en gedeeld door het aantal films dat is gezien.
Betekent dat je dan vooral hoog gewaardeerde films moet tippen om te kunnen scoren?
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Betekent dat je dan vooral hoog gewaardeerde films moet tippen om te kunnen scoren?
Je moet films tippen waarvan je denkt dat ze goed gaan scoren bij diegene aan wie je het tipt.
Bijvoorbeeld The Godfather scoort goed maar ik hou niet van dat soort films, als je die mij had getipt dan was je tippergemiddelde gekelderd. 
Je moet dus een beetje de filmsmaak van de ander kenner, en hopen dat de film goed valt. Geen makkelijk spelletje ook omdat smaak immers verandert.
Idee is hoe dan ook dat je goede films ontdekt waar je anders misschien niet op was gekomen. Wat chevy zegt:
Oftewel meedoen is belangrijker dan winnen 
Misschien doe ik mee met de volgende ronde, ik denk er nog over na.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je moet films tippen waarvan je denkt dat ze goed gaan scoren bij diegene aan wie je het tipt.
Bijvoorbeeld The Godfather scoort goed maar ik hou niet van dat soort films, als je die mij had getipt dan was je tippergemiddelde gekelderd. 
Je moet dus een beetje de filmsmaak van de ander kenner, en hopen dat de film goed valt. Geen makkelijk spelletje ook omdat smaak immers verandert.
Idee is hoe dan ook dat je goede films ontdekt waar je anders misschien niet op was gekomen. Wat chevy zegt:
Oftewel meedoen is belangrijker dan winnen 
Misschien doe ik mee met de volgende ronde, ik denk er nog over na.
Heldere uitleg bedankt 
Sowieso hou ik niet van als er mij films worden opgelegd dus ik ga sowieso nooit meedoen. En neen ook ik hou niet van Godfather films, eigenlijk is er weinig uit de top 250 dat mij erg aanspreekt.
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik genoeg (voor deelnemers) goede, onbekende films heb gezien om anderen goed te kunnen tippen. Ik denk er nog even over na.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Klinkt leuk, maar ik denk niet dat ik genoeg (voor deelnemers) goede, onbekende films heb gezien om anderen goed te kunnen tippen. Ik denk er nog even over na.
Laat je daardoor niet afschrikken! Er is altijd wel een film te vinden die de ander niet heeft gezien. Daarnaast krijg je zelf heel veel verschillende tips, waarvan het het leukste is om dingen te kijken die je anders nooit zou opzetten.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
ik had zelfs verkeerd afgerond, eigenlijk had ik 7.8 gegeven, maar ik rondde af naar 3.8, dus dat was een foutje 
je hebt meer films dan mij gezien 
John Milton zeker meedoen, zijn ook niet zoveel films en als ik zie hoe je er de challenges doorjaagt 
Hoeveel tijd krijg je eigenlijk voor de nieuwe ronde, in januari ga ik sowieso veel tijd over hebben, maar nov/dec (veel) minder, dus een challenge van 3 maand wil ik wel doen. ik ga wel eerst toch nog de tips afwerken van de vorige challenge te beginnen met my blueberry nights vanavond
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
-DVD-T
-TornadoEF5
zal wel zorgen dat ik deze keer op tijd klaar ben! (en zorgen dat ik nu de rest afwerk)
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
Vooruit, ik doe wel mee haha. Ben (hopelijk) na komende week klaar met mijn afstuderen dus heb dan opeens een stuk meer tijd over. Gaat waarschijnlijk wel een hels karwei worden om voor sommige users wat te vinden, maar dat zien we dan wel
Begrijp nog geen snars van de puntentelling enzo, maar dat komt hopelijk vanzelf haha. Ben wel in voor wat leuke, nieuwe tips.
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
-DVD-T
-TornadoEF5
-Dualcia
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Bedankt voor de uitnodiging, maar ook ik sla het voor dit moment even af. Ben al zeer actief bij de lopende Genre-challenge en wil daarnaast ook alle noemenswaardige bioscoopreleases zien, dus ik heb gewoonweg al te veel 'verplichte' kost.
Neemt niet weg dat dit klinkt als een ontzettend leuk spel, waardoor ik graag in de toekomst wel een keer mee zou doen
wellicht een volgende ronde, in februari of later.
Edit: voor mensen die wel een dubbel programma willen draaien, jullie zijn bij de Genre-challenge altijd welkom 
Gh8st
-
- 668 berichten
- 2008 stemmen
Toch heel wat leuke tips binnen gekregen vorige ronde dus ik wil wel weer meedoen.
Ik heb trouwens een aantal tips gewoon binnen de challenges weten te passen, dus het hoeft niet zoveel extra tijd te kosten.
Krijg het volgende week wel even wat drukker dus ik zal wellicht niet gelijk met tips kunnen komen.
-DeCol
-rensie32
-leatherhead
-jeroentjuhhhhh
-DVD-T
-TornadoEF5
-Dualcia
-Gh8st
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Ik houd een slag om de arm, mochten er hooguit 10 á 12 deelnemers zijn dan zie ik het misschien nog wel zitten. Zijn het er meer, dan wordt de opgave alle films te kijken voor nu te groot. Je wilt dat dan wel doen, anderen kijken immers ook te allen tijde jouw tips. Tips uitzoeken voor anderen lijkt me wel erg leuk, en daar heb ik volgende week ook tijd voor.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Ik houd een slag om de arm, mochten er hooguit 10 á 12 deelnemers zijn dan zie ik het misschien nog wel zitten. Zijn het er meer, dan wordt de opgave alle films te kijken voor nu te groot. Je wilt dat dan wel doen, anderen kijken immers ook te allen tijde jouw tips. Tips uitzoeken voor anderen lijkt me wel erg leuk, en daar heb ik volgende week ook tijd voor.
De tijden dat er zo'n twintig deelnemers mee doen zijn voorbij, dus dat gaat niet zo snel meer gebeuren. Gemiddeld doen er de laatste rondes zo'n 10 personen mee, al zijn er ook rondes geweest waar er maar 6 meededen. Is gewoon erg leuk om tips te geven en dan afwachten hoe de film gaat bevallen. Ik doe nu al heel wat edities mee, en elke keer zitten er erg leuke verrassingen tussen. Helaas heb je zo nu en dan ook een tegenvallen natuurlijk. Maar zoals Arno al zegt. Meedoen is leuker dan winnen.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
De tijden dat er zo'n twintig deelnemers mee doen zijn voorbij, dus dat gaat niet zo snel meer gebeuren. Gemiddeld doen er de laatste rondes zo'n 10 personen mee, al zijn er ook rondes geweest waar er maar 6 meededen. Is gewoon erg leuk om tips te geven en dan afwachten hoe de film gaat bevallen. Ik doe nu al heel wat edities mee, en elke keer zitten er erg leuke verrassingen tussen. Helaas heb je zo nu en dan ook een tegenvallen natuurlijk. Maar zoals Arno al zegt. Meedoen is leuker dan winnen.
Ik wacht even af nog, opgeven tot de 10e zag ik
Zoals jij het schetst moet meedoen inderdaad wel in te passen zijn, zeker als ik de tips in de genres voor de lopende challenge kan inpassen. Ik zal zorgen dat ik m'n naam op tijd toevoeg als ik mee wil doen en het niet vergeet.