Green Room (2015)

3,06

Horror / Thriller

geregisseerd door Jeremy Saulnier
met Imogen Poots, Alia Shawkat en Anton Yelchin

Een punkband die door een afgelegen gebied van de Pacific Northwest reist, krijgt een optreden aangeboden voor een publiek bestaande uit skinheads. Omdat hun toer niet lekker loopt besluiten ze het aan te nemen. Eenmaal aangekomen op de locatie lijkt alles goed geregeld te zijn en doen ze een redelijk succesvol optreden. Maar dan loopt de situatie uit de hand.

105 BERICHTEN 32 MENINGEN
avatar van DeCol
geplaatst: 11 januari, 17:31 uur [permalink]
Heerlijk filmpje!

Geen bijzonder verhaal, maar wel een goede setting en sfeer. Eenmaal aangekomen op de locatie is het wachten tot het moment dat er iets fout gaat. Maar wat? De spanningsopbouw is goed en verdwijnt pas op het einde. Speelduur is wat dat betreft ook prima. Gelukkig verloopt het niet al te voorspelbaar en overdrijven ze ook niet in gebeurtenissen. Het acteerwerk is oké. Naast Patrick Stewart en Anton Yelchin geen bekende gezichten.

geplaatst: 12 januari, 09:25 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Echt ongeloofelijk die positieve reacties. Krijg hierdoor echt het gevoel dat ik de verkeerde film heb zitten kijken ofzo. Totaal geen bonding met de personages en afgezien van de bomberjacks + kale koppen vond ik de bad guys weinig Nazi eigenlijk. Verder geen spanning (er gebeurt uberhaupt niet veel, en come on. een killer hond als spanningsfactor...), geen uitleg over wat dan ook waardoor ALLES in de film totaal random aanvoelt: ineens gaan ze die kamer in waar een dood iemand ligt. Geen idee wie dit is. Dan ineens zitten ze gevangen met dat punk meisje; ook geen idee wie zij is. Zij snijdt gewoon random uit het niks de buik van die gast open... Dan gaan ze eruit, dan er weer in en dan weer uit... En aan het eind staan ze ineens buiten, lopen een stuk door het bos en dan ineens staat Stewart voor hun neus die ze vervolgens overhoop knallen...

Wat een straf was dit! Ik ga weer Frontière(s) (2007) kijken

avatar van DeCol
geplaatst: 12 januari, 14:12 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
darkcity schreef:
geen uitleg over wat dan ook waardoor ALLES in de film totaal random aanvoelt

Haha, je hebt niet de verkeerde film zitten kijken, maar je hebt wel wat gemist denk ik. Alle handelingen worden juist verklaard. het dode meisje ging vreemd met Daniel. Haar huidige vriend was daar acht gekomen en heeft haar toen in haar hoofd gestoken. In de zoektocht naar een oplossing, loopt Pat binnen en ziet iets wat ie niet mag zien. Hij en de rest van de band worden in de kamer gestopt om vervolgens wederom naar een oplossing te zoeken. Een oplossing waar geen politie voor nodig is wel te verstaan. Amber is een vriendin van het dode meisje en snijdt hem open als wraakactie. Ze gaan het bos in op de vlucht samen met Gabe. Deze zegt dat er wellicht nog iemand in leven is waardoor Pat wil hoe dan ook gaan kijken. Zo zien ze hoe de bad guys met de "oplossing" bezig zijn. De band de schuld geven.

Toevallig vond ik Frontière(s) juist niet zo goed.

avatar van arno74
geplaatst: 12 januari, 15:00 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De reden waarom hij die kamer binnenloopt is omdat een meisje die in de band speelt haar mobiel daar aan het opladen was en die was vergeten. Green Room is geen ingewikkelde film, integendeel, maar het is ook geen film waarbij je je verstand uitzet in de hoop dat de dialogen of een voice over aan de kijker alles voor gaat spellen, gelukkig maar.

Met "killerhond" dacht ik wel even dat het over Don't Breathe (2016) ging (een film die ik een stuk slechter vind). 😛

avatar van n00r
geplaatst: 13 januari, 21:09 uur [permalink]
Door het slechte einde -0,5. Was redelijk spannend met gore stukjes maar het kon veel beter.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 15 januari, 22:12 uur [permalink]
Behoorlijk hoog gemiddelde voor een hele matige film over een muziekband die mot krijgt met pissige neo-Nazi's en flink in de shit komen. Het is allemaal rauw en kil gefilmd, maar ik zet de volgende keer Frontière(s) (2007) wel weer op als ik zoiets zou willen zien. Dit was gewoon slecht. Je krijgt nooit enige binding met de personages, die vaak onlogische, wazige dingen doen en meer dan hier en daar een slachtpartij of saaie dialoog krijg je eigenlijk niet te zien. Geen spanning, geen goede opbouw en totaal niet boeiende personages. En daarbij is dat vervelende piep-geluid echt vervelend om te horen, maar dat terzijde. Green Room probeert een beetje meer te wezen dan de film uiteindelijk is.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 27 januari, 20:47 uur [permalink]
Ik geef deze film het voordeel van de twijfel.
Het is niet heel opmerkelijk,,geen grove nazi dialogen,wat jammer is.
De dialogen zijn überhaupt niet heel goed.
Het komt allemaal wat traag op gang.
De gore die er hier en daar in beeld word gebracht is heftig,ziet er realistisch uit.
De keuze om Patrick Stewart te casten is opmerkelijk in wat er ietsje low budget uit ziet. geen blockbuster zeg maar.
Maar als de film is afgelopen denk je ondanks zijn gebreken,het wel een voldoende waard is.
Met name door het toch wel erg sterke einde.
Middelmatige voldoende.niet slecht,niet heel goed.

voor wie wel een adrenaline op pompende nazi tuig anarchistische film zoekt heb ik nog wel een tip,
Romper Stomper (1992) is een film die zonder meer de moeite waard is.

geplaatst: 12 februari, 00:53 uur [permalink]
Goede horror/thriller met een uitstekende Patrick Stewart(zoals altijd).
Dat de "slechten" neo nazi's zijn is toch maar bijzaak in deze film.
Er zijn genoeg spannende scènes,ook bloederig;en op het einde weer eens het bewijs dat
de hond de beste vriend van de mens is,al deugt deze niet.
Voor mij :8/10,maar wat ken ik van films?(of toch wel).

avatar van Banjo
geplaatst: 19 februari, 00:47 uur [permalink]
Ik ben aangenaam verrast door deze film na het zien van Don't Breathe (2016) die hier wel wat op lijkt vooral kwa sfeer. Punkers die op het randje leven en dan ook nog eens over het randje gaan!. Er was continu spanning en het acteren was een voldoende...
Ik vind het alijd heerlijke films, op naar Trainspotting 2!.

4 sterren

avatar van Banjo
geplaatst: 19 februari, 00:50 uur [permalink]
n00r schreef:

Het einde was niet goed nee...
Ze hadden beter de hele zaak in brand kunnen steken.

avatar van TheDiningDead
geplaatst: 19 februari, 15:49 uur [permalink]
Gisteravond gezien. Een exercitie in spanningsopbouw, met deels nogal expliciet(e gevolgen van) geweld, die me bij vlagen deed denken aan Peckinpah.

Ik vond dit alleraardigst als tijdverdrijf; ik betrapte me erop dat ik een groot deel van de film met geklemde vuisten keek. Saulnier zoekt de genreclichés op en draait er doorgaans met een grimmig pirouetje om heen.

Waar Blue Ruin met name wraak en het geweld zelf thematiseert, verkent Saulnier hier de gevaren van fascistoïde georganiseerde structuren met bovenaan de hiërarchie een sterke, charismatische leider, waarbinnen tegenspraak non-existent en zelfbehoud (... first) de voornaamste drijfveer is. Dat een en ander zich voltrekt tegen een punk-achtergrond, een op zich sterk met anarchie geassocieerde subcultuur, waarin in meer of mindere mate geflirt wordt met extremistische ideeën en nazi-esthetiek, maakt een en ander politiek nog wat interessanter, in een wereld waarin duidelijke politieke dichotomieën (links-rechts) aan waarde lijken in te boeten.

We zien bovendien alternative facts in the making.

geplaatst: 21 februari, 22:55 uur [permalink]
Doorsnee.

Een gek filmpje om te kijken zonder enige achtergrond. Na een redelijk indie begin, met wat wazige on-the-road shots en mompelende acteurs, lijk je enige houvast te hebben. Maar dan herken je Anton Yelchin, duiks Poots op en zit zowaar Patrick Stewart ook nog in de film. Geen beginnend indie regisseurtje dat zo'n cast bij elkaar gesprokkeld krijgt.

Verder als horrorfilmpje gedownload, maar in dat opzicht is het redelijk mak. Een paar plotse kills, dat wel, maar verder is er zeer weinig te zien en is het vooral een film die mee op spanning mikt, maar daar maar zelden in slaagt. De hoofdpersonages zijn nogal aan de makke kant en ook de bad guys weten nooit echt imponerend te worden, waardoor het hele kat en muis spel redelijk lauw uitvalt.

Maar dat kom je hier en lees je dat het een rauwe, harde film zou moeten zijn. Ehm? Doorsnee horrorthrillertje denk ik dan, die z'n beoogde spanningsboog nooit haalt. Een wat bekendere cast en redelijk camerawerk zorgen nog voor enige verzachting, maar veel meer viel er niet van te maken vond ik. Slecht is het niet, maar ook allerminst opmerkelijk.

Misschien dat het met Blue Ruin in het achterhoofd allemaal wat meer plaats krijgt, die wil ik dan nog wel eens zien, maar deze los op zichzelf is een redelijk mager beestje.

avatar van knusse stoel
geplaatst: 5 maart, 17:25 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een enigszins gewelddadige film voor sommigen, persoonlijk vond ik het wel gaan alleen heb ik helaas het einde (laatste 20 minuten) niet kunnen zien omdat de vrouwelijke medekijkster het wel gehad had met dit verhaal. Zoals gezegd vond ik het wel gaan en het verhaal was wel leuk bedacht, vandaar de 7 voor het totaal wat we gezien hebben.

Leuk vond ik het dat na verloop van tijd Patrick Stewart "het scherm inwandelende" en de sfeer iets minder agressief maakte, dacht ik. Hij is een van mijn favoriete acteurs, we kennen hem meestal wel als Jean Luc Picard, de kapitein van het sterrenschip USS Enterprise NCC-1701-D. Het schip stond tijdens de 8 jaar van haar bestaan onder zijn commando.

geplaatst: 22 maart, 00:10 uur [permalink]
Uitstekende film waarin een punkband in de problemen raakt als ze optreden voor een ultra-rechtse groepering. Goed opgezet en onderhoudend van begin tot eind. Wellicht niet het meest origineel, maar dit wordt ruimschoots goed gemaakt doordat het wel spannend, dreigend, donker en hier en daar redelijk bruut is. Een nipte 4.0 sterren.

avatar van Noodless
geplaatst: 7 april, 17:28 uur [permalink]
Toch tegenvallend. Het verhaaltje en de personages weten niet echt te boeien en ook wat sfeer en spanning betreft, blijf je wat op je honger zitten. Redelijk wat donkere scènes in de film die niet altijd even duidelijke beelden weergeven. Bruut? ....valt zeker mee. Matige film. 5/10