Green Room (2015)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jeremy Saulnier
met Imogen Poots, Alia Shawkat en Anton Yelchin

Een punkband die door een afgelegen gebied van de Pacific Northwest reist, krijgt een optreden aangeboden voor een publiek bestaande uit skinheads. Omdat hun toer niet lekker loopt besluiten ze het aan te nemen. Eenmaal aangekomen op de locatie lijkt alles goed geregeld te zijn en doen ze een redelijk succesvol optreden. Maar dan loopt de situatie uit de hand.

avatar van nightbreed
Lekker wegkijkertje.

avatar van huiguh
Matig.

Verhaaltje van niks, geen diepgang in de personages.
Ondanks de korte duur, voelde de film lang aan.
Hoop onzinnig gedoe om de band de schuld van de dode vrouw in hun schoenen te schuiven.
Paar goede kills, that's it.

avatar van bjerik76
eerste gedeelte vond ik toch wel behoorlijk spannend, maar op een gegeven moment begreep i ter eigenlijk niet veel van waarom het allemaal " zo moest" .
De rode veters, waarom moest het allemaal precies op die manier e.c.t.
Toen haalde ik ineens ok personen door elkaar, wie hoorde nou bij wie .
En toen was voor mij eigenlijk ook de spanning uit de film.

De reden van al die poespas, en waarom het allemaal zo opgelost moest worden ( en hoe begreep ik ook niet eens)?
ieder geval wel een goede cast.

avatar van kleez
Hoe kan dit nou een horror zijn? Prima film verder.

avatar van Bob Gray
Waarom is het geen horror? Situatie waar ze in verzeild raken is een aardige nachtmerrie lijkt me.

Maar goed, genre aanduiding boeit me uiteindelijk ook niet zo want ik vond dit één van de meest intense films van de laatste paar jaren en heb geweldig genoten van de herziening afgelopen weekend.