Don't Breathe (2016)

3,36

Horror / Misdaad

geregisseerd door Fede Alvarez
met Dylan Minnette, Jane Levy en Stephen Lang

Money hoort over een blinde veteraan die alleen woont en weleens een grote som geld zou kunnen bezitten. Alex is niet blij met de klus maar Rocky staat te popelen om snel geld te verdienen. Als ze vervolgens bij het enige bewoonde huis van het blok staan en de rottweiler van de eigenaar hebben weten te kalmeren, slagen ze erin om binnen te komen. Al snel wordt duidelijk dat de eigenaar dan wel blind mag zijn maar verre van hulpeloos is.

214 BERICHTEN 55 MENINGEN
geplaatst: 30 mei, 21:46 uur [permalink]
"Don't breathe" De film is een horror/misdaad. Van de horror komt het er niet echt van maar de misdaad is letterlijk en figuurlijk er goed in verwerkt. Het was ten slotte ook echt een (mis) daad van de jonge lui!

Dit is echter wat ik verwachte van Alvarez, ook wel geinig dat jane in "Evil dead" het slachtoffer mocht zijn ook in deze versie wederom het muisje was. Over de film zelf, een groepje dat geld ruikt en een blinde natuurlijk beter af wist te zijn krijgt een 'karma' . Voor vele lag de medelijden bij de jongeren, voor andere bij de man. Een trieste blik in het leven van Jane ( roxy ) zorgde voor een goed evenwicht. Op den duur werd het wat slapjes maar toen leek hij weer wakker geschud te zijn.

Hier en daar schommelde het tussen leven en dood, wat 9 van de 10 keer wat onrealistich was MAAR zorgde voor een spanned effect. Al bij al , ik heb me geamuseerd, laat nu deel 2 maar komen.

geplaatst: 30 mei, 21:49 uur [permalink]
ambrosini schreef:
Trailer al een paar keer gezien.. verwachting was hoog.

Laatst met een aantal vrienden bekeken..

Film is wel vermakend, maar 'thriller' momenten waren weinig of voorspelbaar. Film begint heel snel al met het huis waar ze 'the jackpot' willen halen.

Verhaal is slap waardoor je al heel snel afhaakt. Mijn bedoeling was om een 2,5 sterren te geven, maar toen ontdekte wat deze meneer nog meer van plan was heb ik er toch 3 sterren van gemaakt.

Ik zou don't breathe eerder in de genre thriller zetten dan horror. Als je de trailer al hebt gezien dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

Daarom de gouden tip: laat de traillers achterwege. Leuk om later een terugblik op te werpen, maar de trailer doet het voorkauwen, dat is zonde!

geplaatst: 30 mei, 23:10 uur [permalink]
Goeie film zeer spannend, Lang speelt een sterke rol hij komt echt goed over als de engerd die hij moet zijn.

avatar van Valak
geplaatst: 31 mei, 01:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een ijzersterke, bloedstollende thriller van Fede Alvarez.

Ik had zonder twijfel de hele film op het puntje van m'n stoel gezeten, als ik niet te veel verleid was door de trailers die van te voren vrij gegeven waren, waarin in feite bijna íedere jumpscare uit de film al in zaten gepropt, wat ervoor zorgde dat de scares en extra intense momenten in de film dus grotendeels al voor mij verpest waren. De spanning zat er zeker nog wel in, want je weet nog steeds niet hoe het verhaal precies zal verlopen, en een paar verrassingen bleven nog over; maar toch in veel mindere mate als ik de trailers niet gezien had.
(Ik heb m'n lesje dus wel geleerd met betrekking tot het kijken van trailers van horrorfilms; ik houd het vanaf toen gewoon bij één of twee trailers of teasers, en niet 3 of 4 of 5 zoal zoals er steeds vaker van films uitgebracht worden.)

Maar dit moet natuurlijk niet af doen aan de film zelf, dat ligt aan m'n eigen vroege nieuwsgierigheid.

Uiteraard bleef de grootste schok-surprise uit de film wel intact, wanneer we in de laatste 20 minuten terecht komen waarin Stephen Lang Jane Levy gevangen heeft en haar wilt bezwangeren met een nieuw kind vanwege zijn omgekomen dochter.
Daar schrik je natuurlijk wel even flink door, zo van; "Holy shit, dit gaat opeens heel ergens anders heen!"

Het acteren vond ik ook allemaal erg goed.

En ze zijn dus aan het werken aan een vervolg!