• 10.586 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jane Levy, Dylan Minnette en Daniel Zovatto

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 29 september 2016

Plot Don't Breathe

"In the dark the blind man is king."

Money hoort over een blinde veteraan die alleen woont en weleens een grote som geld zou kunnen bezitten. Alex is niet blij met de klus maar Rocky staat te popelen om snel geld te verdienen. Als ze vervolgens bij het enige bewoonde huis van het blok staan en de rottweiler van de eigenaar hebben weten te kalmeren, slagen ze erin om binnen te komen. Al snel wordt duidelijk dat de eigenaar dan wel blind mag zijn maar verre van hulpeloos is.

avatar van frans123

frans123

horizons schreef:

Maar dan mag je ook geen commentaar erop geven dat er 11 keer mee geschoten wordt terwijl jij denkt dat er maar zes keer mee geschoten mag worden.

Je bent als mosterd na de maaltijd- dat is al drie keer gezegd. Wil je ook scoren?? Goed hoor, jouw kennis is ook van wat je hier leest Pistolen Paultje......!!!

avatar van Cinefiel 1

Cinefiel 1

Bij voorbaat vond ik de cast en trailer wat matig. Ik werd toch positief verrast. Het verhaal was goed en de spanning was er zeker. Ook de cast deed het prima.

Niet zo verrasend einde, en af en toe wat apart.

Maar voor de rest een goede film.

avatar van pako

pako

Film is oke, maar waarom hem laten leven? Kan toch alleen maar problemen opleverem

avatar van notsub

notsub

Dit is typisch zo'n film, die brengt wat je ervan verwacht. Don't Breathe bevat geen moeilijke plots, maar is gewoon een kat en muis spel tussen wat opgeschoten jeugd met een iets te ambitieus plan en een doorgewinterde gespierde veteraan. Dat de laatste blind is geeft de film een extra laag. De speelduur is lekker compact en de geloofwaardigheid vrij laag. Toch zit het goed in elkaar en wordt er overtuigend genoeg geacteerd om hier gewoon een fijne anderhalf uur naar te kijken. Prima filmpje!

avatar van Rfc_

Rfc_

Zeer matige, onwijs voorspelbare 13 in dozijn filmpje.

avatar van Mansterkas

Mansterkas

Niet mijn genre maar al met al niet verkeerd. Best spannend hier en daar. Behalve dat gedeelte met die vrouw die gevangen zat, dat vond ik net teveel van het goede en voegde weinig toe. Die scène met dat sperma was te goor voor woorden. En dat de blinde man vlak langs iemand loopt zonder diegene te ruiken maar wel een paar schoenen ruikt…uhuh. Drie sterren

Tof!

Goede film, niet hoogstaand maar een heerlijke film over drie tieners die gaan inbreken bij een oude, krachtige blinde veteraan voor het jatten van zijn geld. Spannend kat en muisspel die zeker een paar schrikmomenten kent.

Ik vond Money een ontzettend irritant personage, slecht geacteerd ook, gelukkig hadden we daar vrij snel geen last meer van

Een 7