• 8.224.691 stemmen

Met onder meer: Stephen Lang, Brendan Sexton III en Rocci Williams

Releasedatum: 19 augustus 2021

• Bioscoop Te zien in 22 bioscopen

Over Don't Breathe 2

"Bad things happen to bad people."

De blinde man heeft zich jarenlang verstopt in een afgelegen hut en heeft een jong meisje opgevangen en opgevoed dat verweesd was door een verwoestende huisbrand. Hun rustige leven samen wordt verbrijzeld wanneer een groep criminelen het meisje ontvoert. De blinde man wordt gedwongen zijn veilige haven te verlaten om haar te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van mrkos

mrkos

''My name is Phoenix''

Een leuk vervolg op deel 1. Met deel 1 was dit allemaal vrij nieuw en origineel, dat is er nu wel een beetje vanaf. Deel 1 legde natuurlijk het fundament neer en bij deze film komt het allemaal wat meer tot leven. Meer actie, meer geweld, meer onrealistische dingen, maar niet perse slechter. Dat ze uiteindelijk dat meisje wilden meenemen om vervolgens haar moeder te kunnen redden via een harttransplantatie, zodat zij wij lekker meth kan koken, is best wel shocking. En de vraag is nu, is hij dood ja of de nee? Er komt vast en zeker nog wel een sequel.

Ik geef hem 3 sterren. 0,5 minder dan zijn voorganger.

avatar van umbra

umbra

Geslaagd vervolg, keek vlotjes weg. Waar de vorige meer een thriller was, is deze meer horror. Kan ze beide zeer smaken, maar bij de eerste had je nog het nieuwe. Een 7.5/10.

avatar van mrklm

mrklm

Sayagues, co-scenarist van Don’t Breathe, neemt de regie over voor dit sfeervolle en goed geregisseerde vervolg dat teveel een herhaling van zetten is en bijzonder vergezocht is. De blinde Vietnamveteraan Norman [Stephen Lang] heeft na het uitbranden van een methlab in een nabijgelegen huis 8 jaar lang de zorg op zich genomen voor Phoenix [Madelyn Grace], nu een beginnende tiener (blijkbaar heeft niemand zich ooit afgevraagd wat er met haar is gebeurd). Drie ongure types, geleid door Raylan [Brendan Sexton III] dringen het huis nu binnen, maar waar zijn ze eigenlijk op uit? Een hint naar het vergezochte antwoord komt aan het begin, maar het is vooral een excuus voor een hoop geweld en expliciet bloedvergieten. Niet onaardig gedaan, maar lang niet zo goed als de voorganger.

stinissen schreef:

Kijken mensen dan nog naar trailers daar ben ik persoonlijk al een jaar of 15 mee gestopt.

Als je naar bioscoop gaat krijg je hem voor je kiezen.

stinissen (crew films & series)

bart007bond schreef:

Als je naar bioscoop gaat krijg je hem voor je kiezen.

Ogen dicht en vingers in je oren

stinissen schreef:

Ogen dicht en vingers in je oren

Doe ik bij 007

avatar van Alathir

Alathir

Best een degelijk vervolg. Deze is wat meer gericht op actie dan het vorige deel. Redelijk bruut, dat kan ik altijd wel appreciëren. Zo gaat het uiteindelijk nog bijna een lichte slasher worden. Wat vooral knap is aan de film is de insteek ervan. Wie is hier de goodguy en wie de badguy of zijn ze eigenlijk allemaal slecht vanbinnen? Ik had eigenlijk nooit een tweede deel verwacht dus ik was aardig verrast dat er toch 1 kwam. Nu lijkt het eigenlijk wel weer min of meer een afgesloten verhaal de dood is meestal het einde, tenzij ze verder gaan met het kleine meisje Phoenix. Ik geef deze film dezelfde score als zijn voorganger. Je kan ze moeilijk vergelijken denk ik, vanwege de andere insteek en ook eigenlijk een andere hoofdgenre en tempo.

avatar van Doom4

Doom4

aardige film, maar of dit het vervolg was waar ik op had gehoopt? Nee...

Deel 1 had nog een realistisch verhaal... maar goed prima vermaakt.

avatar van KingJ

KingJ

toch wel geslaagd vervolg naar mijn idee…

al mist een beetje de spanning & originaliteit van deel 1

toch wel entertainment en knap gedaan voor een vervolg

avatar van schumacher

schumacher

De 1ste vond ik goed, deze is mss nog beter.

Heel goeie film.

Vermaak vh begin tot het einde.

avatar van Shadowed

Shadowed

Minder.

Vervolgen breien aan films die goed zijn ontvangen is altijd riskant, maar voor het geld niettemin aantrekkelijk. Ik meen dat studio's hun schouders ophalen voor matige ontvangsten, zo ook met deze Don't Breathe 2 die online compleet uit elkaar wordt getrokken. Ik vond het zelf nog wel meevallen, maar inderdaad niet best.

Deze film pakt de zaken ook anders aan, waardoor het wat vloekt met de titel van de film. In deze film staat het concept waarbij je stil moet zijn niet echt meer centraal. Deze film is veel luider dan het vorige deel, en verder ook meer een actiefilm. Het is een wat vreemde keuze als je met de eerste film een specifiek concept wilt neerzetten, maar goed, ik kan me snel aanpassen.

Acteerwerk blijft aardig, zowel de schurken als Lang doen het prima. Zeker Lang weet zich goed te identificeren met zijn personage. Een vreemde, beangstigende verschijning. In deze film is hij echter de protagonist van het verhaal ondanks zijn zware verleden. Dat lijkt dan ook voldoende te zijn voor heel veel mensen om de film af te branden, maar als je daar nog omheen kan kijken wacht je een redelijk vermakelijke film.

Dankzij een staaltje sterke cinematografie weet deze film nog goed weg te kijken. Het tempo ligt hoog en de actie loopt ook vlot. Waar ik echter vooral heerlijk naar kon kijken waren de kleurtjes die Sayagues meegeeft aan zijn film. Het ziet er wat sierlijker uit op deze manier, en ondanks dat de film er niet spannender mee wordt is het voor mij snel een goede reden om lekker door te blijven kijken.

Het is geen briljante film die de spanning mist van de originele film, maar er op visueel vlak nog steeds mag zijn. Het acteerwerk is sterk, het verloop vermakelijk en de film duurt niet te lang. Ik vind het wel jammer dat het echt interessante antagonisten mist, maar ze worden allemaal redelijk rap afgemaakt dus veel verschil maakt het misschien niet.

stinissen (crew films & series)

Prima vervolg en kijkt lekker weg. Tip aftiteling afkijken.....

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1962 stemmen

“Now you're gonna see what I see!”

Het eerste deel was destijds een aangename verassing en echt een leuke horrorfilm. Van deel twee werd door ons veel verwacht maar helaas kan de film nergens datgene wat wij hoopten waarmaken en dat is zonde. Het viel tegen, de pit is er uit en er was weinig spanning te beleven. Toen die boeven het huis binnen drongen vond ik het wel leuker worden maar, het werd wat langdradig en en het verhaal was niet bijzonder genoeg en de cast drongen niet aan. De actie was pover en er was helaas maar weinig horror te bekennen.

avatar van DiDa

DiDa

Zeer slappe hap. Ze hadden het gewoon bij 1 film moeten laten. Het eerste deel was zeer sterk en origineel, terwijl in dit deel alle clichés weer uit de kast worden getrokken. Eigenlijk een exacte kopie van deel 1 alleen is de antagonist nu de protagonist.

bart007bond

Waarom word die oude kerel de slechterik genoemd in deel 1 en door sommigen in deel 2 ?

Het is alleen maar een ongelooflijke chagrijn, maar als je aangevallen word mag je je verdedigen with all means necesarry

avatar van filmkul

filmkul

Minder sterk vervolg maar niet slecht. Het verhaal is wat maf en heeft ook weinig meer te maken met het muisstil zijn, waar het vorige deel juist in uitblonk en de film zenuwslopend maakte. Dit deel is meer een recht toe recht aan actiethriller met veel geweld en bloed. Er zitten een paar spannende scènes in maar de film neigt meer naar een ordinaire slasher. De film kijkt wel lekker weg en is best vermakelijk. Het acteerwerk is verder ok en qua sfeer en uiterlijk ziet de film er goed uit. 2.5/3.0

avatar van lpjdamen

lpjdamen

Het enige positieve aan de film was de hoeveelheid gore. Het verhaal sloeg werkelijk waar helemaal nergens op. In deel 1 was het opletten voor de inbrekers, want deze blinde oude man is een ex-commando en sinds hij blind is heeft hij een uitermate goed gehoor. Niet ademen dus, want hij kan je horen.

In deel 2 willen een stel drugscriminelen een meisje ontvoeren. Toevallig wordt het meisje opgevoed door de blinde oude man. De oude man speelt hier totaal niet meer de enge, gevaarlijke oude man waarvoor de inbrekers in deel 1 zo goed voor moesten opletten. De criminelen vermoorden zonder goede reden allereerst een personage waarvan ik me direct afvroeg - wat heeft dit met het verhaal te maken? - en komen daarna bij de oude man in het huis. We zien een mooie one shot, wat ik altijd kan waarderen, en vervolgens proberen de criminelen het meisje te ontvoeren.

Het verhaal wordt nergens spannend of sensationeel, omdat ik van het eerste moment al wist dat die oude man alle bad guys zou pakken en doden. En dan komt er een plot twist die van mijlenver te zien was, en vult het verhaal zich met een totaal ongeloofwaardig stuk waarin een drugsmoeder haar kind wil opofferen om een nieuw hart te krijgen.

Kom op, kan het allemaal nog verder worden gezocht?

Stephen Lang redt het meisje en vermoord de opper bad guy en het meisje leeft eind goed al goed.

Het enige wat ik me nu nog afvraag is: hoe de fuck staat de titel in relatie tot deze film?

avatar van MiSTeRSPeeD

MiSTeRSPeeD

Proberen een slaatje te slaan uit het succes van deel 1. Degene die dit verhaal verzonnen heeft verdient een lintje.

De dader is opeens het slachtoffer? Hoe dan? In geen tijden meer zo een slecht vervolg gezien. Dit heeft meer weg van een horror waardoor het goede verhaal uit deel 1 de realiteit voorbij schiet. Deel 1 was supergoed en niet voorspelbaar. Zoals we dit vaker zien teren en surfen op een goede film om de zakken te vullen. Rechtstreeks de prullenbak in. Wat wel gezegd mag worden is dat Stephen Lang met zijn 77 jaar oud wel een topper is en overtuigend is in zijn rol.

avatar van huiguh

huiguh

• 1973 stemmen

Verhaal slaat nergens op, maar heb me toch wel vermaakt. Lekker grof, mooi camera werk.

Krappe voldoende.