• 10.927 nieuwsartikelen

Met onder meer: Casey Affleck, Michelle Monaghan en Morgan Freeman

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 17 januari 2008

Plot Gone Baby Gone

"Everyone wants the truth... until they find it."

Patrick Kenzie (Casey Affleck) en Angela Gennaro (Michelle Monaghan) zijn privé detectives in Boston. Beide zijn door schade en schande wijs geworden en hebben de stad op vele manieren leren kennen. Als er een vierjarig meisje gekidnapt blijkt te zijn, willen ze de zaak aanvankelijk niet aannemen. Maar haar tante blijft smeken en de detectives geven toe. Ze raken verwikkeld in een web van misdaden en blijken alles op het spel te moeten zetten.

Patrick Kenzie

"Cheese" Jean Baptiste

avatar van frans123

frans123

jopie87 schreef:

Zelden een film gezien met deze score die zo matig is. Het valt vanaf het begin al op hoe matig de acteurs zijn, met name die twee politie agenten. Het is daardoor zo ongeloofwaardig dat ik na een uur gestopt ben met kijken. Zonde van de tijd.

Ik denk dat Jopie ""matig is ...

avatar van Beun de Haas BV

Beun de Haas BV

Sterk ingetogen regiedebuut van Ben Affleck (niet bepaald mijn favoriete acteur). In Gone Baby Gone volg je twee privédetectives die in een wanhopige kidnapzaak steeds dieper wegzakken in de onderbuik van het rauwe Boston - met zijn grauwe bewoners en gebouwen overigens de perfecte setting voor het grimmige verhaal. Het plot is spannend opgebouwd, maar de verschillende lijntjes worden op het einde wel iets teveel uitgekauwd. Toch is Gone Baby Gone door het continu prikkelen van ethische dilemma's zelfs bij het rollen van de end credits geen gesloten zaak. Een gewaagde doch sterke keuze van Ben Affleck.

4,0 * Moraliteit kent geen tijd

Lovelyboy schreef:

...en dan zie je die melkmuil van een Affleck waarvan je denkt die heeft al moeite te blijven staan als hij een ochtenderectie heeft.

P.S. Hoewel ik de streetwise Casey juist wel sterk vond acteren: goed gelachen om deze quote

avatar van horizons

horizons

Sterke film waarin het einde volledig tot zijn recht komt.

avatar van Firecrest

Firecrest

Goed geacteerde film. De gezochte plottwist aan het einde kon ik echter absoluut niet waarderen en ik heb de film afgezet zodra het duidelijk werd dat de politieman erbij betrokken was. De slordige manier waarop dit ineens boven water kwam beviel mij ook absoluut niet. Ik vond de film als geheel trouwens ook erg rommelig en onevenwichtig in elkaar zitten.

avatar van clairest

clairest

Deze film is voor mij zeer genietbaar, ik vind dat Casey Affleck een aantrekkelijke detective (aantrekkelijk in persoon, in aard) neer zet.

Er is een mooie verhaaltechnische tegenstelling in zijn daden, tussen enerzijds: de impulsieve daad vanuit emotie, waarvan de detective nadien spijt heeft, en anderszijds zijn latere doordachte beslissing om de eigenrichting van politiemensen (om een kind te ontvoeren en zich toe te eigenen) wel aan te geven, waarna hij de verwaarlozing door de moeder moet verdragen.

Wat ik niet trek in deze boekverfilming is dat er geen aandacht is voor de consequenties van de impulsieve daad. Enig recherche-onderzoek naar een fatale kogel van dichtbij in het achterhoofd of enig gedoe dat de detective krijgt met zijn daad: iets dergelijks kan toch niet ontbreken.

Ik vind de acteerprestatie van Amy Ryan ook sterk.

avatar van Warning

Warning

Op het einde het dillema, ik had het wel geweten, haar daar laten zitten en nu heeft Casey toch meer levens verwoest en betaald hij zelf ook een hoge prijs.

avatar van des1

des1

Volgens Arnon Grunberg is de film beter dan het boek. Hoe dan ook, goed geacteerd (met name door Harris) met veel aandacht voor coleur locale. Einde hoe dan ook voelde geforceerd aan, bijna als een anticlimax. kZal niks verklappen. Al met al meer een gedegen product dan een opzienbarende film.

avatar van AngelicV

AngelicV