menu

Film / Cast en crew / Charles Bronson

zoeken in:
Death Wish reeks

Heerlijke films met een geweldige Bronson. Die norse smoel, geweldig!
Prachtige jaren 80 het recht in eigen hand nemen films zoals er toen veel zijn gemaakt.

Zijn andere films ken ik eigenlijk niet.

Popeye Doyle
Once Upon a Time in the West, The Great Escape. The Dirty Dozen, The Stone Killer, Death Wish, Honour Among Thieves, Violent City, Telefon, Cold Sweat, The Magnificent Seven en The Mechanic zijn absoluut Bronsons hoogtepunten.

Helaas heeft hij ook veel mindere 90 min. films gemaakt, zoals Raid on Entebbe, Breakout e.a.

Geweldig Charles bronson kijk altijd met mijn vader, hij heeft ooit een film van hem gezien dat die in het begin een slijterij binnen kwam en een paar zwarte een handje hielp. Kan iemand mij de titel vertellen? Dat is ook nog het enigste wat die weet van de film maar moest goeie film zijn zoals allemaal van charles, clint enz

Geweldig Charles bronson kijk altijd met mijn vader, hij heeft ooit een film van hem gezien dat die in het begin een slijterij binnen kwam en een paar zwarte een handje hielp. Kan iemand mij de titel vertellen? Dat is ook nog het enigste wat die weet van de film maar moest goeie film zijn zoals allemaal van charles, clint enz

Volgens mij is dat Chato's Land (1972).

Vind dit ook een geweldige/legendarische acteur. Raar dat sommige mensen hem zo slecht vinden. Hij zat echt in klassieke films en daarna deed hij vrijwel alleen wraak/actie films. Maar ik kan ze zeker waarderen.

Uitstekend op zijn plaats in heel veel van de films waarin hij speelde, in hoofdrollen of bijrollen.
In 1958-1960 was hij te zien in een TV serie, waarin hij een fotoreporter, met harde vuisten, speelde.
Man With The Camera was de titel.
Die serie was op de Duitse TV te zien toentertijd.
Ik keek er altijd met veel plezier naar.
Waarschijnlijjk viel Bronson mij toen voor 't eerst op.

Ik ben zelden teleurgesteld in zijn werk.

Als westernliefhebber zijn dit mijn favoriete films met Bronson (niet noodzakelijk in deze volgorde)

Red Sun
Valdez Horses
Chato's Land
Once Upon a Time in the West
The Magnificent Seven
Breakheart Pass
The White Buffalo

Maar ook in andere genres zijn er veel films waarin ik hem zeer kan waarderen.

Ik ken acteur Charles Bronson heel goed. Hij was heel goede acteur...

Brix schreef:
Uitstekend op zijn plaats in heel veel van de films waarin hij speelde, in hoofdrollen of bijrollen.
In 1958-1960 was hij te zien in een TV serie, waarin hij een fotoreporter, met harde vuisten, speelde.
Man With The Camera was de titel.
Die serie was op de Duitse TV te zien toentertijd.
Ik keek er altijd met veel plezier naar.

Op amazon is er een dvd te koop met de gehele serie + Cold Sweat, Lola en Someone Behind the Door: Amazon.com: Charles Bronson Collection: Groucho Marx: Movies & TV

Ikzelf wil hem aanschaffen, maar ik denk dat ik het even laat rusten.

Bedankt voor de tip

De DVD bevat echter niet álle afleveringen van de serie 'Man with a Camera, maar slechts 10 stuks.

De serie bestaat uit 29 afleveringen, en die zijn samengebracht op deze DVD: Amazon.com: Man With A Camera: Complete Collection: Charles Bronson: Movies & TV

Ik vind Bronson steeds boeiender worden. Ik probeer vrijwel al zijn films aan te schaffen. vind persoonlijk dat deze man meer aandacht verdient (ondanks zijn dood). Dit is gewoon een geweldige acteur die goed kon acteren. Hij heeft mij in sommige films totaal gefascineerd. Die stoere norse blik van hem. Ik ben benieuwd naar zijn andere films: Great Escape, Someone Behind the Door, Apache etc.

Quentin schreef:
"Op 9 april brengt A-Film verschillende titels van held Charles Bronson uit. Hieronder vallen de volgende titels:
- The Valdez Horses
- The Mechanic
- Guns of Diablo
- Telefon
- Twinky
- Raid on Entebbe
- 10 to Midnight
- Chato's Land
- St. Ives
- Cold Sweat
- Honor Among Thieves
- Hard Times
- Machine-Gun Kelly
- Borderline"

Helaas blijkt bij navraag dat alle titels 4:3 zullen zijn, had ik eigenlijk niet verwacht van A-film. Prijs ligt dan wel weer rond de 5 euro.

Ik heb al deze dvd's gekocht en ben eigenlijk wel zwaar teleurgesteld, het beeld is niet wat het moet zijn, zeker nu de prijs meevalt voor een blu-ray disc. Ik zou zelfs beschaamd zijn om dit zo uit te brengen, ik had er zo op gehoopt om eindelijk wat meer films van Charles Bronson aan mijn collectie toe te voegen, dit komt gewoon de films niet ten goede, echt niet. Het is géén 5 euro waard per dvd, het is eigenlijk niets waard!

Die set van A-film bleek qua beeld en geluid erg slecht te zijn inderdaad.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.