Messenger of Death (1988)

Thriller

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Charles Bronson, Trish Van Devere en Laurence Luckinbill

Een engel der wrake gaat door zijn huis heen en laat vrouw en kinderen dood achter. De ongelovige politieman hoort van een Mormoonse priester dat deze zijn broer verdenkt van de moord. De broer woont in een afgelegen boerderij en accepteert geen buitenstaanders.

Popeye Doyle
Deze film vond ik een beetje tegenvallen, het einde geeft eigenlijk geen voldoening. Toch nog 3 ***

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Nogal matige en bijna slechte actie-thriller met Bronson in zijn overbekende rol. Het verhaal is slecht en e.e.a. is dan ook moeilijk uit te zitten. Een kleine schande voor zowel Bronson als Lee Thompson.

Ik sluit me aan bij Zinema. J. Lee Thompson als regisseur en Bronson als acteur hebben zoveel betere films gedaan. Dit is standaard actie werk op A-team niveau. Een flinterdun verhaal, houterig acteerwerk (ook van Bronson), matige spanning en een flinterdun verhaal met een zwakke ontknoping. Zonde.

avatar van movie acteurs
Wel een coole Bronson. Maar voor de rest niet meer dan dat eigenlijk. Maar op zich is het niet heel erg slecht dus ik ga voor een 2,0.

avatar van hans233
Een van zijn slechtere films

avatar van dutchtuga
Doet erg aan als een aflevering van Dallas, maar Bronson is altijd een genot en ook het sfeertje vond ik zeer te pruimen. Het einde laat je helaas wel met een onvoldaan gevoel achter. Abrupt en raar einde was dat, zeg, waar de waarheid wel erg in het midden gelaten wordt.

avatar van yeyo
Matig Cannon-vehikel met saaie actiescènes. Bronson is natuurlijk geweldig op dreef (zoals altijd) en ook al zie ik hem liever straatjongeren aanpakken, zo van die religious nuts heeft ook wel potentieel. Al had het Mormoons fundamentalisme gerust wat fouter voorgesteld mogen worden. Producers Golam/Globus en regisseur Thompson staan nu niet bepaald bekend voor hun politiek correcte houding.

avatar van Marlon Aarssée
Dit is gewoon mijn favorieten Bronson film, zit goed in elkaar en mooie beelden.
het is niet over de top en daarom juist een hele goede film.

en wat is die charles bronson een chille kerel. haha

Redelijke film die zo in een detective serie past. Rustige beelden en matige actie waarbij het einde echt ongelooflijk is (had wel beter gemogen)

avatar van cor1946
Trage film met Bronson op automatische piloot. Had de film nooit gezien in 1988. Redelijk verhaal .

avatar van keimpeS
Op zich geen onaardige film die echt gruwelijk begint. Charles Bronson speelt een journalist (beetje op de droogkloot wijze van Bronson die we wel gewend zijn). Het einde vindt ik persoonlijk erg slecht en verpest voor mij de film, anders had ik wel drie sterren gegeven.