Hard Times (1975)

Alternatieve titel: The Streetfighter

Actie / Drama

geregisseerd door Walter Hill
met Charles Bronson, James Coburn en Jill Ireland

Straatvechter Chaney vertrekt samen met Speed naar New Orleans. Speed leent geld om gevechten te organiseren, maar vergokt vervolgens al het geld dat Chaney wint.

ipman-99
"Some are born to fail, others have it thrust upon them." ... " !!!

Uiteraard is dit Nostalgie (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Hard Times' aka 'The Streetfighter' is
een prachtig historisch drama over een straatarme mijnwerker die letterlijk en figuurlijk
moet gaan knokken om te kunnen 'overleven' !
Dit was Charles Bronson zijn meest persoonlijke project en werd genoemd
als één van zijn persoonlijke films door de ogen van Bronson zelf.
In deze prachtige film duikt o.a ook Jill Ireland op (in het echt waren ze getrouwd), naast Jill
Ireland zien we ook nog een andere legende opduiken ... James Coburn !
Charles Bronson speelt de 'zwijgzame' Chaney en James Coburn is dan weer de gladde
praatjesmaker in de vorm van Speed !
Prachtig Historisch drama met heerlijke ouderwetse knokpartijen die prima in beeld werden
gebrachten door die andere legende/regisseur Walter Hill !
Tevens een pluim voor de neerzetting van de sfeer van de jaren '30 en de armoede die er heersten.

avatar van Filmkriebel
Wat een knallende debuutfilm van Hill; dit eenvoudige verhaal over een zwerver met vechttalent werkt helemaal zoals het moet tot de laatste minuut. Bronson en Coburn schitteren allebei, de één in de vechtscènes, de ander als gokverslaafde. Die kale vechter lijkt precies de vader van Vin Diesel
Vrijwel niks aan te merken op deze film die zich in het Louisiana van de Great Depression afspeelt. Dit maakt mijn weekend helemaal af!

avatar van DragQueen
Zeer degelijk Actie / Drama, met overtuigend acteerwerk van Bronson en Coburn. Het verhaal is bij vlagen voorspelbaar, maar steekt goed in elkaar, en is prima uitgevoerd. 3,5 Ster.

avatar van Zuster Stein
Mooie film zich afspelend in de achterwijken van Chicago, ook voor als je niet erg van bokspartijen houdt (zoals ik).

kappeuter (moderator)
Vrijdag 27 januari te zien in EYE in het kader van Night of Charles Bronson - Cinema Egzotik

avatar van de grunt
Weer een Walter Hill op Blu-ray

Hard Times

avatar van Vilmkritikus
Prachtige klassieker zo worden ze tegenwoordig niet gemaakt.