Death Hunt (1981)

Actie

geregisseerd door Peter R. Hunt
met Charles Bronson, Lee Marvin en Angie Dickinson

Een man komt een stadje en koopt een hond die op sterven ligt na een hondengevecht. De man van wie de hond eigenlijk is heeft spijt 200 dollar gevraagd te hebben en noemt het stelen. Het hele dorp wil de man opjagen in zijn hutje in de bergen.

Nergens verrassend, maar een best aardige film.

Leuk om Bronson en Marvin weer samen in een film te zien na 15 jaar sinds The Dirty Dozen

kwam ie maar eens op dvd...

avatar van speedy23
Death Hunt is het typische verhaal van de sterke eenzaat die steeds weer zijn belagers van zich af weet te schudden tot de onvermijdelijke finale zich aandient. Twee doorwinterde rotten in het vak trekken het voortouw in deze meer dan 20 jaar oude actieprent. Charles Bronson draaide al zo'n halve eeuw mee in het filmwereldje. Hij is de man van de hardboiled actiefilms (o.m. vijf Death Wish-films) en schreef in de jaren '60 ook een hele reeks westerns op zijn naam. Meestal werd hij getypecast als een man van weinig woorden die het recht in eigen handen neemt. Bronson overleedt op 30 augustus 2003. De legendarische wittekop Lee Marvin bezweek aan een hartaanval op 29 augustus 1987. Hij debuteerde in hetzelfde jaar als Bronson ('51) maar schreef ietwat meer gestoffeerde rollen op zijn palmares. Zijn hoogtepunt kende hij in de jaren '60 met een Oscar en een Zilveren Beer (Berlijn) als beste acteur voor Cat Balou. Bronson en Marvin stonden in totaal zes keer samen op de affiche...

avatar van U-96
Erg vermakelijke aktiefilm die n.m.i. veel weg heeft van First Blood; tientallen maken jacht op 1 man die door speciale militaire ervaringen haast niet te verslaan is. Onze Bronson doet het verder niet slecht, maar ik vond hem toch niet volledig in zijn rol passen helaas...

Wel grappig. Met zijn grootste tegenstander in deze film (Ed Lauter) werkt hij later mee samen in Death Wish 3...

*3.5*

briljante film met een eenvoudige verhaallijn

avatar van boemboem27
eenvoudig filmpje,leuk om een keer gezien te hebben.
van dit soort zijn er 13 in een dozijn,
2* voor de moeite

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Standaard.

Kijkt makkelijk weg en de digitale restauratie van de DVD is uitstekend gedaan. Mooie fotografie ook.

Het verhaaltje is uiterst simpel en de dialogen, alsmede het acteerwerk zijn zeer wisselvallig. Op een paar aardige one-liners en wat redelijke actie-momenten na, boeit dit weinig.

Dos.

domkey
boemboem27 schreef:
eenvoudig filmpje,leuk om een keer gezien te hebben.
van dit soort zijn er 13 in een dozijn,
2* voor de moeite

Graag 13 titels dan,
ik ben benieuwd!

Mooie simplistische actiefilm.
Weinig dialogen, maar dat wordt meer dan goed gemaakt door de nonverbale communicatie.

Schitterende beelden van het natuurschoon.
Bronson die speelt waar hij goed in is met een onovertroffen Lee Marvin als cynische ouwe zak die de jacht enkel begint omdat het van hem verwacht wordt.

avatar van Kr!kke
Een goede film...
Het verhaal is niet echt geweldig, maar dat wordt ruim goedgemaakt door de aanwezigheid van Charles Bronson en Lee Marvin (vooral die laatste vind ik echt goed spelen als de norse, cynische, arrogante agent). Toch ook een pluspunt zijn de talrijke, schitterende natuurbeelden.

avatar van Film Fan
Erg mooie poster zeg.

ik vindt het een goede en mooie film.
ben een fan van charles bronson.

avatar van SaNDuTjE
Prachtige film die ondanks zijn voorspelbaarheid nergens saai is. Dat is met name te danken aan de charismatische Bronson die het opneemt tegen de goed gecastte Lee Marvin, die samen voor een mooie en spannende tocht door de bergen zorgen. De bijrollen zijn soms wat knullig maar doet nergens afbreuk aan het geheel. De mooi geschoten omgeving draagt toe aan de spanning en beleving van de achtervolging die ook nog wat geslaagde dialogen tussen de 2 oude rotten bevat.

Diepgang en karakterontwikkelingen hoef je met deze film niet te verwachten maar ben je op zoek naar een luchtig en zeer vermakelijk avonturenfilm dan is deze zeker aan te raden.

avatar van SnakeDoc
Best een aardig spannend voorspelbaar verhaal, maar vond de uitvoering toch te matig. Het acteren is soms echt tenenkrommend slecht en komt kinderachtig over. Vond Lee Marvin eigenlijk ook best vervelend. De rustige rol van Bronson was wel stoer,

Net aan die 2,5 sterren!

U-77
Een van de betere films met Bronson en Marvin. Prachtige beelden en heerlijke sfeer. echt een aanrader.

ipman-99
"My old man told me never to trust you!" ... " !!!

Charles Bronson en Lee Marvin (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Death Hunt' is altijd één van mijn favorieten
Actiefilms geweest uit die heerlijke sfeervolle periode van de jaren '80.
Twee heerlijke klasbakken (2 legendes die jammer genoeg niet meer
op deze aardbol rondlopen), maar verder leven op het witte doek.
Het verhaal doet beetje denken aan 'First Blood' ... een eenzaat (Bronson) die wordt
opgejaagd als loslopend wild door een bende mannen onder leiding van Lee Marvin.
Lee Marvin en zijn mannen zullen gauw beseffen dat Charles Bronson
meer hersenen bevat als loslopend wild, want de man beschikt over heerlijke overlevingstechnieken ... !
De prachtige natuur en landschappen werden in fraai in beeld genomen
net zoals de heerlijke uitspattingen die deze heerlijke Actie-Thriller bevat.
De zwijgzame Charles Bronson heeft niet veel woorden nodig om
zich van zijn tegenstanders te ontdoen ..., uiteraard
gaan we naar een regelrechte clash tussen beiden legendarische legendes !
Spannend avontuur met fraaie actie-scènes en een puike cast ondersteunt door heerlijke muziek.

avatar van W.V.
Ik ben altijd een "sucker"geweest wat betreft films die zich afspelen in de winter in ruig terrein, dat zit in deze film wel goed dus, voeg daarbij een lekker achtervolgingsverhaal, laat dat spelen door veteranen Bronson en Marvin en je hebt en degelijke, ouderwetse knok en schietfilm, zonder moeilijke verhaalwendingen, lekker recht toe recht aan.

avatar van keimpeS
Zeker geen slechte film, zeker ook wel veel vergelijkenis met de film Rambo First Blood 1982 te vinden. De regisseur daarvan was zekers wel geïnspireerd door deze film. Charles Bronson weer even rauw als altijd!

Matige film over een man die door de dorpelingen achterna wordt gezeten. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit 1931. Een mager verhaal met mager uitgewerkte personages dat bovendien wat langdradig wordt. Aardige actie-scenes en het ruige, winterse berglandschap maakt deze film nog wel de moeite waard.