Death Wish 3 (1985)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Michael Winner
met Charles Bronson, Deborah Raffin en Ed Lauter

Paul Kersey (Charles Bronson) gaat naar New York om een vriend te bezoeken. Als hij aankomt, blijkt dat zijn vriend vermoord is. Als de politie arriveert en Kersey aantreft bij het lijk met een pistool in zijn hand, wordt hij gearresteerd en naar het bureau gebracht. Daar herkent de inspecteur hem van vroegere gebeurtenissen. Kersey wordt vrijgelaten om onder leiding van deze inspecteur achter de bendes aan te gaan die verantwoordelijk zijn voor de dood van zijn vriend en tevens de hele stad terroriseren.

rayman
Wat een slechte film, na de heel erg goede deel 1 en 2.
zwaar over de top, slaat nergens op, met A-team achtige acties.
Kan er niet meer dan 2 sterren voor geven

avatar van Spetie
Het derde deel alweer, waarin ze besloten om Charles Bronson nog maar eens een keer te laten opdraven, ondanks zijn hoge leeftijd. Tegenwoordig lijkt dat geen probleem te zijn, want actiehelden van deze leeftijd maken op het moment aan de lopende band films.

Het derde deel heeft dezelfde minpunten als zijn voorganger. Zeer matig acteerwerk, een slap verhaal dat bijzonder onrealistisch is en daarnaast ook bijzonder weinig vermaak biedt. Vooral de eerste helft is het echt doorbijten geblazen, met wat we als kijker allemaal voorgeschoteld krijgen. Net op het moment dat ik denk dat ook dit vervolg de laagste score gaat krijgen, worden we toch nog verrast met een bijzonder hard einde, wat dan nog wel een klein beetje vermaak wist te bieden.

Het maakt de score een halfje hoger. Wel is het zo, dat ik niet zo snel nog het vierde of vijfde deel zal gaan bekijken, of het moet ooit toevallig een keer op mijn pad komen. Deel twee en drie doen namelijk niet bepaald smaken naar meer.

avatar van Movie-Addicted
Niet de beste uit de reeks, maar ook niet de slechtste. Heerlijk om Bronson weer eens terug te zien, en hoe die met het tuig omgaat. Beetje post apocalyptisch, maar toch;

*2.5

avatar van mikey
Herzien. Wat een vage film. Buitengewone motivaties van de personages. Zo heb je een oude knar die al dagen toeziet hoe het schorriemorrie de buurt terroriseert (moord, plundering, kidnapping, verkrachting) maar toen zijn ruit blijkt ingeslagen was de maat vol .. eeh okay? Of je zit met een bloedmooie advocate op de bank met een glaasje rood... begint ze opeens (compleet outta blue) een tirade over het falende strafrechtsysteem en dat ze de verkeerde mensen vertegenwoordigt (dat zijn verdachten dus). Gelukkig Pauls favoriete onderwerp, dat wel. Of een paar dooie punks in een steeg met daarop dansende kleine kinderen en oma's. etc...

Heerlijke film dus.

avatar van Pacino88
Reinbo schreef:
Film begint langzaam maar zeker zijn fanbase te vinden. (of is het omgekeerd?)

En terecht! Hiert zo'n pareltje uit de film! cash betalen is evil.

How do you want to pay for it?

Geweldige soundtracks van Jimmy Page trouwens in deze en deel 2, ben een fan.

Vind dit trouwens wel een onbedoeld grappige film, vanwege de tientallen fouten. Momenteel is een IMDB topic hierover echt mijn hoofdbron van komedie:

Things you learned from Dea...

Een goede B actie film. Bronson speelt opnieuw Paul Kersey, die ditmaal terugkeert naar New York, om daar een dienstmaatje uit de Koreaanse oorlog te bezoeken. Die blijkt, ruzie te hebben, met de plaatselijke jeugdbende die de buurt terroriseert. En hem bruut mishandelen, tot de dood er op volgt. Bronson beland in de bak, maar sluit een verbond met de plaatselijke Politie commisaris, om de buurt van het tuig te verlossen. Helemaal over de top, zowel het acteren als het geweld, maar minder houterig en stram dan in deel 2

rayman schreef:
Wat een slechte film, na de heel erg goede deel 1 en 2.
zwaar over de top, slaat nergens op, met A-team achtige acties.
Kan er niet meer dan 2 sterren voor geven

Ondertussen verhoogd naar 3*?

rayman
finalman schreef:

Ondertussen verhoogd naar 3*?

yep..

Bij een herziening van deze film is deze toch niet zo heel slecht, zeker minder dan deel 1&2, maar de over de top actiescenes die een beetje doen denken aan de A-team serie uit de jaren 80, zijn toch wel leuk om te zien.
En zeker veel beter dan DW.5
daarom verhoogd naar 3*

Death Wish was voor mij een erg goede film met een duidelijke boodschap en ik vond de ontwikkeling van het karakter van Paul Kersey bijzonder goed gedaan van brave burger naar "Vigilante" die het heft in eigen handen neemt. Vanaf Death Wish 2 & 3 is het voor mij wel meer heerlijk vermaak geworden. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de laatste twee. Wel grappig dat het tuig allerlei verschillende subculturen kent (naast "punks", hiphoppers en Harley riders zag ik zelfs glamrockers voorbij komen) en moest ik bijzonder hard lachen om hun leider Fraker, die in het echt natuurlijk nooit serieus genomen zou worden. Ik vond het opvallend dat de film ineens een ommekeer maakte bij de grote shoot-out aan het eind waarbij de gewone burgers zich ook bewapenden en meehielpen om het tuig te bestrijden.
Prima vermaak!

ipman-99
"A .475 Wildey magnum is a shorter version of the African big game cartridge, it makes a real mess.." ... " !!!

3-de deel (Heropfrissing) !!! Emoji !!! 'Death Wish 3' met (uiteraard) opnieuw
Charles Bronson als de wraakangel Paul Kersey.
Opnieuw werd de regie door Michael Winner onder handen genomen ... en opnieuw
zijn de heerlijke 'vigilante' accenten volop van de partij.
Paul Kersey zet als het ware 'Home Alone' boobytraps op (hihi) om zoveel mogelijk
gespuis naar een andere wereld te helpen !
De jaren '80 sfeer komt helemaal tot leven en raakt je tenen vanuit je zetel .
Heerlijke actie die bij momenten zalig over the top gaat met hier en daar pretentieloze pulp.
De 'blaffer' die o.a bij het wapentuig van Kersey behoort is een ferme Magnum waar
hij bloederig dood en vernieling zaait.
Ik ben en blijf een echte fan van deze geweldige franchise wraakfilms !

avatar van FunkStarr
Zo slecht dat het goed wordt. Compleet over the top en met ontzettend slecht acteerwerk weet deze film nog te vermaken. Bronson met die droge kop van hem is gewoon hilarisch, wat een held.

avatar van Gang_Star
In tegenstelling tot een hoop mensen ben ik van mening dat dit derde deel leuker is dan de 2 voorlopers. Dit komt door de afwisseling waarmee Charles Bronson als Kersey aan het werk gaat. Waar de eerste 2 delen teveel van hetzelfde waren, is deel 3 daardoor een stuk leuker. Kersey rent, vecht met zijn vuisten, schiet erop los met een machinegeweer en knalt de badguy genadeloos kapot met een raketwerper. Daardoor voor mij een stuk leuker.

avatar van BlueJudaskiss
Zó dit was een aangename verrassingsfilm gisteravond bij de VHS- Night of Error in WORM Rotterdam! Ik had nog nooit een Death Wish gezien dus toen bekend werd dat deze film zou worden vertoond raakte ik enthousiast. En dat enthousiasme is gedurende de film gebleven.
In tegenstelling tot heel veel andere jaren '80-pulp vond ik dit geen moment saai, en dan blijken toch goede acteurs en productie-waarden erg goed mee te helpen. En het script was ook in orde - veel elementen die kant noch wal raken, maar het neemt de tijd om een verhaal neer te zetten en aantal leuke, kleurrijke figuren op te voeren.
Nogmaals: het is niet allemaal even logisch of coherent, maar als stripverhaal érg leuk! Ben zeer benieuwd naar de anderen uit de reeks. En ik was trouwens stomverbaasd toen bleek dat dit bijna in z'n geheel in omgeving Londen is opgenomen.

avatar van BlueJudaskiss
Van een goede vriend deel 1 t/m 4 kunnen lenen en de reeks nu aan het kijken. Deze gisteravond opnieuw gezien en nog steeds erg blij hiervan geworden. Halve punt omhoog naar 4,0*: pulpvermaak dat goed in beeld is gebracht en adequaat geacteerd.

Erg blijmakend, en tot nu toe de leukste van de reeks!

avatar van Filmkriebel
My friend Wildey 's coming... he'll help out !

De leukste van de reeks. Dat wil niet zeggen de beste; het is allemaal heel simpel, maar voor dergelijke films hanteer ik liever andere maatstaven dan "zwak verhaal" of "slecht acteerwerk". Net als Death Wish 2 en andere Cannon films gaat het meer om de factor entertainment, en daar slaagt de film met brio in. Bronson is lekker droog, de buurtbewoners zien in hem een held die hen komt bevrijden van het gespuis. Flink wat humor ook: ik heb zelf enkele ideetjes opgedaan om inbrekers tegen te houden en ik denk inderdaad aan de plank met nagels erin geslaan die je voor het venster plaatst Het einde is fout en over de top.

De film is ook razend actueel vind ik, met de recente rellen in brussel in het achterhoofd : de politie die afwezig is en laat begaan, en als ze er is valt ze liever de brave burgers lastig. Nog niks veranderd in 30 jaar.

Persoonlijke aanval verwijderd.

Redelijke film waarin een buurt geteisterd wordt door een criminele bende die voor niemand terug deinst. Dit derde deel bevat flink wat meer humor (zowel bedoeld als onbedoeld). Ook is het wraak-element bijna niet meer aanwezig. Toch nog best vermakelijk, vooral tijdens de actievolle finale waarin de film meer weg heeft van een oorlogsfilm.

avatar van mikey
scorsese schreef:
urban guerrilla. het is de constante strijd tussen ouwe sociale woningbouw bewoners en de nieuwelingen die de huizenmarkt betreden. Een gatling gun zou inderdaad een verdedigingsmiddel kunnen zijn.

Weer een prima vervolg.was weer fijn om te zien zoals altijd eigenlijks.heb ze dus wel vaker gezien.ik kijk graag naar charles bronson films.hij heeft iets dat de sfeer altijd goed is in de films met hem.ik vind hem dus altijd wel leuk spelen.

avatar van Basto
Samen met Class of 1984, Commando, Cobra en Rambo één van de hoogtepunten van de geweld verheerlijkende cinema van de jaren 80.

Waar Death Wish 1 & 2 nog enig realisme betrachten gaat deel 3 direct over in de stripverhaal modus. Alles wordt enorm uitvergroot. Met Bronsons 475 Wildey Magnum als ultiem symbool. 90 minuten foute fun!

Fantastisch! 4,5!