10 to Midnight (1983)

Alternatieve titel: Ten to Midnight

Actie / Thriller

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Charles Bronson, Gene Davis en Lisa Eilbacher

Warren Stacey is een seksueel gefrustreerde jongeman. Vrouwen die niet op zijn avances ingaan, vermoordt hij en hij zorgt daarbij steeds voor een sluitend alibi. Één van zijn slachtoffers was bevriend met de dochter van Leo Kessler van de moordbrigade, die samen met zijn nieuwe partner, Pal McAnn, met het onderzoek belast is. Nadat Warren nog iemand vermoord heeft, begint hij Kessler's dochter lastig te vallen met obscene telefoontjes. Kessler raakt door het dolle heen, want hij begrijpt onmiddellijk dat zijn dochter nu het volgende slachtoffer zal zijn...

avatar van ChrisM
Eerste Cannon/Bronson collab en gelijk een lekker filmpje

keimpeS
Ruig gefilmde film over psychopaat die het op de dochter van Leo Kessel (Charles Bronson) heeft voorzien. Lekker rauwe film, met one liners!

Middelmatige nogal onzinnige thriller/politiefilm die desalniettemin wel prettig wegkijkt. Typische
Bronson rol, tamelijk ongeinspireerd op de automatische piloot.

nog eentje dat een goede film is van bronson. death wish de eerste vond ik ook wel goed maar ze moesten natuurlijk weer eens de eindeloze vervolgen maken en net als al die andere films is het daarna niets nieuws meer. gelukkig hebben ze deze zo gelaten maar america kennen zou het er wel eens een keertje van komen dat ze hem nieuw leven inblazen om het zo maar te zegen ze hebben het met zijn eerste ook al gedaan maar nu een andere acteur. de zelfde met een van zijn andere actiefilms uit die tijd. ik kan mij er niet bij vinden gelukkig kan ik nog genieten van zijn oude films zo rollen waar in ik hem graag zie spelen. net als deze film waar in hij een politie is die jacht opent op een psychopatische moordenaar die vrouwen vermoord in zijn nakie wanneer ze niet op zijn charme gesteld zijn.

avatar van Tiany
Spannende film, sommige bijrollen kwamen amateuristisch over, maar dat stoorde niet omdat het verhaal goed in elkaar zat, en de hoofdrolspelers prima acteerden.
Toch wel raar dat er in een bepaalde periode meerdere keren een Volkswagen Kever wordt gebruikt als vervoermiddel van een seriemoordenaar