Yes Virginia, There Is a Santa Claus (1991)

Drama / Familie

geregisseerd door Charles Jarrott
met Richard Thomas, Edward Asner en Charles Bronson

De cynische columnist Francis (Charles Bronson) wordt geraakt door een ingezonden brief van het 8-jarige meisje Isobel (Katharine Isabelle). Deze twijfelt aan het bestaan van de kerstman, omdat haar vader vlak voor Kerst is ontslagen. De gedesillusioneerde Francis krijgt een nieuw doel in zijn leven: Isobels geloof in de kerstman te herstellen.

Lijkt me aardig ook goede cast vooral Thomas vind ik goed ( John Boy Waltons)

avatar van Decec
stinissen schreef:
Lijkt me aardig ook goede cast vooral Thomas vind ik goed ( John Boy Waltons)

Stem je niet?

Helaas nog niet gezien...

avatar van Baggerman
Ik wel en ik vond hem leuk. Vooral Bronson in zó'n rol! Weer eens wat anders.

avatar van arno74
Fijne warme en mierzoete (kerst)film zoals ze vroeger gemaakt werden. De film is in alle opzichten degelijk en sfeervol, uitzonderlijk voor een TV-film, en het (deels waargebeurd) verhaal is aandoenlijk. Het is gebaseerd op een brief die een 8-jarig meisje (vermoedelijk met de hulp van haar vader) in 1897 aan een krant (The New York Sun) schreef, wat een tijdloze en prachtige editorial opleverde. Zowel de originele brief als de editorial (spoiler!!) in reactie daarop zijn op het internet te vinden. Een dikke 3,5*, richting 4*.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Persoonlijk had ik hier iets meer van verwacht, misschien door de titel van de film? Het is een rustige film die op het einde toch wel een mooi en goed (kerst)gevoel weet los te maken, maar hiernaartoe wel een wat lange en soms rommelige aanloop neemt.
Dat het schijnbaar deels is geïnspireerd op een waargebeurd verhaal maakt het geheel wel wat meer indrukwekkend, maar hoger dan een 2,5 ga ik helaas niet komen.