Kinjite: Forbidden Subjects (1989)

Thriller

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Charles Bronson, Perry Lopez en Juan Fernández

Detective Crowe wordt belast met een moeilijke opdracht: het opsporen van een beruchte pooier, Duke, die de dochter van de Japanse zakenman Hada heeft gekidnapped. Crowe heeft het niet zo op Aziaten sinds zijn dochter is aangerand door een onbekende Japanner. Het onderzoek van Crowe wordt ernstig belemmerd door de houding van de Japanner ten aanzien van seks. Tegen hun zin storten Crowe en Hada zich in de armoedige en gewelddadige wereld van de prostitutie.

geweldadige film,met een goed script en slecht acteerwerk (verwacht je anders van een charles bronson film)
vroeger zeker 15 keer gezien deze film,4.5 sterren

avatar van speedy23
Zinloze geweldfilm vol brutaliteiten en weerzinwekkende scènes. Charles Bronson kruipt in de nadagen van zijn carrière voor de zoveelste keer in de huid van een rebelse agent die niet volgens het boekje werkt...

u geeft de film een kleine voldoende (3*), maar u noemt alleen de negatieve punten op, wat vind u er dan wel goed aan ?

avatar van speedy23
Zinloze geweldfilm vol brutaliteiten en weerzinwekkende scènes.

Ik had misschien beter gezet: film met zinloos geweld, vol brutaliteiten en weerzinwekkende scènes, want dat bedoelde ik.
Het is al bij al een niet echt slecht verhaal.
En ik ben dan ook een liefhebber van Charles Bronson.

Die scene mat dat horloge vond ik wel lachen

2 str

Hellraiser666
Deze, film is ter bescherming van kinderen en dat is doet kinderporno is walgelijk en bronson verwijderd deze pedofielen uit de maatschapij 9,1 sterren waard!

Keiharde Bronson actie.
Voor het betere acteerwerk en verhaal zit men niet goed.
Maar voor een flinke dosis geweld zeker wel..

avatar van Quentin
De politiek incorrecte toon van Bronsons films voor Cannon bereikte met deze film een nieuw hoogtepunt; Charlie die hoogstpersoonlijk een hypocriete, pedofiele Japanner (en dat blijken ze zowat allemaal te zijn in deze prent, om de angst voor het land van de reizende zon, ook maar even buiten de economische context die eind jaren '80 speelde, aan te zetten) anaal te lijf gaat met een dildo - bovendien zonder gebruik te maken van een handschoen of andere hygienische maatregel.

Desalnietemin erg vermakelijk met behoorlijke wat production value voor een late film van het duo Golan & Globus en het immer stocijnse jurische multitalent (Charles 'Judge, Jury & Executionor' Bronson) dat sowieso weinig verkeerd kan doen. Films met zo'n entertainment waarde worden eigenlijk niet meer gemaakt.

avatar van boemboem27
goede aktiefilm,een film voor Bronson op het lijf geschreven.
de keiharde politieman.

avatar van Filmkriebel
Rommelige en vreselijk foute Bronson-flick uit het dubieuze Cannon repertoire, waarin teenage fantasieën en kinderprostitutie in een onevenwichtig verhaal aan elkaar hangen. Enkele grappige momenten wel, zoals die hele laatste scène en die scène waar Duke zijn horloge moet opvreten . Het zijplot met die Aziaat wordt zelfs niet tot het einde uitgewerkt, terwijl ik in het begin dacht dat die man een centrale rol zou spelen. Samengevat blijft dit een erg matige film met relatief weinig actie. En als de actie komt, dan is het echt wel slecht. Idioot en vermakelijk tegelijkertijd : dat levert een 2,5* op, en dat is erg gul van mij.

Niet te geloven dat dit van de hand van de regisseur van "Guns of Navarone" en "Cape Fear" is.

avatar van movie acteurs
Gewelddadige film weer.

Bronson heeft weer een slachtoffer in zijn familie, en moet er zoals gewoonlijk weer tegenaan. Of Bronson er zelf niet gek van werd, want vroeger deed hij films zoals de klassieke Westerns: Once Upon A Time in the West en Magnificent Seven etc. in plaats van de latere over the top actie films. Maar het blijven toch wel fijne films. 3,5.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Curieuze Cannon.

Een van de meest bijzondere films uit de koker van van Cannon is deze film. Bronson lijkt bijna gevangen in een gewelddadig script dat tevens van waarden en normen niet vies is, maar vervolgens vreemd en fout de kijker doen wankelen. De pedofiele schurken krijgen namelijk wel erg veel screentime tijdens hun smerige handelen en een subplotje met een eveneens kindertjes betastende Japanner zorgt eerder voor verwarring dan coherentie. Hij wordt iets te sympathiek neergezet. Zelfs ijzervreter Charles B. raakt er een beetje van in de war: hij molesteert (gelukkig buiten beeld) een van zijn versgevangen boeven het liefst anaal. Het kon bijna niet curieuzer moeten ze zelfs bij Cannon hebben gedacht.

Redelijk.

avatar van jippie2010
speedy23 schreef:
Zinloze geweldfilm vol brutaliteiten en weerzinwekkende scènes.

Ik heb het gevoel dat ik naar een andere film heb gekeken dan.
Zeker gezien het onderwerp bleef het behoorlijk braaf.
Saaie late rtl7-film: *2.0

avatar van 606
Er zit wel echt een hele memorabele scene in:

Een scene in de auto, laat hij de badguy zijn horloge op eten en dan vraagt hij
hoe moet dat nu ?

Bronson zegt: nu moet je tussen je benen kijken hoe laat het is.

Soms nog wat van die fijne teksten, gelukkig maar want de rest is best heftig.
En fijn weer die bikkel harde Bronson

avatar van Brix
Niet zo slecht als ik verwacht had aan de hand van diverse commentaren.
Bronson ziet er wat vermoeid uit, maar dat past wel bij het script, en de man was inmiddels 67.
"Oplevingen" waren er gelukkig toch ook.
Er zitten best wat "verkneukel"(of "verkreukel" ) momenten in de film.

Expliciet smerige scènes heb ik (gelukkig) niet gezien in de Britse DVD versie, maar de suggestieve benadering was ook afdoende (liever zo ook)
Het weinige bloot is zelfs preuts in beeld gebracht.
Smeerlapperij zoals kinderprostitutie bestaat helaas, en waarom zou dat niet aan bod kunnen komen in een Bronson film?
Hij gaat er in ieder geval flink tegenaan.

Wat mij stoorde was het bar slechte acteerwerk van een James Pax (Hiroshi Hada)

De finale viel mij zeker niet tegen, en de "proloog" nog minder, al kwam die onverwacht.