• 11.467 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Tony Bill

Met onder meer: Chris Makepeace, Adam Baldwin en Matt Dillon

Gesproken taal: Engels

Plot My Bodyguard

"Terrorized in the Toilets? Chased after school? Shaken down for lunch money? GET A BODYGUARD"

Clifford Peache leidt een niet zo alledaags leven dankzij zijn excentrieke grootmoeder. Hij laat zich dan ook niet zo gauw in een hoek drummen. Op zijn nieuwe middelbare school krijgt hij het meteen aan de stok met bullebak Moody. Die is de leider van een bende die het lunchgeld van medestudenten aftroggelt in ruil voor bescherming tegen de op school beruchte student Ricky Linderman.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Jurruh

Jurruh

Heb'm vanmiddag op tv gezien. Mooi om te zien dat Clifford met veel moeite toch contact krijgt met de beruchte Ricky, die ook een gewoon mens met veel gevoelens blijkt te zijn en het gevecht de eerste keer dan ook niet aan kan..
Wel mijn soort of film. ***1/2

avatar van Brechje

Brechje

Ik vond het een hele mooie film! maar dat is vooral omdat Adam Baldwin erin meespeelt. en ik vond dit nou niet echt een Komedie film?

3 sterren

avatar van Werwolf

Werwolf

Wel een aardige film. Typische Dillon rol uit zijn jonge jaren. Ik vind dit soort films meestal toch wel wat hebben; underdog tegen de 'stoere binken'. ***

avatar van Ayka&Zira

Ayka&Zira

idd ik vind dit ook altijd erg leuk om naar te kijken

krijgt een 3

avatar van CAPIpsv

CAPIpsv

Ik vond het echt een supermooie film.

Mischien in ie kwalitatief gezien niet op z'n best, maar ik kijk daar niet zo na, het gaat mij erom of de film boeid, en dat deed ie. Ik heb er met plezier naar gekeken.

Vond Adam Baldwin ook zeer sterk, hij had vind ik een supermooie rol.

****

avatar van Baggerman

Baggerman

Vond en vind het een goede film. Geinig uitgangspunt ook!

Laatst weer eens gezien. De haardracht en kleding van de acteurs zagen er nogal gedateerd uit, maar dit stoort toch (nog) niet!

Ik geef een dikke voldoende.

avatar van Mescaline

Mescaline

Leuk en zeer vermakelijk High-School filmpje!

Nergens te langdradig en nergens overbodige scenens.

Heb er van genoten! alleen het einde ging me wat snel.. maar moet zeggen dat zelfs het einde zeker niet standaard gewoontjes of saai was!

Hou het voorlopig op een 3,5 die erg sterk naar de 4 toehangt.. dus wie weet verhoog ik mijn stem nog!

Aanrader voor liefhebbers van dit genre

Bytheway leuk om de jonge Matt Dillon tezien die hier al duidelijk veel talant in zich had!

avatar van Baggerman

Baggerman

Bij nader inzien verhoog ik mijn cijfer wel naar 4*. Adam Baldwin is trouwens wel perfect gecast als 'enge' loner.

avatar van DDT

DDT

Deze film had ik vroeger al gezien toen ik nog klein was,nu per toeval es tegengekomen en herbekeken,leuke film en ohh de jonge Matt Dillon speelt goed als bad guy

stinissen (crew films & series)

Lekkere vroege jaren '80 jeugdfilm met inderdaad Matt Dillon als een typische bad guy en Adam Baldwin als de zwijger. Ook kleine rol van Ruth Gordon als de oma, Chris Makepeace in de hoofdrol was niet meer dan aardig en zijn film carrière ging ook als een kaars uit. Verder ook nog een rol van Joan Cusack en een piep kleine rol van een hele jonge Jennifer Beals.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik vind het ook wel een 4 waard. De poster laat misschien vermoeden dat dit weer een zwakke komedie is, maar niks is minder waar. Dit is een leuke film over vriendschap en het leren opkomen voor zichzelf en voor anderen. Dat gebeurt op een ernstige en herkenbare manier. Zelfs de bully, gespeeld door Matt Dillon, komt op het einde menselijker over. De gekke oma van Peache zorgt voor wat aardige humor en achter de reus Ricky schuilt een gekwetste jongen en dat geeft de film een dramatisch kantje. Echt een film van de bovenste plank met het hart op de juiste plaats. Klein pareltje.

avatar van yorgos.dalman

yorgos.dalman

Mooie, charismatige 'jeugdfilm voor volwassenen' over vriendschap, 'outsiders' en het verkrijgen van een beetje eigenwaarde. Wellicht het kleine broertje van The Karate Kid?

Adam Baldwin is 'awesome' als de zwijgende loner met een traumatisch verleden. Wat is er toch in Godsnaam van hem geworden??

scorsese

• 11910 berichten

Goeie film waarin een jongen nieuw op school komt en gepest wordt door de stoere jongen uit de klas. Een coming-of-age film die heerlijk wegkijkt vanwege de de setting en de uitstekende jonge cast (alhoewel de ruim 80-jarige Ruth Gordon ook wel voor een paar leuke momenten zorgt). De personages komen ook allemaal oprecht over.

avatar van Mescaline

Mescaline

Blijft ook bij een herziening makkelijk overeind! Alweer meer dan 7 jaar geleden dat ik deze film gezien heb maar het is zeker 1 van de leukere en betere jaren 80 films, op de valreep nog net jaren 80.

Vooral Adam Baldwin steelt hier de show! Niet alleen 1 van de betere films uit de jaren 80 maar ook 1 van de betere highschool films.

Ik verhoog mijn stem van 3,5 naar 4.

avatar van clubsport

clubsport

Ik was meer dan aangenaam verrast door deze film waarvan ik in de veronderstelling was dat het meer een soort komedie zou zijn , maar de film is een heel stuk serieuzer .

Dillon als pestkop is niet heel overtuigend maar goed genoeg .

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

De titel en poster voorspellen een typische jaren ‘80 high school komedie, maar de film overstijgt deze aanname door de aanwezigheid van Adam Baldwin. Zodra zijn personage Ricky Linderman zijn intrede doet, krijgt de film een andere wending en de nodige diepgang. Uiteindelijk blijkt dit een film met het hart op de juiste plek en is het jammer dat deze film door de jaren heen niet meer bekendheid heeft vergaard, want My Bodyguard mag zich rekenen tot één van de beste films uit het genre.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Je kunt veel over Amerika zeggen, maar in het maken van dit soort drama/emofilms weten ze precies de juiste snaar te raken. Ik dacht me redelijk te kunnen inhouden, maar bij de scène met het handlezen kwamen ze daar toch weer: de waterlanders.

Ruth Gordon zet hier op 84-jarige leeftijd (uit 1896 kwam ze) toch maar weer even een fijn, lief, innemend, hartverwarmend omaatje neer met haar zo bekende excentrieke gebaren en gezichtsuitdrukkingen.

Tamelijk onbekend filmpje (lees: pareltje), in NL tenminste, waar ik met ontroering naar heb zitten kijken. Een verhaal over pesten.

Sterke invoelbare rol van Adam Baldwin, die steeds de aandacht trekt.

En dat New York van toen, prachtig stukje als Peache Linderman te voet achtervolgt door een wirwar van straten in een verpauperde wijk; grofvuil op straat, winkelpuien met enorme reclameborden, krakkemikkig asfalt..

Zag er veel mooier uit dan nu.

Viel me trouwens op dat alle Afro-Amerikanen in een figurantenrol zitten.