De la Part des Copains (1970)

Alternatieve titels: Cold Sweat | From the Boys | De Indringers | De Vrienden Laten Groeten

Italië / Frankrijk / België
Actie / Thriller

geregisseerd door Terence Young
met Charles Bronson, Liv Ullmann en James Mason

De gewezen Amerikaanse misdadiger Joe Martin vestigde zich in Frankrijk waar hij een verhuurdienst van plezierboten oprichtte. Hij trouwde er met Michèle die niets over zijn verleden afweet. De avond van 14 juli krijgt Joe echter bezoek van enkele oude makkers die nog een appeltje met hem te schillen hebben...

Is dit niet fatsoenlijk op dvd?

FisherKing
Is die van Amazon.FR bagger ?

Overigens originele poster geplaatst.

avatar van Quentin
Nu is er een fatsoenlijke Nederlandse dvd-uitgave van Universal verkrijgbaar.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geen onaardige actie met de stoicijnse Bronson en zijn vrouw Ireland. Met name Mason is weer eens goed op dreef. Niets bijzonders maar wel onderhoudend. Van de beroemde Bond-regisseur (en laten we vooral het schitterende Wait Until Dark niet vergeten). Young kan beter maar toch is deze film redelijk.

Doorsnee film had beter verwacht Charles Bronson.

avatar van movie acteurs
Goede film met Bronson en een vleugje spanning. Aardig acteerwerk en een goed verhaaltje zorgen dat dit geen slechte film wordt. Soms is de film een beetje tam maar de rest is wel prima. 3,5.

Viel me tegen. Zeker niet de beste Bronson.

avatar van RuudC
Ai, dat is jammer! Voorafgaande aan de film had ik al behoorlijk lage verwachtingen, maar werd erg verrast door het sterke spel van Charles Bronson en het heerlijk geheimzinnige verhaal. Echt op en top een mysterieuze thriller die me nog deed denken aan het betere werk van Alfred Hitchcock. De personages leken interessant en Zuid-Frankrijk is hier een prima decor voor een jaren zeventig misdaadthriller. Na een interessante ontknoping aan geheime verledens, afpersingen en dergelijke vervolgt Cold Sweat met een heel middelmatige reeks ontwikkelingen. Ineens is die gave sfeer weg en wordt het verhaal erg middelmatig. En dan is Cold Sweat ineens een lange zit die enkele op wat losse momenten nog leuk wordt. Zo was de achtervolging in de bergen nog wel de moeite waard, maar in de film zelf had echt wel meer gezeten.

Dit balanceert continu op de rand van zeer aardig (3,5) en nogal matig (2). Best sfeerrijk, maar de plot zit vol gaten, wat uiteindelijk de doodsteek is. 2,5 sterren. Young heeft veel betere films gemaakt.

avatar van FunkStarr
Redelijke film welke makkelijk uit te kijken is, ik vond alleen dat einde een beetje overdreven met dat vuur.

avatar van teigertje
Fantastische film met de meesterlijke Charles Bronson in de hoofdrol in deze classic film.

Voor in die tijd, harde aktie film.

Geweldige spelers.

En te gekke film !