Murphy's Law (1986)

Actie

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Charles Bronson, Kathleen Wilhoite en Carrie Snodgress

Inspecteur Jack wordt gepakt voor de moord op zijn ex-vrouw. Hij wordt geboeid aan de jonge autodief Arabella. Jack neemt het recht in eigen hand en ontsnapt, nog steeds geboeid aan Arabella.

avatar van petey
vond ik 1 van de weinige actiefilms van Charles die te pruimen was.

avatar van Redlop
Dat die er nog niet bij stond? Ik kan me één zinnetje herinneren..."You wanna know what Murphy's law is....don't fuck with Jack Murphy..'
Hoe gedateerder die jaren '80 videozooi van Bronson wordt, hoe leuker mij betreft. 2,5 *

FisherKing
petey schreef:

vond ik 1 van de weinige actiefilms van Charles die te pruimen was.

Toch vind ik Charles beter te pruimen dan Chan, Seagal, VanDamme of Lundgren.

avatar van Redlop
Ook wel bekend Death Wish XXVII. Het soort videofilms waarin wordt uitgelegd dat als je een kogel op de portier van een auto schiet, deze onmiddellijk ontploft.

avatar van xangadix
In de speelgoedzaak voor een tientje een CB-box gekocht met vier CB-films daarin. Deze was er één van. Na het bekijken van Messenger of Death hoopte ik op verbetering, maar dat is niet wat ik kreeg. Wat word je als publiek toch laag ingeschat bij dit soort films.

avatar van maurice74
Hey, die box heb ik ook gekocht voor een tientje. Hij was eigenlijk 60 euro. IK ben niet echt een Bronson fan, maar voor 2,50 per film kan ik ´m waarderen.

avatar van xangadix
My thoughts exactly..!

Je moet dit soort films natuurlijk wel bekijken als zijnde humor hè, dan zijn ze heel goed te pruimen. Onder het eten wat misdadig tuig neerknallen en dan gewoon verder happen. Hmm... ja het heeft wel iets vind ik...

Ik geef alle films van Bronson 2½ ** Het is gewoon af en toe vermakelijk:-))

AVM
Persoonlijk vond ik dit, als Die hard Bronson fan, zijn slechtste film. Hij oogt tijdens de hele film verveeld en vermoeid, alsof hij alleen maar zijn contractuele verplichtingen moest nakomen.En het script is ook weinig bijzonder, het springt van de hak op de tak, Charlie wordt belaagd door een wraakzuchtige ex gevangene, zit opgescheept met een brutale dievegge, wordt beschuldigd van de moord op zijn ex vrouw en rent als een bezetene heen en weer.

Popeye Doyle
Leuke film, goed tempo, spectaculair einde.

avatar van yeyo
Heerlijk fout 80's vehikel. Boordevol knulligheden (die trap van Bronson op het einde ) en een hoop langdradige scènes ( bv. wanneer die kreupele neger vermoord wordt). Maar dit soort details bedekken we met de mantel der liefde, want Murphy's Law is in z'n geheel zeer entertainend. Bronson is goed op dreef, nog agressiever en grover dan gewoonlijk. Die scène waar hij zijn collega's ervan beticht homo's te zijn is hilarisch. Bovendien wordt hij bijgestaan door een sidekick wiens scheldproza zelfs Ozzy Osbourne zou laten blozen.

avatar van movie acteurs
Vincenzo: Remember what I told you about Murphy's Law!
..........
Murphy: Do you remember what i Itold you, don't fuck with Jack Murphy.._O_

Leuke actie film hoor.
Zeer fout eigenlijk maar het wordt merendeels goed gemaakt door de coole one liners en de grove taal. De actie had ik wat harder verwacht. Maar desondanks is dit zoals gewoonlijk een vermakelijke actie film van Cannon. Ook het einde was aardig. 3,0.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Cannon's classics.

De beruchte Menahem-Golan producties waren zeker niet allemaal even slecht. Sommige waren best te doen toentertijd, al is een groot aantal tegenwoordig alleen maar in kijk-waarde gestegen vanwege enig cult-gehalte. Ach en soms is goed fout, lang niet fout genoeg om te zuurpruimen.

Eén van de beroemdste sterren uit die stal, naast Norris en Stallone, was Charles Bronson. De Israelische neven hadden met hem sowieso een succesformule in handen door de Death Wish-sequels. Ook Murphy's Law kent veel geweld en actie, maar valt vooral op vanwege het bijzondere duo dat Bronson vormt met Wilhoite. Deze laatste zorgt voor hilariteit vanwege de vele verschillende scheldwoorden die ze uitkraamt.

Veel stelt het allemaal niet voor, hoe onderhoudend ook. De ijzervretende Bronson lijkt er tegen het einde zelfs een klein beetje met de pet naar te gooien wanneer hij er vrij gezapig een one-liner uit zeurt, alvorens zijn vijand om te brengen. Het tempo, de actie en de heerlijke soundtrack maken van de film echter best een aardig ritje. Een van de betere films uit Cannon's koker zelfs.

Redelijk.

Redelijke actiefilm van een standaard gehalte met een hoop clichés.

simpel verhaal dat redelijk uitgewerkt wordt. Door de lekkere actie die in film zit blijf je in ieder geval lekker kijken. Maar wat is zijn sidekick in deze film toch irritant. Een stortvloed aan scheldwoorden waarvan je denkt, laat het toch weg. Drukt de pret van de film wel.

De scene waarin de twee tot elkaar komen en zij hem lettelijk uitnodigt voor een potje seks, dan gaat de telefoon die hij uiteraard opneemt toch wel een cliché

avatar van FunkStarr
Aardig filmpje met Bronson. Nergens bijzonder maar wel vermakelijk, zoals de meeste Bronson films.