Kid Galahad (1962)

Muziek / Drama

geregisseerd door Phil Karlson
met Elvis Presley, Charles Bronson en Gig Young

Elvis als ex-soldaat Walter Gulick is in New York op zoek naar een baantje en vindt bokspaleis Grogan's Gym, waar hij hulpje mag zijn. Wanneer hij een onguur type dat het meisje (Blackman) van de baas (Young) lastigvalt knock-out slaat, mag Walter het in de echte ring proberen. Elvis deed zijn eigen boksscènes.

Deze Film die samen met Charles Bronson wordt gespeeld is een goede onderhoudende film van Elvis The King

avatar van Legan
Een matige film. Erg standaard en stereotiep en het enige wat de moeite waard is om te vermelden is Charles Bronson. Hij steekt met kop en schouders boven alles en iedereen uit (het acteren, de gevechten, de personages, de muziek, de humor, etc...). Dankzij hem toch nog:

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geen gekke 'remake'.

Al heb ik het origineel niet gezien, iets zegt mij dat die film vele malen beter is. En waarschijnlijk heel anders.

Toch is dit, voor mij helaas laatste, Elvis-filmpje (heb ze nu allemaal gezien) helemaal niet gek. Met dank aan o.a. Bronson en een bijrolletje voor Asner. Sowieso een cast die de koning in menig filmpje moest ontberen. Pelvis heeft hier zelf ook nog wel zin in zijn wurgcontract. Hij is zeker niet op zijn slechtst.

De liedjes, hoe mooi ook, passen echter niet in de film en komen daardoor nogal geforceerd over. Het boksen is nogal wisselvallig van kwaliteit.

Redelijk.