Assassination (1987)

Actie

geregisseerd door Peter R. Hunt
met Charles Bronson, Jill Ireland en Stephen Elliott

Jay Killion is de bodyguard van Lara Royce Craig, de vrouw van de net verkozen president. Omdat zij een hekel aan Killion heeft, probeert ze hem voortdurend te ontlopen, maar als een moordaanslag op haar beraamd wordt, moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen en haar beschermen.

avatar van DiDa
Dit is één van de typische jaren 80 actiefilms, waar Bronson er vele van heeft gemaakt. En dit is zeker niet zijn beste.

De dvdhoes deed mij vermoeden dat de film vol zat met goede actie. Maar het tegendeel bleek waar. De film is eigenlijk zeer saai en bevat weinig actie. Het verhaal en de personages zijn ook verschrikkelijk ongeloofwaardig. En dan bedoel ik met name de verschrikkelijk irritante Jill Ireland, die de First Lady speelt. Je hoopt gewoon dat ze vermoord wordt. En dat is toch niet de bedoeling geweest van de makers, wanneer de film draait om het juist niet laten vermoorden van de First Lady.

Wanneer je dus weet dat de personages en het verhaal slecht zijn en de film ook helemaal geen vaart heeft, mag je van Bronson verwachten dat hij dat compenseert met een aantal goede actiescenes. Maar als ook die ontbreken weet je dat je te maken hebt met één van de minste films uit Bronson's carriere. Het enige dat de film een beetje redt is de uitstraling van Bronson en zijn soms toch grappige oneliners. 1.5 ster.........

Film heeft niet de overtuiging van de eerdere Death Wish films waar Bronson zich onsterfelijk mee maakte.
Dit werkje is niet best.
Nauwelijks actie, zeer matig acteerwerk en een heel wazig verhaal.

Popeye Doyle
Ondanks alles toch wel vermakelijke film. Ik geef toe, een slecht verhaal maar Bonson doet het prima en de vaart in de film is goed.

avatar van Quentin
Ongelooflijk stupide uitgangspunt: vrouw van de Amerikaanse president moet vermoord worden omdat anders bekend wordt dat hij impotent (!) is (zeer bedreiging ivm zijn herverkiezing vanzelfsprekend) werd in deze film ook nog eens zeer bedenkelijk uitgevoerd. Allemaal geestig om te zien maar de dialogen zijn tergend slecht (vooral het arsenaal aan one-liners) en geen enkele minuut van de film komt ook maar in de buurt van iets wat enigzings geloofwaardig kan zijn, de karakters maken de meest vreemde keuzes die er zijn. De obligate actiescenes zijn slecht uitgevoerd en vooral belachelijk, zeker als 'Killy' de motor van Norris uit Delta Force recycled en daarbij ook nog twee LAW's weet te hanteren. Vanzelfsprekend is Bronson zelf cool, maar zijn 'lieftallig' wederhelft haalde het bloed onder mijn nagels vandaan.

Klinkt wel geinig hoor, hehe.

avatar van Quentin
Is het ook, dvd ligt voor 5 euro bij Fame (bij de ingang aan de Dam-kant).

Zo geinig ook al weer niet hoor. En hier staan nog torenhoge stapels ongeziene films, dus ik hou het daarv voorlopig even bij.

avatar van movie acteurs
Actie film met inderdaad een onwijs debiel uitgangspunt die je veruit op elk vlak niet serieus kan worden genomen. Wel stoere Bronson en een paar leuke actie scene's maken het goed. Zoals bijv. een kleine actie scene met Charles Bronson die gerust met een raketwerper schiet. Een typische actie film met Bronson waar je niet te veel over na moet denken. Van mij krijgt het toch een 3,0tje.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Te jonge dame.

Deze standaard Cannon is er eentje uit het bekende boekje van de Israëlische neefjes: Bronson die het aanlegt met een te jonge dame en zijn stuntende double die net iets te uitgebreid in beeld komt. Als een echte Chuck Norris draaft de ijzervreter door terroristenland en flirt hij tussendoor met zijn eega die de letterlijke First Lady is. Niet zo gewelddadig als de Death Wishes, maar wel toonaangevend voor de jaren ’80 van het producersduo.

Doorsnee.

avatar van boemboem27
echte eighties movie met good old Charles Bronson
maar omdat hij toch bij een van mijn favorieten hoort.
vond ik het toch weer leuk om 'm te zien.
niet zo spectaculair als Death Wish
maar de moeite van het kijken waard

avatar van ChrisM
Matig filmpje uit de Bronson Cannon periode, die scene met de motor is lachen (als je gewoon kijkt zie je dat Bronson zelf niet op de motor zit ) deze en Kinjite de twee laatste voor Cannon zijn de zwakste.