Love and Bullets (1979)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Stuart Rosenberg
met Charles Bronson, Jill Ireland en Rod Steiger

Detective Charlie Congers krijgt van het FBI de opdracht de minnares van een maffiafiguur in Zwitserland op de sporen. De vrouw is opzettelijk door de gangster afgezonderd, uit vrees dat ze har mond voorbij zal praten. De detective geeft zich uit als bodyguard en kan de vrouw ervan overtuigen in Phoenix te getuigen tegen de gangster...

avatar van Quentin
Aardige film, maar overacting is Ireland en Steiger niet vreemd. kleine 2,5*

avatar van thunderball
Goede, stijlvolle Bronson actiefilm, die mooi gebruikt maakt van locaties in de sneeuw en bijpassende soundtrack.
Steiger verknalt het helaas wat met zijn overdreven gesmier, blijkbaar nam hij de film totaal niet serieus (lijkt ook veel op zijn latere rol in The Specialist).
Zoveelste film waarin Bronson samen met zijn vrouw te zien was, waardoor veel films van hem op elkaar lijken.

Een zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van Biosguru
Rammelend rommeltje.