Le Passager de la Pluie (1970)

Alternatieve titel: Rider on the Rain

Frankrijk / Italië
Misdaad / Thriller

geregisseerd door René Clément
met Charles Bronson, Marlène Jobert en Gabriele Tinti

Terwijl haar man, een piloot, aan het werk is, vermoordt Mellie een inbreker en dumpt het lijk in de zee. De Amerikaanse geheim agent Dobbs merkt instinctief hoe de vork in de steel zit en begint een spel met Mellie te spelen.

FisherKing
Nog zo'n film die stamt uit Charles Bronson's Franse periode.

avatar van blabla
FisherKing schreef:

Charles Bronson's Franse periode.

En dat voor een mijnwerkers zoon.

FisherKing
haha.

avatar van Mochizuki Rokuro
Fijne harde sixties sfeer. Niet altijd even logisch, maar voor liefhebbers van het thriller werk van bijvoorbeeld Argento en het CV van Charles Bronson kennen een fijne film (eerder dan de liefhebbers van de Franse policiers).

yorgos.dalman
Vreemde, haast vervreemdende film met 'hard-boiled' Charles Bronson in een a-typische rol als mysterieuze kolonel die een vrouw... ja, wat eigenlijk? ondervraagt? stalkt? treitert? terroriseert?

Bronsons performance, de sfeer van de film, alles heeft de adem en logica van een droom (of: nachtmerrie...). Helaas dat in de laatste twintig minuten deze merkwaardige toon wat verdwijnt, maar dat mag de fascinatie voor deze obscure film niet drukken.

Aangename film uit 1970. De sfeer van het Frankrijk van die tijd, in één woord: heerlijk!
Prima script ook, goede plotwending, goed geacteerd. Kortom: de moeite waard.

Warrig scenario en tegenvallende acteerprestaties van de beide hoofdrol spelers. Aardig dat ook Bronson's mooie vrouw Jill Ireland nog een paar keer in beeld komt als winkelierster. Verder snel vergeten.

avatar van Roger Thornhill
Volgens de IMDb-trivia-pagina was deze film de inspiratie voor Jim Morrison om Riders on the storm te schrijven...?!

"Sproetje" Marléne Jobert was destijds een graag geziene verschijning op het witte doek en zette wel meerdere knappe acts neer ("Nous ne vieillirons pas ensemble" om er maar ééntje te noemen), maar zit helaas in deze "Le Passager de la Pluie" opgezadeld met een nogal ongeloofwaardige rol.
De film heeft wel een thriller-allure maar komt nogal warrig over met enkele flauwe scènes (de nootjes !?).
Er was meer mee te doen.

ipman-99
"Le Passager De La Pluie." ... " !!!

Aparte Bronson (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Rider On The Rain' is een
Franse productie met Charles Bronson en Marlène Jobert. De vrouw
van Bronson, Jill Ireland speelt ook hier alweer een klein rolletje. Ze speelt
Nicole (de vrouw van de boetiek) !
De scènes en de betekenis achter de nootjes vond ik 'mooi' gedaan.
Charles Bronson speelt een andere rol dat we van hem gewoon zijn.
Broeierig script met een Charles Bronson die een vrouw stalkt/ondervraagt/
treitert omdat hij ervan overtuigd is dat zij iets met de 'verdwijning'
te maken heeft van een bepaalde man die blijkbaar een zak geld bij zich
had.

avatar van Lakte
Vond het een best wel sterke film! Leuk om Charles Bronson een keer in zo'n rol te zien! Heb hem op een oude huur VHS met Nederlandse ondertiteling gezien. Leuk dat Bronson wel eens in die oude Franse films speelt hij speelt ook in Adieu l'Ami (1968) samen met Alain Delon ook een hele sterke film!!