menu

Film / Cast en crew / Charles Bronson

zoeken in:
Misschien bij anderen al bekend, maar voor mij toch behoorlijk schokkend:

The family and friends of legendary actor Charles Bronson are gathering together after The Dirty Dozen star was given only days to live. Death Wish star Brosnan has been fighting Alzheimer's Disease for the past two years, and suffered organ failure earlier this month. Doctors tending to the 81-year old have told his family to prepare for the worst and say their last goodbyes to the star. A relative tells British tabloid The Sun, "(The Alzheimer's) is heartbreaking. He doesn't know he was an actor, let alone a big star." The Great Escape actor's wife Kim is now making final preparations to bring him home to die as he requested. A friend adds, "Charlie's wife Kim promised him she would honor his wish to let him die with dignity."

Bron: http://us.imdb.com/PeopleNews/

Yak
Pitbull schreef:
The family and friends of legendary actor Charles Bronson are gathering together after The Dirty Dozen star was given only days to live. Death Wish star Brosnan has been fighting Alzheimer's Disease for the past two years, and suffered organ failure earlier this month.

Holy crap, wat een beschamende fout! Niet van jou, Pitbull, want op IMDb zelf staat het ook verkeerd.

Ja Pitbull, voor mij is het ook behoorlijk schokkend, ook voor mijn zus. We zijn al jaren liefhebber van Death Wish, en Charles Bronson. Ik wist wel dat hij alzheimer had, maar dat heb ik nooit kunnen vinden op Imdb of op zijn fansites.

Heel erg voor die mensen, maar ook erg voor charles bronson. Hij weet niet eens meer dat hij vroeger een beroemde acteur was. Dat is erg zonde als je niet eens meer weet wat je vroeger allemaal bereikt hebt in je leven. Jammer dat sommige mensen zo moeten sterven.

Gelukkig dat onze Charlie zal sterven als een oude man, en niet zal sterven als een jonge man.

Yak schreef:

Holy crap, wat een beschamende fout! Niet van jou, Pitbull, want op IMDb zelf staat het ook verkeerd.

Nou nou, het is maar een typefout hoor.

Yak
BoordAppel schreef:

Nou, zeker bij zo'n naar bericht ga je het toch wel even zes keer overlezen of wat je post wel juist is.

BoordAppel schreef:

Zeg jij dat dan maar tegen Pierce... oké?

hoe is het met charles, ik heb niets meer gehoord.
zijn enerlaatste film Family of Cops 2 is nu op tv. staat nog niet op de site, alleen deel 3 staat erop.

Charles Bronson is overleden hoor ik net op het nieuws. Een erg triest bericht......

Charles Bronson: 1921-2003

CNN is reporting that actor Charles Bronson, the puma-faced tough guy, best known for his early supporting roles in films such as The Magnificent Seven and the later Death Wish series, died Saturday (8/30) of complications from pneumonia in Cedars-Sinai Medical Center in Los Angeles. He was 81. Bronson was one of fifteen children growing up in Philadelphia and seemed destined to join his Lithuanian father and brothers as a coal-miner until World War II broke out. After the war, Bronson used his G.I. Bill to study acting. He played henchman in several films which included one of his few comedic turns as an enforcer who gets beaten up by Katharine Hepburn in Pat and Mike. Bronson then gained fame as the solid team member in The Magnificent Seven, as Bernado, the gunslinger idolized by the peasants' sons, The Great Escape as Danny 'The Tunnel King' Velinski and as Joseph T. Wladislaw, one of The Dirty Dozen. Bronson had a series of films, including Adieu l'ami, which made him immensely popular in Europe in the latter part of the '60s and culminated with Once Upon a Time in the West. Marquee status in the States, however, would have to wait for Bronson until 1974's Death Wish. The vigilante film spawned four sequels of declining quality. Bronson also starred in cult favorites such as Mr. Majestyk and The White Buffalo. He was married three times, including to Jill Ireland (he shared the screen with her 16 times), from 1968 until her death in 1990 from breast cancer. He is survived by his wife, Kim Weeks, six children, and two grandchildren

Bron: IMDB

stinissen (crew)
Jammer weer een legende minder..

Menni
stinissen schreef:

Jammer weer een legende minder..

Legendes worden enkel groter als ze sterven..

Bronson was de videoheld in de jaren '80 voor mij. Er was altijd wel 1 titel die je niet kende.

Eén van de beste Bronson films blijft voor mij 'Telefon'.

Jammer dat zo'n groot akteur als Charles Bronson moet sterven (en dan op zo'n manier). Toen ik het vanochtend hoorde kwam dat heel vervelend aan. Charles Bronson is de beste akteur die ik ooit gezien heb, en zal voor altijd een legende blijven.

En ja hoor...
CNN meldt dat Charles Bronson is overleden op 81-jarige leeftijd.

Erg spijtig. De ster van once upon a time in the west en de death wish reeks was een van de meest getalenteerde acteurs ooit.

Inderdaad Snake. Erg spijtig. Laten we maar hopen dat hij een mooi en leuk bestaan in de hemel zou hebben (als hij daarin gelooft). Ik iig niet.

Van hem verwacht je ook niet dat hij dood gaat Hij is een held die gaan niet dood.

Kan de titel van het topic verandert worden, zodat we gewoon een Bronson topic hebben?

starbright boy (moderator)
Bij deze.

Voor al uw gedachten, gevoelens en meningen over Charles Bronson.

Bronson heeft rollen gespeeld in veel geweldige films, zoals Once upon a time in the west en The Dirty Dozen, maar is ook een acteur die rondom hem bedacht werden. Echte star vehicles.
Ik geloof dat ik de beste film met Bronson als onbetwist middelpunt Violent City vond.

Zelfs zijn jaren '80 meuk is best te pruimen (muv. de late Death Wish delen), vond na Once Upon a Time ... Soleil Rouge zijn leukste prent.

Even een vraagje aan de Charles Bronson kenners:

In mijn kinderjaren heb ik een film met C.Bronson gezien, waarin een scene voorkwam waarin hij door een paar streetgangleden een liftschacht werd ingegooid. Er was in ieder geval een scene met een lift. Weet iemand welke film ik bedoel? Ik ben al zo lang op zoek zucht.

Echt? Geweldig, aan mijn zoektocht is een einde gekomen. Bedankt man!

Waar is de tijd dat actiehelden nog acteertalent hadden? Clint Eastwood, Steve McQueen en Charles Bronson, dat waren pas echte venten. Bronson heeft in verscheidene crapfilms meegespeeld, maar compenseert dit met enkele geweldig klassieke rollen:
Top-10 Bronsonfilms:
01. Once Upon A Time In The West
02. The Dirty Dozen
03. The Great Escape
04. The Magnificent Seven
05. Death wish
06. Città violenta
07. The Indian Runner
08. Red Sun
09. Machine-Gun Kelly
10. Breakout / Death Hunt

Popeye Doyle
Bronson is één van mijn favoriete acteurs. De beste films met Charles:

1. Death Wish
2. The Magnificent Seven
3. The Dirty Dozen
4. The Great Escape
5. The Mechanic

"Op 9 april brengt A-Film verschillende titels van held Charles Bronson uit. Hieronder vallen de volgende titels:
- The Valdez Horses
- The Mechanic
- Guns of Diablo
- Telefon
- Twinky
- Raid on Entebbe
- 10 to Midnight
- Chato's Land
- St. Ives
- Cold Sweat
- Honor Among Thieves
- Hard Times
- Machine-Gun Kelly
- Borderline"

Helaas blijkt bij navraag dat alle titels 4:3 zullen zijn, had ik eigenlijk niet verwacht van A-film. Prijs ligt dan wel weer rond de 5 euro.

Popeye Doyle
Het wordt eens tijd dat ze The Stone Killer en de Family of Cops trilogie eens gaan uitbrengen op dvd!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:05 uur

geplaatst: vandaag om 23:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.