menu

Film / Toplijsten en favorieten / Beste horrorfilms

zoeken in:
ME1
Films die ik kijk vallen niet bepaald onder realistische films, helaas maakt de huidige techniek ze toch echt onpersoonlijk en ongeloofwaardig. ... ja, echt, de meest over-de-top BS kan geloofwaardig worden door de juiste techniek, script, Regisseur en acteurs. Helaas is dit niet door de huidige techniek.

Chainsaw (moderator)
01. The Thing
02. A Nightmare on Elm Street
03. Braindead (Dead/Alive)
04. Alien
05. Evil Dead II
06. Day of the Dead
07. The Texas Chainsaw Massacre
08. The Shining
09. Dawn of the Dead
10. Dead End
11. [Rec]
12. Brain Damage
13. Las Brujas de Zugarramurdi
14. The Devil's Rejects
15. Bad Taste
16. Haute Tension
17. The Evil Dead
18. House
19. El Orfanato
20. From Beyond
21. The Innocents
22. It Follows
23. The Deadly Spawn
24. Texas Chainsaw Massacre 2
25. The Ring
26. The Blob
27. Fright Night
28. Haze
29. Halloween
30. Hellbound: Hellraiser 2
31. House II: The Second Story
32. The Changeling
33. The Fog
34. Near Dark
35. Lost Boys
36. Martyrs
37. The Frighteners
38. Dead & Buried
39. The Exorcist
40. Insidious
41. Noroi
42. Pet Sematary
43. Re-Animator
44. Shutter
45. Poltergeist
46. Critters
47. Tucker & Dale vs Evil
48. Låt den Rätte Komma In
49. An American Werewolf in London
50. Pumpkinhead

In De Site > Algemeen > Goede Horrorfilm:

Ik ben op zoek naar een goede Horrorfilm.
Mag hedendaags zijn maar ook oud.

Vergelijkbaar met:

The Exorcist 1973
The Thing 1981
Evil Dead 1983
Fright Night 1985

Ik weet dat de lat heel hoog ligt maar zoek echt een goeie vergelijkbare film. Paranormal Activity 1 en 2 vind ik bijvoorbeeld erg goed maar de rest van de hedendaagse films valt zo tegen. Graag wat suggesties.... Houd dus heel erg van jaren 80 Horror met veel Make-Up.
De Exorcist staat nog steeds met stip op 1.

Hans42 schreef:
In De Site > Algemeen > Goede Horrorfilm:

Ik ben op zoek naar een goede Horrorfilm.
Mag hedendaags zijn maar ook oud.

Vergelijkbaar met:

The Exorcist 1973
The Thing 1981
Evil Dead 1983
Fright Night 1985

Houd dus heel erg van jaren 80 Horror met veel Make-Up.
De Exorcist staat nog steeds met stip op 1.

Misschien is dit wat voor je als je hem nog niet gezien hebt.
Hellbound: Hellraser II

TornadoEF5 schreef:
Nog eens een update in het kader van Halloween eergisteren.

1. It Follows
2. The Exorcist
3. The Conjuring
4. Lat den Ratta Komma in
5. Saw
6. Suspiria
7. Wolf Creek
8. Insidious
9. Scream
10. Final Destination

Voorlopig

1 The Neon Demon
2 Alien
3 Saw
4 Pop Skull
5 It Follows
6 The Others
7 The Exorcist
8 The Conjuring
9 Fragiles
10 Wolf Creek

Wel moeilijk om horrordrama's af te wegen tegen dingen zoals Saw. Ik vind dat je The Neon Demon oneer aandoet als we het afdoen als een horrorfilm, en vind het een wat vreemde aanvoerden voor zo een lijst.

ME1
Hans42 The Beyond 1981

Steffkirsten schreef:
(quote)
the human centepide? Serieus?

Nope, The Human Centipede 2 Full Sequence Lekker vet jah xd

Bij Grave:

Onderhond schreef:
Zeker fijn.

Verzoekje: heb jij ook een persoonlijke toplijst, maar dan specifiek voor horror? Ben ik wel erg benieuwd naar, fijne smaak heb je daarin.

Ik beb deze lijst ooit gemaakt, maar da's wel al even geleden. Anderzijds zijn er de laatste jaren niet al te veel interessante horror films bijgekomen. Vind het ook altijd een erg moeilijke, aangezien ik nogal wat genrefilms hebben die wel grenzen aan horror, maar die ik nooit als pure horror zou catalogeren. Geen Tetsuo in die lijst bijvoorbeeld, terwijl die normaal wel onder horror geboekt wordt.

Prima zo hoor, dank!

Onderhond schreef:
Ik beb deze lijst ooit gemaakt, maar da's wel al even geleden. Anderzijds zijn er de laatste jaren niet al te veel interessante horror films bijgekomen. Vind het ook altijd een erg moeilijke, aangezien ik nogal wat genrefilms hebben die wel grenzen aan horror, maar die ik nooit als pure horror zou catalogeren. Geen Tetsuo in die lijst bijvoorbeeld, terwijl die normaal wel onder horror geboekt wordt.

Leuke lijst.
Heel erg benieuwd naar Small gods en pop Skull, ook wel naar Linkeroever.
Zie bij die lijstje trouwens geen In the mouth of madness en Jacobs ladder, fijne jaren 90 thriller/horror films, vooral in the mouth of madness.

Onderhond schreef:

Leuke lijst inderdaad....er zitten een paar draken van films tussen maar ook heel wat goede.Ook zitten er wat films tussen die ik nog wel zou willen zien.

Ik zag ook een paar... verrassende titels ertussen, idd! Maar dat is juist leuk... titels die ik aan de hand de titel, poster en IMDb score zeker links zou laten liggen, neem je dan toch in heroverweging om een kansje te geven. Misschien

Horrors moet je sowieso nooit op basis van IMDB-score links laten liggen. Er zijn zoveel goede vieren.

Horror is inderdaad wel het enige genre waar ik me niet laten afschrikken door vijven en zessen. Maar vieren? Ik ben wel benieuwd TB, kun je er een paar noemen? Alleen als je zin hebt natuurlijk.

Als het over Cannibal gaat, da's allerminst een doorsnee horror film. Er zijn wel meerdere films met diezelfde titel, dus het zou kunnen dat daar bij stemming iets fout is gegaan. Ofwel klassieke horrorliefhebbers die hun ding niet vinden in die film. Maar wel een absolute aanrader.

Dat is inderdaad een interessante lijst met een heel aantal onbekende titels Onderhond. Ook veel Aziatische horror zie ik.
Ik heb net iets minder dan de helft zelf op DVD, maar daar heb ik helaas pas een handvol van gezien... Maar aan de positieve kant; nog veel om naar uit te kijken!
Deze "Cannibal" kende ik ook nog niet; op Amazon is blijkbaar alleen een Duitse versie beschikbaar, maar gelukkig heeft Zavvi wel een Engelstalige import te koop.

Ik sluit me ook zeker aan bij Zwolle84. Je moet je niet laten afschrikken door een horrorfilm die tussen een 4-5 scoort, daar zitten nog genoeg goeie films tussen die een hogere score of meer bekendheid verdienen.

Misschien leuk voor op het forum deze chat?

John Milton schreef:
Horror is inderdaad wel het enige genre waar ik me niet laten afschrikken door vijven en zessen. Maar vieren? Ik ben wel benieuwd TB, kun je er een paar noemen? Alleen als je zin hebt natuurlijk.

Zou (te) veel uitzoekwerk betekenen, maar een paar die ik zo snel kan vinden (alle vieren waar ik achten voor geef): The Gallows, I Am the Pretty Thing That Lives in the House, The Rambler en When Animals Dream. Verder een hele karrenvracht aan vijven.

Zwolle84 schreef:
I Am the Pretty Thing That Lives in the House

Dit soort films hebben inderdaad vaak te lijden onder verkeerde verwachtingen en onverwachte beschikbaarheid.

1. Suspiria (1977)
2. The Neon Demon (2016)
3. It Follows (2014)
4. Alien (1979)
5. The Exorcist (1973)
6. The Thing (1982)
7. The Shining (1980)
8. Saw (2004)
9. Psycho (1960)
10. The Conjuring (2013)
11. Crimson Peak (2015)
12. The Others (2001)
13. Saw II (2005)
14. Get Out (2017)
15. Wolf Creek (2005)
16. I Saw the Devil (2010)
17. You're Next (2011)
18. Insidious (2010)
19. Frágiles (2005)
20. Don't Breathe (2016)
21. Busanhaeng (2016)
22. The Boy (2015)
23. Final Destination (2000)
24. Cloverfield (2008)
25. Scream (1996)

Wellicht toch wel één van mijn favoriete genres. Kom maar op met die horrorchallenge,
alexspyforever!

Zeker kijken, The Boy (2015), John Milton, klein meesterwerkje dat niet eens de 2,50 haalt... , of om het met de woorden van jeroentjuuuuhh te zeggen.

Ignore the morons, this is brilliant filmmaking

Heb nog wat geduld tot oktober TornadoEF5 dat is de horrormaand waarin je kan losgaan. Misschien dat je toplijst er dan wat minder mainstream zal uitzien.

edit: bij deze smiley toegevoegd dus mijn reactie niet te serieus nemen. Door ongenoegen van Zwolle kritiek naar 2 Wan-films verwijderd.

alexspyforever schreef:
Heb nog wat geduld tot oktober TornadoEF5 dat is de horrormaand waarin je kan losgaan. Misschien dat je toplijst er dan wat minder mainstream zal uitzien (Insidious, the Conjuring zijn allesbehalve briljant naar mijn mening).
challenge?

John Milton schreef:
(quote)
challenge?

Is wel duidelijk dat je ook niet hebt meegekeken bij de algemene filmchallenge waar ik al enkele malen heb gemeld dat we in oktober een horrorfilm challenge gaan doen. Hopelijk krijgen we daar wat meer van jou te zien

Zwolle84 ik heb niet gezegd dat mainstream niet briljant kan zijn, dat is wat jij ervan maakt omdat ik 2 films eruit pik die van jouw geliefkoosde regisseur zijn (anders had je er misschien niets gezegd). Ik kan ook zeggen dat jij steeds weer zegt hoe veel beter je remake x beter vindt, maar dat maakt mij niet uit. Als je het beu wordt kan je het ook negeren. Oculus vind ik trouwens ook goed en zou ik ook aanraden.

Nu goed ik was kennelijk vergeten een smiley te zetten bij mijn bericht aan TornadoEF5. Mag hij zoveel mainstream kijken als ie wil en het ook goed vinden, lijkt me duidelijk dat hij nog volop aan het ontdekken is. Nieuwe horrorfans altijd leuk en zeker op die leeftijd kan die smaak nog behoorlijk veranderen.

dudes. lief doen.

en idd, ik heb geen enkele keer gekeken in het algemene challenge topic. Not once. Maar horror challenge, nwah, ik denk dat ik daar wel weer voor te porren ben.

Ik heb zaterdag Martyrs gekeken (het origineel). Ik was er vandaag op m'n werk nog steeds niet helemaal bij volgens mij. Echt zieke shit.

IH88 schreef:
Ik heb zaterdag Martyrs gekeken (het origineel). Ik was er vandaag op m'n werk nog steeds niet helemaal bij volgens mij. Echt zieke shit.

Leuk dat je dat zegt.

Mijn beste maat (opgegroeid vanaf de kindercrèche tot aan samen gaan studeren) waarmee ik altijd horrorfilms keek, heeft me één keer in ons leven iets verweten op filmvlak, na alle fucked up meuk die we samen hadden gezien in de 15 jaar tussen ons tiende en vijfentwintigste: en dat was dat ik hem Martyrs had aangeraden.

*Stel je een verbitterde intonatie voor*: "Jezus, Jeroen... Als je nog eens wat weet..."

Oprecht aangedaan, dat ik hém dat had aangedaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.