The Human Centipede II (Full Sequence) (2011)

Drama / Horror

geregisseerd door Tom Six
met Laurence R. Harvey, Ashlynn Yennie en Dominic Borrelli

Een man raakt seksueel geobsedeerd door de DVD van horrorfilm 'The Human Centipede (First Sequence)' te bekijken. Hij gebruikt schuurpapier om zichzelf te bevredigen tijdens het bekijken van de film. Hij besluit een eigen "Human Centipede" te maken van 12 slachtoffers en zijn eigen 'centipede' te gebruiken om zijn eigen seksuele genot te bevredigen.

Confusie
De eerste, zij het een vrij matige, was tenminste nog een film.

Dit noem ik niet eens een film.

Beeldmateriaal at best.

Er is totaal geen verhaal, geen element van spanning, niks.

Het enige wat er gebeurt is ranzig shockeren. Schaar mij maar bij het groepje dat dit een totaal smakeloos product vindt.

Nice zo, boys.

Want ook ik zie niet in waarom iemand hier enig vermaak in zou kunnen vinden.

Heb mij ook wel eens in dergelijke mate uitgelaten bij een zekere film uit Servië, maar dat noem ik dan tenminste nog een film.

Sterker nog, dat noem ik zelfs een bijna respectabel product vergelijken met dit.

Het zwart wit hier kon mij ook niet bepaald bekoren, maakte het nog lelijker dan het al is.

En over die Servische film gesproken, dat hier ook iets met een baby gebeurt scoort bij mij eveneens geen punten. Niet dat ik zo'n baby lover ben, tenzij het een baby girl betreft, legaal meerderjarig. Maar dat dus terzijde.

De zeer twijfelachtige regisseur heeft die andere film dan ook vast gezien en dacht waarschijnlijk:

Hey tof man, zoiets wil ik ook doen.

Dat denk ik.

Vind een 0.5 erg grof en ben er niet zo een die zoiets te pas en te onpas uitdeelt en zat dan ook eerst te denken deze film een 1* te geven , maar daarmee geef je eigenlijk nog een sprankje van waardering. En daar wil ik dus echt niet aan beginnen, kan ik niet.

Ben helemaal niet vies van een beetje gore en kijk zelfs vrij graag naar horror maar dit hier diende geen enkel doel ander dan zo ranzig mogelijke shit in beeld willen brengen.

Dus bij deze van mij een zeer weloverwogen en naar mijn idee inmiddels ook redelijk beargumenteerde 0.5.

avatar van Kondoro0614
Confusie schreef:
Poepfilm.

Betere omschrijving bestaat er niet voor deze film, echt een Poepfilm

avatar van Musicman10
Gestoorde film.Ik zie dit meer als een lachfilm.

avatar van Friday the 13 th
De eerste film was vernieuwend, origineel concept, maar ik vond het toen al op het randje. Maar de eerste human centipede kende nog veel spanning - zoals de ontsnappingsscène van dat ene meisje, hoe de meisjes bij de villa aankomen,....Het was niet enkel naar het shoqueren gericht.

Dit deel echter wel. Dit vond ik ziekelijk, pervers en wansmakelijk. Schandalig dat ze dit in het gamma van netflix hebben.

avatar van Kondoro0614
The Human Centipede II (Full Sequence)

De eerste film van The Human Centipede vond ik goed. Ik bleef even nachtje bij een kameraad slapen, en we hadden dus deel 1 net gezien. Maar goed, we kwamen er achter dat er ook nog een deel 2 is. Leek ons wel wat. Maar, eerst even pitten. Volgende morgen om 07:00 werden we wakker, meteen aangezet. Waarom? Geen idee, stelletje gekken. Zo'n vieze film tijdens je ontbijt te zien. Nou ik vond hem echt helemaal geen reet aan. Ook hier weer het naaiproces, maar kom op. Met een prikkeldraad gewikelde penis een vrouw in zijn achterste werken? Werd er niet goed van. Ik vond deze echt tegenvallen. Het zwart - wit beeld verpest het ook nog meer. Verhaal was niks aan, concept was slecht uitgevoerd en de cast kon mij al helemaal niet boeien. Hopelijk is deel 3 beter.

ipman-99
"Stop them tears. You're just making daddy's willy harder!" ... " !!!

Vettig gestoord (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'The Human Centipede 2' is
het gestoorde vervolg op de versie van 2009.
Tom Six is opnieuw de regisseur van dienst.
Er worden regelmatig knipoogjes geven naar het eerste deel.
Acteur Laurence R. Harvey mag zich ziekelijk 'uitleven' als de gestoorde bewakingsagent.
Zijn 'voorbeeld' en 'inspiratiebron' is de chirurg uit het eerste deel.
Het verschil zit ondermeer dat onze 'vriend' uit deel 1
zijn chirurgische ingrepen toepaste met 'gepast' materiaal, hier gaat onze
bewakingsagent bot tekeer met een gereedschapskoffer ... en dat zullen we
geweten hebben ...+ dat de camera dol is op al die smeerlapperij ... !
Smeerlapperij in zeer gore toestanden in de vorm van
bloed en stront ..., en dat laatste mag je echt letterlijk en figuurlijk nemen.
Het hele sfeertje voelt donker en vuil aan ... ! Een uppercut van een smerige Horrorfilm
waarin je alles goor en vettig te zien krijgt !

avatar van Fryce
Prima horror. Lekker sfeertje, lekker goor. Goed verhaal. Overtreft deel 1 wat mij betreft.

avatar van DeDennis
Walgelijke film

avatar van mjk87
Vreselijk saai eerste uur, wat meer fun en gore in het laatste halfuur dat de film nog enigszins redt. Six probeert van dit vervolg een wat serieuzere film te maken (zo voelt het aan) en diept zijn hoofdpersonage wat uit. Maar noch Six noch Harvey heeft het vermogen er iets van te maken. Wat je krijgt zijn tergend saaie langzame scènes. Harvey is vooral eng, maar meer kan hij ook niet.

Maar goed, het laatste halfuur is nog wel aardig. Niet altijd even prettig om te zien, maar zeker met die mooie donkere maar contrastrijke zwart-witfotografie is het allemaal nog best fraai. Zeker het bloed dat zo gitzwart is geeft een mooi effect. Six gaat overigens wel voor de shock, want die zwangere dame (inclusief bevalling) was echt nergens voor nodig. Alleen spannend wordt het nergens. 2,0*.

Je kunt hem ook in kleur zien heb ik eens ergens gehoord , weet iemand iets daarvan af ?

avatar van DonJefferson
Jammer dat deze film zo overdreven is. Zitten veel stukken in de film die gewoon weggelaten konden worden en vond de nadruk meer op bloed en overdreven gore liggen dan op het verhaal zelf.

1 ster.

avatar van FilmMuziekFanaat
Ik houd van een goede horror film en hoe meer gore hoe beter. Maar hier gaan ze echt een grens over. Dit is geen horror meer, dit is gewoon regelrechte torture-porn.

Ik kan dit niet anders omschrijven dan als een walgelijk misbaksel. Er zit totaal geen spanning in en het verhaal (voor zover aanwezig) is gewoon slecht. De film heeft puur en alleen als doel een scene te filmen die nog zieker en verachtelijker is dan de vorige.

Als er mensen zijn die het waarderen, prima iedereen kijkt er op zijn of haar eigen manier naar,
maar voor mij was dit niets.

avatar van chevy93
Het is lastig hier iets zinnigs over te zeggen zonder daarbij andere mensen tegen het borst te stuiten, dus laat ik het dan maar bij deze ene zin laten. Oké, één ding nog: de grens aan smaak en artistieke vrijheid wordt hier behoorlijk opgerekt. Overigens vind ik het behoorlijk verontrustend dat de regisseur niet één, niet twee, maar drie keer een soortgelijke film heeft willen maken. Of het verontrustende is eigenlijk dat hij zijn idee(ën) heeft weten te pitchen, verkopen, investeerders en acteurs heeft weten te vinden die zo weinig eigenwaarde hebben dat ze zich laten lenen voor iets als dit. Hmm...

kos schreef:
Overigens begreep ik niet helemaal hoe hij die mensen met een crowbar de kop inslaat en ze vervolgens doodleuk allemaal nog leven
Geweldig hoe dit hetgeen is wat je je afvraagt na zo'n film.

avatar van erik1977
Goor, goor en nog eens goor!
Wat een film! Ik ben na de tijd meteen onder de douche gedoken, zo vies voelde ik me
Maar is dit nu juist wat cinema en in het bijzonder horror los moet maken.
Ik had hem een tijd geleden al gezien, maar hij blijft nog steeds fier overeind staan en hij shocked me nog steeds.
Gruwelijk! vet!

Ik vond dit een cultfilm. Die dikke vent is 1 van de meest memorabele figuren die ik een film heb gezien, wat speelt ie briljant door helemaal niets te zeggen. Ben ook een aantal keren in de lach geschoten.

Het is ook duidelijk dat regisseur Stix zijn publiek belachelijk maakt met deze film, namelijk door ze te confronteren met hun ziekelijke drang naar bloed, sensatie en het leed van anderen, en daarmee over het randje te gaan, waarmee hij eigenlijk zegt: jullie willen toch ranzige shit, dan krijg je het ook voorgeschoteld. Het is een dikke middelvinger naar het horrorpubliek.

avatar van wibro
Wat schreef ik over The Human Centipede I

Pfff, het zit erop. Neen, dit was niet leuk meer. Wat een ziek filmpje. Hoe kom je erop om zoiets te verzinnen. Voor mij is dit in ieder geval de meest weerzinwekkende horrorfilm die ik ooit gezien heb. Het moge iedereen duidelijk zijn dat ik voor deel II en III ga passen. Één zo'n afschuwelijk schouwspel is voor mij meer dan genoeg.

Toch het vervolg bekeken want ik wilde graag de 500e stem plaatsen.
Had de 1e film nog een goed en origineel verhaal hoe ziek het allemaal ook mag zijn, dit was gewoon ranzige martelporno waarbij het verhaal totaal van ondergeschikt belang is. Shockeren deed het mij eigenlijk amper. Ik kon mij in de personen niet in het minst inleven, dit in tegenstelling tot de twee dames in deel I. Het liet mij allemaal Siberisch koud.
In het interview met Tom Six over zijn nieuwste film The Onania Club zei de regisseur dat hij eigenlijk helemaal niet van horrorfilms houdt m.u.v. Saló van Pasolini dan. Waarom, dat lijkt me duidelijk. Ook in die film moest stront gegeten worden.

avatar van alexspyforever
Vaak is het zo dat een 2de deel niet zo goed is al het eerste. Vaak is het zo dat een vervolg overbodig is. En soms is het zelfs veelal een herhaling van zetten. Dat is eigenlijk allemaal van toepassing op HC2. Natuurlijk hebben we hier met een andere villain te doen en ja het is allemaal veel grafischer dan het vorige deel. Maar eigenlijk doet onze creepy vadsige retard niet meer dan zijn grote voorbeeld kopiëren. Hij wordt neergezet als een zielepoot die kennelijk uit compassie een job heeft gekregen als parkeerwachter waar hij niet anders doet dan zich bevredigen op Human Centipede 1 en potentiële slachtoffers voor zijn creatie de kop inslaat.. het eerste uur wordt er nog een poging gedaan om wat achtergrond mee te geven en een reden waarom de creep zo is geworden. Uiteraard praat hij niet, hoewel hij daartoe in staat is. kennelijk is er een ongeschreven regel dat een zwijgende bad guy meer indruk maakt (Jason Voorhees, Michael Meyers etc) maar voor mij maakt het hen saai. en ja dat ie op een moment scheetgeluiden begon te maken om zijn centipede aan te moedigen om te beginnen kakken, toen dacht ok het kan niet veel dommer worden dan dit. Dat aanvankelijke gevoel van afkeer dat er in het begin was, maakte hoe langer hoe meer plaats voor gewenning of zoals wibro het omschreef het liet me Siberisch koud. Geen interesse in de slachtoffers noch in de villian. Hij was uiteindelijk maar een slap aftreksel van zijn voorganger. Bovendien ging de viezerik ook zeer slordig te werk. En aangezien zijn werkwijze telkens weer een herhaling van zetten bleek te zijn, deed het mij na een tijd niets meer. Neen, geef mij maar de vadsige landlord uit Alice, sweet Alice. Die zette een sterke viespeuk neer. Harvey speelt zijn rol goed maar het lijkt allemaal volgens de regels (clichés) van het boekje: spreekt niet, achterlijk, op seksueel vlak compleet gestoord en zo kunnen we er nog wel een aantal bedenken.
Het maakt het eerste deel enkel veel sterker die geen turkey score verdient. Deze verdient hem wel dubbel en dik (van mij dan toch). HC 2: The Copycat ware een betere titel geweest.

avatar van Devedeetje
Beste van de 3 ! / * 5 STERREN * / foto op de cover is wel enigzins misleidend..,

deel 1: 4 **** origineel en best wel (heel erg) grof…
(mijn partner ging over haar nek.., ik wilde door naar deel 2)
deel 2: 5 ***** Ben je fan van het gerne; dan is dit de "must-see" (beste van de 3) AANRADER
deel 3: 3 *** 'meer' is niet perse 'beter' ; aardig gespeeld, centipede valt zwaar tegen !

avatar van umbra
Beste vd 3, zeker de ongecensureerde versie, lekker vatsig, met ene Laurence R. Harvey als perverse sadist, een rol die hem meesterlijk goed afgaat. Heerlijk toch dat dit soort cinema gemaakt wordt, wordt al genoeg politiek correcte en afgelijnde troep gemaakt, dat we dit met tijd en stond kunnen gebruiken

avatar van Centapidehuman
Top horror film, ranzig en plastisch in beeld gebracht. Hoofdrolspeler is werkelijk super getypecast.
Als je gaat kijken zorg ervoor dat je een beetje stevig in je vel zit en en doe je gordijnen dicht

Niet zo op en top als deel 1
Een autist sorry voor de verwoording.
Die letterlijk mensen aan een gaat naaien omdat hij dat geil vind?
Sorry maar dat is voor mij erlos over
Dit kan niet als een film beschouwd worden.
Maar ja dat is mijn mening
Als je van dit soort films houd is het een must see
2,5 voor de gore