• 10.580 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau en Megan Charpentier

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 7 maart 2013

Plot Mama

"A Mother's Love is Forever"

'Mama' is een bovennatuurlijke thriller over twee jonge meisjes die verdwenen op de dag dat hun moeder werd vermoord. Als de meisjes vijf jaar later worden teruggevonden in een verlaten hut beginnen ze een nieuw leven bij hun oom Lucas (Nikolaj Coster-Waldau) en zijn vriendin Annabel (Jessica Chastain). Maar hoe hebben ze al die jaren overleefd en wie hoort Annabel iedere nacht fluisteren in hun slaapkamer?

Victoria Desange

Dr. Dreyfuss

Mama (stemrol)

Young Victoria

Mama (body)

Jean Podolski / Mama (stemrol)

avatar van princesspeach

princesspeach

Teeede keer dat ik m heb gezien. Vorige x was een aantal jaren geleden en toen vond ik m enger. Mama ziet er als ze langer in beeld komt nep uit.
3* voor de begin scène die je meesleurt de film in.
De band tussen Victoria en de vrouw ben even haar naam vergeten, die langzaam opbloeit en de kinderen spelen zo goed! zaten goede stukken in maar verder vond ik de film redelijk standaard.

avatar van mrklm

mrklm

Victoria [Megan Charpentier] en haar jongere zusje Lilly [Isabelle Nélisse] wisten na de dood van hun ouders lange tijd te overleven in de wildernis. De rechter wijst hun oom Lucas [Nikolaj Coster-Waldau] aan als voogd, iets waar zijn echtgenote Annabel [Jessica Chastain] niet op zit te wachten. Toch doet Annabel haar best om de meisjes te laten wennen aan een ‘gewoon’ leven, maar al snel bekruipt haar het gevoel dat de “mama” waar Victoria en Lilly het over hebben geen verzinsel is, maar een boosaardige wezen dat het waarschijnlijk op haar gemunt heeft. Tienerhorror is geen horror, maar Muschietti zorgt in ieder geval voor een paar angstaanjagende momenten in de aanloop naar melodramatische ontknoping. Chastain, Charpentier en Nélisse zijn bovendien overtuigend en Javier Botet verdient een compliment voor zijn fysieke bijdrage als de Mama uit de titel.

avatar van lang pee

lang pee

Allemaal stukken van andere horrorfilms genomen , en in een pot gegooid, maar het is een zeer flauw aftreksel geworden, dit is zelfs te slecht om b film te noemen. De special effects waren echt belachelijk slecht, ik heb een halve ster gegeven, maar een dikke nul was beter, verloren tijd....

avatar van Bibi88

Bibi88

Ach ach...ik houd van horrorfilms en houd het kort.

Slap verhaal, slecht uitgewerkt en visueel afzichtelijk.

Klopt geen moer van heel die mama maar ze kon mij zo weinig boeien dat ik het niet eens hoef te weten. Totaal geen chemie tussen alle acteurs wat het ook al niet beter maakt. Die rockchick vind ik juist leuk, erger mij alleen aan dat kapsel. Zonde van die knappe vrouw.

Als je denkt dat het niet slechter kan.. jawel! Het einde! Het beetje reputatie wat nog te redden viel werd een afgang. Die mama ziet er zo slecht en belachelijk uit dat het hilarisch is. Had meer verwacht van Toro.

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Goede film met prima acteerwerk.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Mama begint vrij sfeervol en weet zeker in het eerste halfuur de interesse te wekken. De intromuziek riep een duister sprookjesachtige vibe op, en ook de cinematografie en de beelden sluiten aan bij die sfeer. Andy Muschietty regisseert uiterst kundig, en ook de invloed van Del Toro is zichtbaar op meerdere vlakken. Na dat eerste halfuurtje vervalt de film echter in heel standaard praktijken, en heb je simpelweg met een geestenfilm te maken. Het wordt nergens slecht in beeld gebracht, maar het is wel erg dertien-in-een-dozijn, en Muschietty leunt heel fel op flauwe jumpscares. Het einde gaat overboord, en weet de film niet echt sterk af te sluiten. Bovendien wordt de prima cast niet ten volle benut. Het personage van Jessica Chastain wordt wat vreemd in het verhaal geschreven, en de altijd geweldige Nikolaj Coster-Waldau wordt het grootste deel van de film simpelweg aan de kant geschoven. Dat is jammer, want het zijn prima acteurs, die met dit script niet al te veel konden aanvangen. Een voldoende krijgt de film wel, al was het maar voor de goed verzorgde technische kant. Voor Muschietty duidelijk een opwarmertje richting It, waar hij wel met een beter script/verhaaltechnisch fundament aan de slag kon. 3*.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Matige horrorfilm. De film wordt nergerns echt spannend en Mama zag er belachelijk nep uit, zoals veel in dit soort films, erg jammer want dat verpest volledig de sfeer en het effect van de film. Het heeft wat schrikmomenten ide niet echt werkten voor me.

Mama kwam niet echt uit de verf, het was er maar verder allemaal wat vaag, ook niet echt boeiend genoeg om te weten hoe het allemaal zit.

Ik herkende veel stukken van Scary Movie, zo ook het eind. Mama ziet er daar zo verschrikkelijk nep uit, gewoon lachwekkend, leek wel een of andere retard.het uiteindelijke einde is te belachelijk voor woorden. Zelfs syfy films ogen beter.

Al met al matig.

avatar van teigertje

teigertje

Een goede boven natuurlijke drama film.

De kinderen spelen zonder meer, erg goed.

Enigzins bij vlagen mild griezelig en met een redelijk verhaal.

Een prima film, maar niet van hoog niveau helaas.