Mama (2013)

Canada / Spanje
Horror / Thriller

geregisseerd door Andy Muschietti
met Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau en Megan Charpentier

'Mama' is een bovennatuurlijke thriller over twee jonge meisjes die verdwenen op de dag dat hun moeder werd vermoord. Als de meisjes vijf jaar later worden teruggevonden in een verlaten hut beginnen ze een nieuw leven bij hun oom Lucas (Nikolaj Coster-Waldau) en zijn vriendin Annabel (Jessica Chastain). Maar hoe hebben ze al die jaren overleefd en wie hoort Annabel iedere nacht fluisteren in hun slaapkamer?

avatar van the new guy
Holy shit wat een enge trailert

avatar van Phoebe318
Hier ben ik wel benieuwd naar!

avatar van tattoobob
oooooooh dit word een knallert

avatar van Boeikens
Hier kijk ik wel naar uit.
Spaanse spookfilms zijn meestal best goed.

avatar van Vascago
Deze moet ik echt in de gaten houden !!

avatar van Noodless
Inderdaad, lijkt me wel iets.

avatar van Daan258
Trailer zit er heel tof uit, ik ga hem zeker in de gaten houden:)

avatar van mcdaktari
Dit zijn de films die graag zie, en Spaanse films bevallen me wel, die weten heel goed dit soort griezel films te maken.

avatar van Daan258
Er staat nu bij de release datum 9 mei. Maar hij zou toch al in januari komen?

avatar van eppo349
Is het 9 mei toevallig moederdag?

Zeker een flippen film

avatar van Artemis
YouTube - MAMA Short Film with intro from Guillermo del Toro

Dit heeft wel mooi mijn nachtrust verpest afgelopen nacht.
De trailers van de echte film sla ik wel even over.

avatar van tattoobob
Echt een must see voor 2013 de trailer ziet er supervet uit!!!!!

Ziet er inderdaad veel belovend uit. Altijd leuk dit soort films. Wel jammer dat Jessica Chastain haar fraaie rode haardos moest verven en knippen.

avatar van killer13
wat een zalige trailer

Vette trailer.

Naarmate je ouder wordt gaan de jaren erg snel,in dit geval een pluspunt,want dan zitten we zo in de maand Mei.

Release 2 maanden vervroegd. Nieuwe datum: 7 maart.

kappeuter schreef:
Release 2 maanden vervroegd. Nieuwe datum: 7 maart.

hellyeahhh

Wat een kuttrailer zeg, je weet de hele film nu al. .

kos schreef:
Je weet de hele film nu al. .

Sidekick ,of gewoon veel filmervaring .

avatar van WaynesW
Tegenvaller.

0/5

avatar van tattoobob
waarom is dit een tegenvaller?

avatar van HALVE TAMME.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar .

avatar van WaynesW
Geen moment van echte spanning gevoeld.
Onwaarschijnlijk verhaal ook.
Beetje jatwerk van diverse genregenoten
maar daarmee ben je er dus niet.

avatar van tattoobob
Met dit soort films weet je bij voorbaat al dat het verhaal"onwaarschijnlijk"is.
Daarvoor kijk je (tenminste ik wel) naar dit soort films.

avatar van ralfsjam
Hier hadden we er meer van gezien zeg maar... Nergens spannend, nergens origineel! En om er aan toe te voegen, ook nog eens rommelig... 2**retjes

avatar van %%%%%%
HALVE TAMME. schreef:

Sidekick ,of gewoon veel filmervaring .

Tegenwoordig stoppen ze gewoon de halve films in de trailers.

Ik kijk zelf daarom nooit trailers meer voor de film, want als ik achteraf die trailers bekijk zie je gewoon hoeveel clous er weergegeven wordt. Door die weergaven is de film kijken min of meer overbodig geworden.

O.a. bij Sinister en Martyrs is de trailer voor de film kijken een afrader.

Het haalt de hele kracht en verassing eliment uit de film.

avatar van mcdaktari
Het einde is dan misschien niet zo denderend maar voor de rest vond ik het helemaal zo slecht nog niet. Er zitten tenminste toch wel wat creepy scenes in. Ondanks het mindere einde toch 3 sterren.

avatar van Elineloves
Erg verrast. Precies wat ik vanavond nodig had.

Dit was een film die mij weer eens op 't puntje van mijn stoel kreeg. Een ijzersterke sfeer, een intrigerend verhaal en op momenten was de spanning om te snijden. De zusjes bleven mij een naar gevoel bezorgen, ze pakten me bij mijn strot en lieten me niet meer los.

Ook fijn dat er geen ellenlange introductie was, maar het vrij snel 'to the point' komt. De vaart zat er direct goed in, iets wat ik wel kan waarderen. Halverwege de film zakt dit een beetje in, maar er gebeurde genoeg om me geboeid te houden.

Ik wist totaal niet waar ik aan begon met deze film, maar alles wat boven verwachting. Het acteerwerk was prima en de meisjes weten je met vlagen de stuipen op het lijf te jagen. (Vooral de jongste). Wat goed, en dat van zulke jonge meiden!

'Mama' was soms een tikkeltje er over, maar gelukkig niet echt vervelend of tegen het belachelijke aan (Op het einde na), iets waar ik in het begin even voor vreesde. Het zorgt voor voldoende schrikmomenten. Soms een tikkeltje voorspelbaar, maar desalniettemin zat ik met grote ogen te kijken.

Spannend!

avatar van tattoobob
elineloves..naar jouw recentie gelezen heb ik toch weer hoop.