• 8.353.959 stemmen

Geregisseerd door: Mikkel Nørgaard

Met onder meer: Frank Hvam, Casper Christensen en Marcuz Jess Petersen

Oorspronkelijke taal: Deens

Plot Klovn: The Movie

"Every Child Needs A Role Model"

Frank is gelukkig met zijn vriendin Mia. Dan krijgt hij onbedoeld te horen dat zij zwanger is. Er volgt een ruzie waarbij blijkt dat ze twijfelt aan Franks vaderlijke kwaliteiten. Hij ziet zijn kans schoon om te bewijzen dat hij een goede vader kan zijn wanneer hij wegens omstandigheden op zijn twaalfjarige neefje Bo moet passen. Hij besluit hem mee te nemen op een al eerdere geplande trip per kano met zijn vriend Casper, die echter heel andere plannen heeft.

imageimageimageimage

avatar van Wijn100

Wijn100

Wat vreemd dat deze film nooit de aandacht heeft gekregen die het verdient! Een van de meest komische films die ik het afgelopen jaar heb gezien... Wat een reeks heerlijke 'plaatsvervangende' schaamte momenten.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

avatar van schram101

schram101

Asjemenou..!

avatar van Stapleton

Stapleton

Onbegrijpelijk dat deze film nooit aandacht heeft gekregen idd. Ontzettend grappige film.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1918 stemmen

Misschien kan het alleen maar verklaard worden doordat iedereen die hier reclame voor zou kunnen maken zelf bevangen werd door schaamte omdat zijn eigen Tour de Pussy-plannen zo genadeloos in de etalage worden gezet. Kringspiersamenknijpend.

avatar van wilofski

wilofski

Ik heb kapot gelegen van het lachen bij het bekijken van deze film, het schaamte niveau scheert hier ongeziene toppen En daarnaast komt dan ook nog eens prachtige natuur!

Echt een aanrader!

avatar van Nephilim

Nephilim

Net gezien geweldig!

Super grappig maar dan op een niet Hollywood manier. Dit is echt zo'n film die echt zou kunnen gebeuren

avatar van homerjay

homerjay

Schaamteloos, genant en over the top. Maar door de ingetogen Deense stijl komt het echt héél grappig over.Top!

avatar van triqo

triqo

Waar verkrijgbaar?

avatar van olbo

olbo

De trailer spreekt niet echt. Ik wacht nog maar meer beoordelingen af.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Uit de Zentropa-studio. De pogingen tot keiharde humor schieten er nogal al eens naast. Vermoedelijk had de film ook meer tempo moeten hebben. Enkele aardige gags.

avatar van Drulko Vlaschjan

Drulko Vlaschjan

Behoorlijk grappig dit. Tempo ligt ongekend hoog, maar door de sfeer, de fletse beelden en de natuur leek het bij vlagen best subtiel. Op andere momenten ging het helemaal over de top. Leukste niets-aan-de-hand-tussendoortje dat ik dit jaar zag.

De film draait momenteel op Popcornflix, als ik het goed begreep een legale reactie op Popcorntime. Doe er je voordeel mee.

avatar van Noodless

Noodless

Rare film om te beoordelen, enerzijds bezit de film heel wat schaamteloze momenten die niet door de beugel kunnen of gewoon over the top zijn. Anderzijds vond ik de film dan ook weer grappig. Bizar gevoel.

Het verhaal ontwikkelt zich vlotjes en heeft een hoog tempo met allerlei knotsgekke gebeurtenissen rond een tripje met de kano. De zogenaamde Tour de Pussy-plannen. Het geheel wordt toch op een andere manier gepresenteerd zoals de meeste komische films uit Amerika. Hier wordt het wat ingetogen aangebracht, maar vaak wel heel raak. Daarbij vullen de twee hoofdrolspelers Frank en Casper hun rollen goed in en zorgen de locaties voor pluspunten. 7/10

avatar van Basto

Basto

Erg geestige Deense komedie met een paar hele sterke foute grappen en veel leuke foute grappen. Kennelijk gebaseerd op een tv serie. Onverwacht leuk. Had ik wel even nodig op een avond met zulk vervelend (lockdown) nieuws.

Kleine 4*

avatar van Rancid

Rancid

Heerlijk! Een feelgood roadmovie maar dan met bijzonder schaamteloze, grove Scandinavische humor. De ene tenenkrommende situatie na de andere. Fraaie natuurbeelden, goede muziek ook. Te gek.

Jammer van de waardeloze titel, maar daar zaten de makers door de eerdere serie blijkbaar al aan vast.

avatar van ZAP!

ZAP!

Herziening viel me hard mee. 't Is altijd een beetje behelpen met iets dat tussen komedie en drama laveert (al wordt het wel puur als komedie gepresenteerd), maar heb me toch aardig vermaakt. Dat met die expliciete foto's van dat joch z'n friemeltje op 't einde... je zou toch denken dat het niet mogelijk kon zijn.

En dan nog de pearl necklace en hoe dat misgaat.
En Frank Hvam doet het toch ook prima, wat een uitdrukking op die kop soms.

Halfje erbij.