Klovn: The Movie (2010)

Alternatieve titels: Klown | Clown: The Movie

Denemarken

geregisseerd door Mikkel Nørgaard
met Frank Hvam, Casper Christensen en Marcuz Jess Petersen

Franks zwager valt door een verkeerde beweging van een ladder en kan tijdelijk niet voor zijn zoontje Bo zorgen. De goedzak Frank neemt de zorg over, maar er stond al een trip met een kano gepland, samen met zijn onaangepaste vriend Casper. Ze besluiten Bo dan maar mee te nemen...

Wat vreemd dat deze film nooit de aandacht heeft gekregen die het verdient! Een van de meest komische films die ik het afgelopen jaar heb gezien... Wat een reeks heerlijke 'plaatsvervangende' schaamte momenten.

avatar van schram101
Asjemenou..!

avatar van Stapleton
Onbegrijpelijk dat deze film nooit aandacht heeft gekregen idd. Ontzettend grappige film.

avatar van Roger Thornhill
Misschien kan het alleen maar verklaard worden doordat iedereen die hier reclame voor zou kunnen maken zelf bevangen werd door schaamte omdat zijn eigen Tour de Pussy-plannen zo genadeloos in de etalage worden gezet. Kringspiersamenknijpend.

avatar van wilofski
Ik heb kapot gelegen van het lachen bij het bekijken van deze film, het schaamte niveau scheert hier ongeziene toppen En daarnaast komt dan ook nog eens prachtige natuur!

Echt een aanrader!

avatar van Nephilim
Net gezien geweldig!
Super grappig maar dan op een niet Hollywood manier. Dit is echt zo'n film die echt zou kunnen gebeuren

Schaamteloos, genant en over the top. Maar door de ingetogen Deense stijl komt het echt héél grappig over.Top!

avatar van triqo
Waar verkrijgbaar?

avatar van olbo
De trailer spreekt niet echt. Ik wacht nog maar meer beoordelingen af.

avatar van wendyvortex
Uit de Zentropa-studio. De pogingen tot keiharde humor schieten er nogal al eens naast. Vermoedelijk had de film ook meer tempo moeten hebben. Enkele aardige gags.

avatar van Drulko Vlaschjan
Behoorlijk grappig dit. Tempo ligt ongekend hoog, maar door de sfeer, de fletse beelden en de natuur leek het bij vlagen best subtiel. Op andere momenten ging het helemaal over de top. Leukste niets-aan-de-hand-tussendoortje dat ik dit jaar zag.

De film draait momenteel op Popcornflix, als ik het goed begreep een legale reactie op Popcorntime. Doe er je voordeel mee.

avatar van Noodless
Rare film om te beoordelen, enerzijds bezit de film heel wat schaamteloze momenten die niet door de beugel kunnen of gewoon over the top zijn. Anderzijds vond ik de film dan ook weer grappig. Bizar gevoel.
Het verhaal ontwikkelt zich vlotjes en heeft een hoog tempo met allerlei knotsgekke gebeurtenissen rond een tripje met de kano. De zogenaamde Tour de Pussy-plannen. Het geheel wordt toch op een andere manier gepresenteerd zoals de meeste komische films uit Amerika. Hier wordt het wat ingetogen aangebracht, maar vaak wel heel raak. Daarbij vullen de twee hoofdrolspelers Frank en Casper hun rollen goed in en zorgen de locaties voor pluspunten. 7/10