Everything Must Go (2010)

Alternatieve titel: Neighbor for Sale

Komedie / Drama

geregisseerd door Dan Rush
met Will Ferrell, Christopher Jordan Wallace en Rebecca Hall

Na zestien jaar van motivatiespeeches wordt optimistische verkoopmanager Nick Porter plotseling ontslagen. Eenmaal thuisgekomen ontdekt hij dat zijn vrouw hem heeft verlaten. Al snel worden zijn auto ingenomen en zijn rekeningen bevroren. Ten einde raad houdt Nick een alles-of-niets rommelmarkt in z'n tuin.

avatar van Kondoro0614
Everything Must Go

Een komedie film die ik niet gewend ben. Ik ben hem niet gewend door de acteur die er in speelt. Will Ferrell! Deze, alledaagse idioot die dit keer een wat serieuze rol speelt vond ik het bij lange na niet slecht doen! Toch werd de film in het midden een beetje traag waardoor je toch wel even voor je uit zat te staren voordat er weer eens iets gebeurt. Gelukkig niet al te lang maar wel eventjes. Het verhaal ja, daar kon het mee door. Niet zo'n super geweldig verhaal! Je komt lekker relaxed in de film waar zo af en toe eens wat drama naar je toe word gegooid maar daar blijft het ook wel bij. Het concept was nog wel even iets. Want ja, zo kan het maar zo eens gebeuren dat je opeens op straat staat door je domme fouten. Dus je word wel even ergens op gewezen als kijker. Trouwens, mocht je denken dat je een geinige flauwe komedie film gaat kijken met Ferrell erin dan, heb je het mooi mis!

avatar van missl
Ik heb Ferrel nog nooit in een serieuze prent gezien en nadat ik deze heb gekeken wil ik het daar ook graag bij houden. Saaie film over een man die zijn baan en zijn vrouw op 1 dag kwijt raakt, alle spullen liggen bij hem in de tuin dus besluit hij vervolgens in de tuin te wonen. Soms komt er een knul langs, zijn buurvrouw komt eens langs en een vriend van hem ook. Dat was het. En dat was ook gelijk de hele film. Het was een hele zit om deze af te kijken. Hierboven staat trouwens komedie maar ik heb niets grappigs meegemaakt in deze 1,5 uur.

avatar van lars-pixar
Net als vele andere acteurs heeft ook Will Ferrell meer kwaliteiten dan de meeste mensen zullen denken. In ‘Everything Must Go’ laat Will Ferrell de andere kant van zich zelf zien en dat pakt positief uit in deze film. Kijkers zullen Ferrell vooral kennen van de Amerikaanse humor en de drukke uitbundige rollen die hij neerzet.

Maar nu laat hij aan vijand en fans zien dat hij ook een serieuze rol neer kan zetten en dat bewijst Ferrell door zich in de rol te verdiepen van Nick Porter, die zijn baan en zijn huwelijk kwijtraakt en langzamerhand zonder geld komt te zitten.
Het verhaal vloeit met de bovenste beschrijving over naar meer dieptegang, waarin Nick Porter niet meer zijn huis binnen kan en met spullen en al in zijn voortuin moet gaan leven.

Het totale wordt op een simpele manier gebracht en vooral de kleine casting weet daarin nog iets vermakelijks te brengen door goed acteerwerk af te leveren, waardoor het verhaal tot leven komt.
De sfeer is dan ook erg rustig en gemoedelijk, niet iedereen zal dit dan ook interessant of vermakelijk vinden.

Erg goed, fijn om Ferrell een keer in een 'normale' rol te zien. Gaat em uitstekend af. Goede side-kick ook, Kenny.

avatar van Richard_Voorhees
Beetje standaard uitgewerkt, maar Ferrell houd zich nog best goed staande in een serieuze rol. De thematiek bleef echter wat aan de eentonige kant.

avatar van henkula
Ik heb erg aan Ferrell moet wennen als komiek, in deze film zaten er te veel lose ends om als drama bestempeld te worden, de komische kant viel ook tegen. Ik heb niet hoeven lachen helaas.