[email protected] (2006)

Turkije
Horror

geregisseerd door Hasan Karacadag
met Ümit Acar, Ebru Aykaç en Serdar Özer

Tarik is een jongen die zijn nachten doorbrengt achter de pc. Op een gegeven moment wordt zijn verslaving zo extreem, dat hij zijn band met de buitenwereld volledig verbreekt, om na een tijdje op gruwelijke wijze zelfmoord te plegen. Zijn vrienden beginnen dan e-mails met de meest bizarre foto's te ontvangen. De afzender is steeds Tarik.

salako
ik zal je zeggen ik heb de film net gezien hij is wel enger dan buyu maar het verhaal is moeilijk op te lossen. ik denk dat ik een stukje van de film mis ?

[email protected] 2 komt binnenkort eraan in een ijzeren draad

Ik heb slechte horrors gezien.
maar deze was gewoon het toppunt ..
0.5 voor de moeite.

God stuurt de Jinnen (soort geesten) naar aarde om de levens van de mensen te nemen omdat dag deroordeels bijna komt. En de tunnel was zeg maar de home van de jinnen. zoiets als het goed is. Wel een moeilijk verhaal lijn wel goeie schrik effecten
met andere woorden

3 Sterren verdient de film wel.

Deze film is een begin stap van de turkse film producers en scenario schrijvers die al helemaal verkeerd gaat, de turken willen alles gelijk snel goed en perfect. Dit is te zien in deze film waar weinig verhaal maar onzin word geproduceerd om de kijker een gecompliceerde verhaal aan te plakken,met bedoeling dat het een intelligente en raadselachtige verhaal in schuil houd. Naast deze amateur scenario zijn de acteurs ook plat van uitdrukking en woorden ....enige goede aan deze film is de door computer techniek gecreerde geesten en monsters .......maar ja tegenwoordig ken elke drol dat, dus dat is niet een punt om te bepraten
Ik denk dat de turken gewoon het nog bij simpele afkraak films of politiek drama films en of documentaires.......want deze branche is te hoog gegrepen .......... ik geef ze een 1 voor de moeite ( ps ik ben zelf ook turk maar heb geen politieke gedachten achter deze negatieve boodschap) ik heb het nog steeds over de film:) voor mij is de film ''skeleton key'' een toppertje ......no special effects , rauwe horror ,zulke moeten er meer gemaakt worden.

Ben er niet mee eens Het gaat beter met Turkse Films
het zal altijd een boodschap achterlaten maar het gaat vlot

*zucht* waar te beginnen hiermee?

Ik had genoeg van de Hollywood films, ik zag deze liggen in de winkel, dus nam ik hem.
Het viel wel mee, ik hou héél erg van mysteries en films die daarover gaan, maar een aantal dingen waren wel erg tergend hoor. Zoals het acteerwerk van een aantal personen en de verhaallijn was soms erg afdwalend.

Maar een paar dingen waren ook wel erg mooi, zoals de scéne waarbij de commissaris opeens zijn overleden vrouw ziet in de keuken en wanneer je erachter komt wat dat fotootje van die jongen(Tarik ofzo) in een tunnel nou werkelijk is.

Ik heb erg veel gelachen om de slechte dingen, lachen is bovendien gezond. Dus geef ik bij deze een 3.5. ^^

het was geen slechte film, maar ook geen film waar je woooow tegen kan zeggen. daarom begrijp ik ook absoluut niet hoe jullie allemaal erbij komen om deze film een 5 te geven. verhaal was wel interresant.
acteer werk matig tot slecht. goedkoop film.
Daarom krijgt ie van mij een 2,5 en dat is voor het verhaal.

dominion
hij was wel oke er zaten wel leuke schrikeffecten in alleen jammer dat het verhaal zo bagger is er zat geen logica in het was allemaal door elkaar en de geesten waren soms een beetje nep

avatar van Nitrouz
Na het aanraden van enkele vrienden van mij die het een geweldige en vooral 'enge' film vonden deze film maar is gepindakaast. Ik ga hier binnenkort is even goed voor zitten!

avatar van Nitrouz
Hoge verwachtingen voor '[email protected]', op aanraden van vrienden een behoorlijke tijd geleden gepindakaast, dat omdat de film niet in Nederland te verkrijgen is, en voor zover ik weet het ook niet makkelijk is om hier vanuit Engeland aan te komen. Ik had al een keer een teaser gezien, en een trailer. Wat ik wist was dat het weer een horrorfilm is met veel schrikmomenten en geestverschijningen.

En er zijn toch wel 2 dingen die me wel heel erg opvielen bij het kijken van '[email protected]'. Ten eerste, waar Hasan Karacadag bij Semum erg goed had gekeken naar The Exorcist, keek hij voor het maken van deze film behoorlijk wat J-Horror, de vergelijkenissen met Ju-On zijn er vaak genoeg, maar ook andere Aziatische horrorfilms vormen gelijkenissen. Op zich geen probleem want het zorgt er wel voor dat het een lekker griezelig filmpje is geworden, die gelukkig qua verhaal wel behoorlijk origineel te noemen is.
Ten tweede viel mij op dat de regisseur achter deze film érg vaak hetzelfde trucje uithaalt in Semum. Deze zag ik gisteren namelijk, en weer zie ik (te) veel vergelijkenissen met deze '[email protected]'. Semum kwam later, op zich allemaal geen probleem, maar het is wel hopen dat de regisseur achter beide film ditzelfde trucje niet weer uithaalt in zijn volgende film, of in het tweede deel van '[email protected]'.

Toch zijn er gelukkig ook een hoop dingen om positief over te zijn bij deze film. Zoals gezegd zijn de schrikmomenten stuk voor stuk effectief, en blijven ze komen en komen. De film duurt net geen 2 uur, maar verveeld weer geen moment. De Turkse regisseur levert weer een fijn geschoten film met af en toe érg mooie beelden. Het acteerwerk is niet overal even goed maar stoort eigenlijk nergens.
Al met al is '[email protected]' dus gewoon een erg goede Turkse horror, die door sommigen doodeng gevonden zal worden, door mij iets minder, maar ik zag er dan ook al best een hoop (horrors).

avatar van umbra
Owké, snap echt niet dat ik hier blijkbaar een 9/10 heb gegeven Heb ik deze dan vergist met een andere uit de reeks, kan bijna niet anders, ik zie dat ik deze uit 2014 top vond en een 8/10 heb gegeven. Want deze eerste uit 2006 wast toch echt niet goed jom, dat is onbegrijpelijk dat ik dit wel goed zou vinden. Onsamenhangend, zeer slecht camerawerk, kwam heel goedkoop en stuntelig over en wat een klucht acteurs Nu voel ik mij verplicht om die andere ook terug te zien of die echt wel zo goed is als ik daar schrijf, anders lijd ik serieus aan schizofrenie of gespleten persoonlijkheid fzo