Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Tetsuo (1989)

Alternatieve titels: Tetsuo: The Iron Man | Tetsuo, the Iron Man | The Ironman | 鉄男

Japan
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Shin'ya Tsukamoto
met Tomorowo Taguchi, Kei Fujiwara en Nobu Kanaoka

Een keurige Japanse zakenman ramt zijn auto per ongeluk tegen die van een cyberpunk die als hobby heeft metalen onderdelen te transplanteren in zijn lichaam. Na deze ontmoeting begint de zakenman op onverklaarbare wijze te veranderen in een metalen cyborg. Zijn identiteit en die van de cyberpunk worden langzaam maar zeker verweven tot één.

avatar van joolstein
Japanse Cyber-Punk-eigenaardigheid. Echter voelde het voor mij als een langgerekte videoclip van één of andere elektro-industrial band. Met een te hoog experimenteel gehalte en veelvuldige achtervolgingen die leken op Benny Hill met ADHD. Meerdere keren moest ik mij eigen dwingen om te blijven kijken. Ondanks de relatief korte speelduur leekt het veel langer te duren, wat natuurlijk nooit een goed teken is. Toch waren er soms ook enkele scènes die ik nog wel kon waarderen. Het blijkt dat dit duidelijk niet aan mij is besteed! Ach, soms moet je eens wat uitproberen, maar met deze film is het mij niet zo goed bevallen.

avatar van alexspyforever
Intrigerend is het wel deze experimentele film zonder al te veel verhaal althans voor laat ik zeggen het eerste half uur. Ik denk wel dat dit beter had gewerkt als een kortfilm van hooguit 45 minuten of een episode uit een serie. Op bepaalde momenten dacht ik naar porno te zitten kijken maar dan met transformers. Zwart/wit cinematografie vond ik dan wel leuk en er wordt heel weinig in gepraat, maar ondanks de korte speelduur is het toch een te lange zit.

avatar van Antonin
deed me wat denken aan Front 242 en Francis Bacon

avatar van nathaniel177
sorry mensen die dit geweldig vinden maar ik kan deze film echt niet serieus nemen.