Idi i Smotri (1985)

Sovjet-Unie
Drama / Oorlog

geregisseerd door Elem Klimov
met Aleksei Kravchenko, Olga Mironova en Liubomiras Lauciavicius

In een bos in het door de nazi's bezette Wit-Rusland vindt de jonge Rus Florya Gaishun een geweer, waarna hij zich meteen bij de lokale vrijheidsstrijders aansluit. Dit ondanks smeekbeden van zijn moeder, die nu met haar twee dochters weerloos achterblijft. Als Gaishun later wordt achtergelaten door het leger, probeert hij terug te keren naar huis, maar de nazi's willen zijn dorp bombarderen.

• Vanaf donderdag 18 oktober in de bioscoop (re-release)
  • nummer 86 in de top 250

avatar van Cikx
Kom en Zie (Idi i Smotri) - Lumière Cinema Maastricht - lumiere.nl

Tja ooit eens een half uurtje van gezien, maar het was te absurdistisch naar mijn smaak. Misschien nog eens een kans geven

avatar van Basto
Cikx schreef:
Kom en Zie (Idi i Smotri) - Lumière Cinema Maastricht - lumiere.nl

Absurdisme is wel het laatste waar ik deze film me associeer.

avatar van de grunt
Als ie alleen het eerste half uur heeft gezien snap ik wel wat hij bedoelt.

avatar van Cikx
Basto schreef:

Absurdisme is wel het laatste waar ik deze film me associeer.

De eerste paar scènes kwamen op mij tamelijk absurd over, maar misschien heb ik inderdaad een verkeerde indruk gekregen.

avatar van John Milton
Nog een keer kijken nu hij gerestaureerd is, Cikx