Evil Dead (2013)

Horror / Thriller

geregisseerd door Fede Alvarez
met Jane Levy, Shiloh Fernandez en Jessica Lucas

Een groepje vrienden vertrekt naar een afgelegen huisje in een bos, waar één van hen een oud boek vindt met mysterieuze oude teksten. Wanneer iemand de tekst hardop voorleest, komen er demonische krachten vrij. Deze duistere krachten nemen één voor één de jongeren over totdat er nog maar één overblijft. Degene die overblijft zal moeten vechten om te overleven.

avatar van SmackItUp
Rickyman schreef:

Het is een remake..

Uiteraard afgezien van het origineel is de opzet nogal standaard.

avatar van Rickyman
SmackItUp schreef:

Uiteraard afgezien van het origineel is de opzet nogal standaard.

Zonder meer.
Neemt niet weg dat het een memorabel horrorfilmpje was voor die tijd.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: Evil Dead (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een toetsenbord.

Het is al een tijdje geleden dat ik het origineel heb gezien maar op vlak van gore zit deze Evil Dead remake best goed in mekaar. Het acteerwerk is overtuigend genoeg maar de personages zijn oppervlakkig en eentonig, buiten het hoofdpersonage is er niemand dat een indruk achterlaat. Deze film zit propvol clichés en goedkope jumpscares, maar deze remake mist een hoop spanning dat de originele Evil Dead wél had. Demons en duivels kunnen mij niet bekoren in dit genre, maar voor de fans van bloed en gore kan ik deze film best aanraden. Wacht ook tot na de credits!

gruwelijk

avatar van Kondoro0614
Evil Dead

Ik was erg benieuwd naar dit project, hij lag al een tijdje op mijn stapeltje maar nooit echt de tijd gevonden deze te kijken. Gister avond kwam een maatje van mij langs en toen hebben we samen besloten om deze film te gaan checken. Ik moet zeggen dat ik erg verrast ben. Ik had een typisch demonen film verwacht maar deze film is toch binnen mijn verwachtingen gedrongen. Ik vond Evil Dead een leuk, spiritueel demonen of zo iets film. Hoewel ik de transformatie er een beetje goedkoop uitzag had de film wel een grimmige stemming.

Hoewel het verhaal erg slapjes was, was hij toch nog best plezier te volgen. Er is een demonen boek aanwezig in een hut waar een groepje blijft logeren. Een jonge vind het boek en spreekt de magische woorden uit waardoor een verslaafd meisje die buiten loop geïnfecteerd word. Ze zorgt er voor dat de hele groep uitgeroeid word maar ook op wel wat vette manieren. Bijvoorbeeld eentje die zichzelf verminkt met een stuk glas van een spiegel en eentje met een spijker machine, erg vet!

Het was toch nog best een leuke film. Ondanks het ietwat slappe verhaal was hij prima te doen. Het concept was erg vet, en ik vond het leuk om naar te kijken, hoewel erg niks spannends was heb ik me aardig vermaakt.

avatar van Jeilloc
Zeer goeie horror film. Jane Levy acteert geweldig. Deze film heeft weinig te maken met het origineel. Voor de fans van Bloed, Gore, gescheld en demonen een aanradertje!

avatar van Walter White
Te zieke horror film echt de beste die ik tot nu toe gezien heb waar veel bloed en veel angst momenten te zien is. Vind het vele malen beter dan de ouwe versie.

avatar van FazeRain
Kort maar krachtig.Verrassend goed.Ik houd meestal mijn hart vast voor het zien van remakes, aangezien 19 op de 20 remakes maar matig zijn, maar deze viel erg mee.Kijker word geconfronteerd met een flinke portie gore en ook wel spanning, en de regisseur slaagde er in om ook een eigen draai aan de film te geven.
Minder puntje vond ik het acteerwerk van twee van de meisjes, maar broer en zus deden het redelijk.Dat kon de pret bij mij niet drukken,want ik kreeg waarvoor ik kwam, en de gore was goed aanwezig hier.Geslaagde remake, al maakte de eerste versie destijds nog iets meer indruk op me.

avatar van Brabants
Deze vierde film uit de Evil Dead-franchise is een sterk vervolg op het eerste deel en daarmee tevens een gedeeltelijke remake. Het bovennatuurlijke tintje is lekker angstaanjagend en bloederig van aard. Het is allemaal niet heel erg hoogstaand, maar binnen het genre wel van het betere werk.

avatar van Ajax&Litmanen1
Afgelopen dagen de 3 originele Evil Dead films nog eens gekeken en ook meteen maar de remake dan even weer meegepakt. Destijds vond ik de originele films maar gemiddeld en de remake vrij goed. Nu ik bij herziening de oude trilogie erg tof vond vroeg ik me af of de remake dan plots slecht zou zijn en de originele delen geen recht toe zou doen. Gelukkig valt dit enorm mee, sterker dit is gewoon een prima aanvulling op de franchise geworden.

Ja, ik miste Bruce Campbell, maar verder is dit een lekker gore-festijn geworden. De humor uit de oude delen (en nieuwe serie) ontbreekt, da's wel zonde, maar dat wordt wel gecompenseerd door erg sterke horrormomenten. De film is erg gewelddadig, bloederig en choquerend op een prima wijze. Beetje trage aanloop, maar daarna gaat regisseur Alvarez wel los. Jammer dat de cast niet echt interessant is, daar zit geen enkel aansprekend personage in. Dat was met Campbell wel anders in de andere delen. Evil Dead is 1 van de weinige goede remakes van de laatste tig jaar. Best een prestatie.

3,5* stonden en blijven staan.

Evil Dead (2013)

Toen ik in het centrum liep zag ik de poster al hangen van Evil Dead. Een vel rode poster met een zombie vrouw erop. Op de poster stond de tekst ‘The most terryfying film you will ever experience!’, ik was gelijk nieuwsgierig!

Toen ik de film opstartte begon het met het verhaal van Mia, die nogal een grote cocaïne verslaving heeft en er graag van af wil. Daarom gaat ze samen met haar broer David en haar vriendengroep naar hun vakantiehuis in de bossen om daar de handen in een te slaan om te proberen Mia van de cocaïne te helpen. Bij aankomst komen ze erachter dat hun huisje gekraakt is en in de kelder vinden ze een mysterieus boek waarvan de kaft gemaakt is van mensenhuid. In dit boek staan rare spreuken, een van die spreuken leest Eric (iemand van de vriendengroep) per ongeluk hardop en laat zo een angstaanjagende demon los. Deze demon nestelt zich in Mia en daarna volgen er bloederige en angstaanjagende momenten.

Nadat we erachter komen dat Mia een demon bij zich draagt begint het bloederige verhaal. Armen worden geamputeerd, mensen worden gestoken, er wordt een spijkerpistool gebruikt en het bloed vliegt je om de oren. De film is vol van enge en spannende momenten waarin we erachter komen dat deze demon zich verspreidt in de vriendengroep. Volg deze vriendengroep in hun missie om met z’n alle dit te overleven.

Kortom een enge en leuke film om te kijken met je vrienden of alleen…. Ik raad deze film daarom ook sterk aan als je van het horrorgenre houdt. Als ik deze film een cijfer moet geven op de schaal van 1 op 5, dan krijgt hij van mij een dikke 4!

avatar van Miss Antoinette
Ik vond het nogal een hysterisch gedoe met veel gore. Doorsnee verhaal en het acteerwerk was niet sterk. Af en toe een goed schrikmoment. Visueel wat mooie scenes.

avatar van memento12
cool poging van klassiker en gedurft

jeanleeke
lekkere tieten....hmmmmm

avatar van rebelkush
I smell you're dirty soul

Opnieuw gekeken en ik vond hem vandaag nog slechter dan de eerste keer dat ik hem zag.
Deze film zit er beter uit dan de originele Evil dead maar dat is ook logisch.
Voor de rest komt deze film niet in de buurt van Evil dead, er zitten paar gore scenes in maar dat is ook alles.
De verhaal kon me niet boeien en ze moeten echt ophouden met dat Grudge gedoe, sinds de film Grudge uit is zie je bij veel horror films dat die mensen raar gaan lopen en gekke gezichten gaan trekken, dat was misschien freaky in 2004 maar deze film is 9 jaar later uitgekomen.
Ik vond de acteurs niet slecht, dat demon zag er niet uit, teveel van hetzelfde.

Nightmare on Elm street, Poltergeist, The thing en Evil dead allemaal top films uit de eind jaren 70 en de jaren 80 maar jammerlijk mislukt als remake in deze tijd terwijl er zoveel meer geld en techniek is, blijft apart.

The best horror film in years ? Eeuuh nope.

Deze film twee keer willen kijken en na 10 minuten afgezet. Derde keer dan eindelijk helemaal afgekeken. Man wat zijn personages en plot zo saai en banaal. Dat begin is ook zo vermoeiend. De eerste Evil Dead was ook traag maar dat was tenminste lekker campy en knullig. Spannend wordt het ook nooit. Het overtollige bloed maakt het wel enigszins vermakelijk.

avatar van Imane10
jane levy, wat een topper! Ze heeft ook precies wat de film nodig had, haar karakter en brutale duistere uitstraling..! Als het een andere actrice was geweest kon ik het niet zo na vertellen vrees ik.

avatar van IH88
“I don't think we're dealing with a freakin' panic attack here!”

Toffe horrorfilm van Alvarez. Evil Dead doet eigenlijk niet heel veel nieuws en het script zit bomvol met de standaard horrorelementen, maar de uitvoering is klasse en nadert de perfectie. Dat ligt vooral aan de regie en het fantastische acteerwerk van Jane Levy. Bloederig, expliciet, hard en soms bijzonder choquerend, zoals je dat graag ziet in dit soort films. Belangrijk is ook dat de spanningsboog de gehele film strak blijft, en door de korte speeluur en het hoge tempo blijft het interessant. De overige acteurs mogen dan wat matig zijn, Jane Levy maakt veel goed met haar bijna maniakale spel. Alvarez levert vakwerk af.

avatar van alexspyforever
Ik spreek nu misschien wel tegen mijn eigen winkel maar deze vond ik een pak beter dan het origineel uit de jaren 80. Toegegeven was ik nooit een fan van Ash tegen de Evil Dead en zelfs het origineel vond ik te veel naar comedy dan horror neigen. Bovendien was die ook zo onlogisch als wat. Deze remake diept de background van de demon/heks veel beter uit met een intro. Besmettingen zijn hier tenminste logisch, de actie is toegeven minder splatter dan het origineel maar ik vond het een stuk rauwer. Alweer het origineel was zo over de top dat het allemaal zo voorspelbaar en onnozel werd. De remake is spannender en verrassender en met veel leukere karakters. Ok af en toe dan toch een goede uit de 21ste eeuw al is het hier een remake maar met een eigen veel sterkere smoel dan de versie van Raimi. Pleeg ik nu blasfemie, misschien but I don't care!

avatar van John Milton
halfje erbij bij herziening

Echt een geweldige film! weinig enge jumpscares, maar zeker een gore, bloederige film.
goede make-up en mooie wonden helemaal geweldig! een 3,5

avatar van notsub
Het origineel zag ik heel lang geleden en ik herinner me dat er flink wat te lachen viel. Vooral de maniakale chaos en hektiek miste ik hier. Deze versie leek wat gedoseerder en serieuzer, in zo verre dat mogelijk is. Gelukkig spuit er voldoende bloed rond en vooral naar het einde toe gaan er nog lekker wat ledematen los. Het was leuk om opnieuw te zien, het blijft natuurlijk wel een genre klassieker.

avatar van Roger Thornhill
Heel matig en totaal overbodig. Natuurlijk zijn de FX wat beter dan in het low-budget-origineel, maar dat is niet de reden waarom ik een film als deze kijk. Cruciaal is dat ik het hier door de totale humorloosheid moet stellen zonder het naargeestige sfeertje uit Sam Raimi's meesterwerk, waarin de komische elementen juist de zwartgalligheid en de manipulatie (van de personages door de bezwering, maar ook van de kijker door de regisseur) benadrukken en versterken. Geen der personages is boeiend of sympathiek, en de eindeloze coda liet me afgestompt achter.

avatar van Shadowed
ja, JA.

Ja, wat een heerlijk horrorfilmpje. Origineel nog niet gezien (Army of Darkness wel, maar die was zo lang geleden dat ik hem eigenlijk weer helemaal vergeten ben). Alvarez heb ik nu allebei de films gezien. Deze vond ik (en ik ben een van de weinige) beter dan Don't Breathe.

Vooral de sfeer vond ik leuk, film duurt niet te lang voordat het feest begint en als ie is begonnen gaat ie best los. Ook vond ik het lollig van Levy, die eerst in een nickelodeon filmpje acteerde en opeens een sprong maakt naar dit.

Genoten heb ik, hoop dat Alvarez dit nog eens na kan doen.

avatar van clubsport
Had ik hier nog geen verslagje over geschreven ? schande dan dus even rechtzetten .

Heb hem net voor de 2e maal gekeken en nog een halve ster erbij gegeven ,
de sterke punten zijn de indrukwekkende gore effecten die gelukkig echt visueel zijn ipv uit de computer
het acteerwerk is meer dan voldoende en de humor uit het 2e deel is achterwege gelaten wat ik op zich een pluspunt vind .
de presentatie van de demonen zelf vind ik wat minder dan het originele 1e deel waarin ze zich veel dreigender presenteren en zo meer indruk maken .

Maar al met al toch een hele aangename verrassing en stiekum hoop ik toch op nog een vervolg hierop .

avatar van bugels
Alles wat op de poster staat. BRUUT.

Ik had het nog meer gewaardeerd als ze voor een karaktergedreven scenario hadden gekozen en niet voor dit plotgedreven 'pick em off' scenario. Evil dead 2 draait op Ash. Het is letterlijk de ontwikkelling van Ash die je de film in meeneemt en je leeft met hem mee door de waanzin. Dat en de humor mis ik. Verder TOP.

avatar van psychopath
Lees over jumpscares, waar zaten die dan want heb ze gemist.

Normaal vind ik demonen films wel creepy zoals de conjuring reeks maar deze film heeft mij geen moment laten schrikken.

Zou Mia van de drugs af zijn nu?

avatar van lars-pixar
Fijne remake deze Evil Dead. De film zit vol met bloederige momenten en durft daarbij het gore goed in beeld te brengen. Daarbij voelt de sfeer goed aan en is het vermaak binnen deze prima filmlengte van goed niveau. Horrorfans zullen hier dan ook goed vermaakt mee worden.