• 10.943 nieuwsartikelen

Releasedatum: 2 mei 2013

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Evil Dead

"The Most Terrifying Film You Will Ever Experience."

Na meerdere mislukte pogingen om te stoppen met drugs heeft Mia besloten af te kicken in een blokhut in de bossen. Ze wordt ondersteund door wat vrienden en haar broer David. Terwijl Mia het zwaar heeft met het afkicken leest Eric, een van haar vrienden, uit een oud boek dat in de kelder ligt. Maar met het lezen van deze teksten komen er demonische krachten vrij in het bos en die nemen al snel één voor één de jongeren over.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Atmos schreef:

Ga hierna aan de serie beginnen waarnaar ik erg benieuwd ben .

De serie is voor mij het allerleukste aan de Evil Dead franchise. Drie seizoenen me helemaal kapot gelachen met al die gore en bloed.

avatar van leatherhead

leatherhead

Aardige update. Niet echt een fan van het origineel dus erg veel had deze film niet te verliezen bij me. Blijf de uitwerking van die hele opzet met dat boek wel nogal flauw vinden. Op zich een concept waar je best wat leuks/creatiefs mee voor elkaar kunt boksen (ik denk aan een Hellraiser), maar in plaats daarvan krijg je toch weer een hoop afgezaagde zombie tropes voorgeschoteld. Beetje jammer is dat wel.

Gelukkig is de film verder wel lekker goor en freaky. Leuk camerawerk, wat effectief smerige scenes en een aangename scheut humor houden de boel levendig genoeg. Finale trekt het niveau voorts nog net wat omhoog en uiteindelijk is de film als remake toch best geslaagd te noemen. 3*.

avatar van princesspeach

princesspeach

Why don't you come here so I can suck your c , pretty boy?

Heeeerlijk Gore,& gruwelijk. Humor op sommige momenten was echt geweldig.
Echt 1 van de betere horrors die ik heb gezien. Origineel heb ik trouwens niet gezien.

Meisje mocht van mij wel dood.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Een pijnlijke film. Op de positieve manier.

Evil Dead is een remake die weer een beetje teruggrijpt naar het origineel. Vanaf Evil Dead 2 werd het allemaal een stuk komischer en met Army of Darkness en Ash vs Evil Dead werd het grotendeels enorme slapstick. Het enige dat álle films gemeen hebben is dat ze niet bang zijn om compleet over de top te gaan. Het is dan ook fijn dat regisseur Alvarez hierin meegaat. In het begin lijkt de film nog redelijk ingetogen te zijn, vergelijkbaar met de eerste film van Raimi - alleen dat iets minder knullig qua spel. Er worden wat serieuze relaties neergezet en een interessant verhaal over Mia, die met een drugsprobleem zit en in het blokhutje in het bos komt afkicken. Een best slimme zet, qua script en één van de grootste verschillen met het origineel, waar er vijf tieners gewoon naar het bos gingen voor een weekendje weg.

En dan, geheel in lijn met de vorige film, gaat het los. Alvarez gooit naast bloed en ledematen ook een heleboel knipogen richting de kijker. Hij pakt scènes uit de eerste film, maar geeft ze een kleine twist, zodat de film nergens aanvoelt als een suffe kopie. Daarnaast houdt Alvarez het voornamelijk bij practical effects en dat is ook fijn. Hier en daar zit wat lelijke CGI verstopt, met name als er vuur bij komt kijken. Maar al het bloederige is erg overtuigend, mede door de fantastische make-up effecten. En de personages krijgen enorm veel te verduren. Wie soms al medelijden had met Bruce Campbell in de vorige films, het personage van Lou Taylor Pucci is pas echt de lul. Heel erg boeiend zijn de vijf hoofdpersonages niet, maar Alvarez geeft ze ook allemaal niet teveel aandacht; hij weet dat we niet geïnteresseerd zijn in de hobbies van Olivia of de familieachtergrond van Natalie.

Het gebrek aan écht leuke hoofdpersonages ga je op een gegeven moment wel missen. Mia wordt van de hele club het meest uitgewerkt, maar een memorabel personage als Ash krijgen we nooit. De film blijft dan ook tamelijk ver uit de buurt van de toon van een Army of Darkness of Ash vs Evil Dead. De Evil Dead remake is ook veruit het meest serieuze deel in de serie. Maar compleet humorloos is het niet. Het moment dat Natalie haar beide armen kwijt is en dan probeert te doen alsof ze normaal is was hilarisch. Het is misschien geen overduidelijke Three Stooges slapstick, maar erg geestig was het wel. Sowieso werkt Evil Dead door zijn over de top gore af en toe zeker op de lachspieren. Als dit zijn remake van Evil Dead is, dan ben ik toch erg benieuwd wat Alvarez van een Evil Dead 2 zou maken. Van mij mag ie.

3,5 sterren.

avatar van klara

klara

• 20367 stemmen

Voor mij een tegenvaller, misschien ook door te hoge verwachtingen (Met name de eersteling

The Evil Dead en Army of Darkness konden mij prima bekoren, evenals de film Don't Breathe

van dezelfde regisseur als deze Evil Dead.) Visueel mij alles te gelikt, miste ik daarmee een

aanstekelijke sfeer om werkelijk door de film te worden meegenomen. Doordat de film ook

niet bepaald uitblinkt in originaliteit dringt zich ook gauw het onvermijdelijke cliche op van

'we hebben het allemaal al eens eerder gezien', allicht door gewenning en verzadiging die

al gauw hun intrede doen, hopend op verrassingen of iets nieuws.

Er zitten best wel enkele redelijk goede, brute scenes tussen en het acteerwerk viel algemeen

ook best wel mee, maar in zijn geheel was de film weinig bizonder en niet eentje die mij zal

bijblijven.

avatar van Basto

Basto

Op zich geen slechte remake. De film kiest een wat duistere vorm dan het origineel. Hier is het geen leuk weekendje weg, maar spelen er vanaf het begin al allerlei problemen binnen de groep en wordt er een link gelegd met verslaving. De film is ook veel donkerder en erg grauw in het kleurgebruik. Voor mij is het om die redenen een stuk minder dan het origineel. Ik heb mijn horror graag wat luchtiger en hou ook van de warme kleuren uit het origineel. Dit werk biedt voldoende horror, maar mist het entertainment van het origineel.

avatar van jordandejong

jordandejong

Holy fuck wat een film! Horror van de bovenste plank.

Evil Dead heeft zich tussen 1981 en 2013 ontwikkelt van HELE toffe campy pulp tot hedendaagse horror topper. Don't get me wrong, het origineel is top en een klassiekertje van formaat. Maar deze remake is een waanzinnig brute film met eigen smoel geworden. Qua horror tussen 2010 en 2020 is deze remake wat dat betreft een verademing, voor een verder niet heel bijzondere 10 jaar.

Anyway, na een korte opbouw is het voor de rest van de film non-stop SNOEI harde horror. Geweldige creature design, een intens creepy vibe en GORE. Gore, gore, gore. Wat een feest. Wat is het in grote getale aanwezig, en wat wordt het bruut getoond (Die arm zaag scene!!). De cast heeft 2 standouts: Jane Levy, maar vooral Lou Taylor Pucci als 70's boy Eric. En wat krijgt vooral die laatste het zwaar te verduren zeg. Als je een drankspel speelt waarbij je iedere keer een slok mag nemen wanneer zijn lichaam wordt doorboord of opengereten ben je aan het eind van de film straalbezopen.

Overigens is de waanzinnige gore niet het enige te benoemen punt. Zoals ik al zei is het allemaal heel erg creepy en is alles behoorlijk tof gefilmd wat de onheilspellende sfeer ten goede komt. Dat einde met die bloedregen is een schitterend einde voor de horror rollercoaster die Evil Dead is gebleken. Een film met een eigen smoel, maar respectvol voor het origineel en tevens overduidelijk met héél veel liefde gemaakt.

Ik ben er als vanouds weer lekker laat bij, want inmiddels zijn ze al bezig met het vervolg voor deze film.

avatar van Q Jones

Q Jones

Deze film herzien en het lukt mij niet om de films afzonderlijke van elkaar te zien. Er zaten nog wel wat leuke verwijzingen in zoals de auto van Ash en de kettingzaag natuur. Maar het was voor mij geen Evil Dead film. Zonder Bruce is er geen Evil Dead in mijn optiek. Jammer.

avatar van Chelsea94

Chelsea94

Ben echt ee groot horrorfan, kijk alles maar begrijp werkelijk niks van de hoge score. Is dit weer zo een cult of hype film? Acteerwerk is niet goed. Absurde situaties, hele slechte cgi. De film is ook nergens maar een beetje spannend. Tegenvaller.

avatar van mrklm

mrklm

Remake van Sam Raimi’s grensverleggende horrormeesterwerk is overbodig en onvermijdelijk inferieur. In een vrijwel identieke setting komen vijf jongeren deze keer bij elkaar om opnieuw een poging te maken Mia [Jane Levy] ‘cold turkey’ van haar verslaving af te helpen. Een van hen [Lou Taylor Pucci] is zo dom om, ondanks de nadrukkelijke waarschuwingen, spreuken voor te dragen uit het Boek der Doden. Scoort nog redelijk hoog op het gebied van make-up en special effects, maar mist het tempo, de inventiviteit en vooral de humor van het origineel.

avatar van StrikerXL

StrikerXL

Kort, zalige oer echte horror film en must see voor elke fan van het genre.

avatar van 2.1.1990

2.1.1990

Jeg nød virkelig at deltage i denne film. Jeg elsker denne film, en af ​​mine top 10 favoritter

avatar van 2.1.1990

2.1.1990

Jeg nød virkelig at være en del af denne film. Jeg elsker denne film, en af ​​mine top 10 favoritter. For mig 10 stjerner.