- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
19. Halloween: Resurrection (2002)
Horror/thriller
94 min
FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/6/6b/Halloween_Resurrection_Theatrical_Poster_2002.jpg/220px-Halloween_Resurrection_Theatrical_Poster_2002.jpg
Zo vreselijk slecht als vele hier doen zeggen vind ik het ook weer niet.
Een deel uit de reeks waar je eigenlijk gewoon even alles van de vorige Halloween films even aan de kant moet zetten en de film gaan bekijken als een slasher filmpje, dan is het nog best leuke pulp.
De intro van de film was nog wel het sterkste van de gehele film. Michael Myers gaat dit keer weer opzoek naar haar zusje Laurie die ( wat gelukkig weer werd gespeeld door Jamie Lee Curtis ) die opgenomen is in een gesticht. Dit keer lukt het hem wel om helaas een eind aan haar leven te maken.
Jammer van de hele kleine rol van Jamie Lee Curtis, vind het ook wel raar dat zij nog voorop de poster staat aangezien haar beeldtijd in de film.
Dit deel gaat over een groep jongeren die mee mogen doen aan een reality show om in het huis van de familie Myers te kijken en alles moeten vast leggen met camera's voor alle kijkers die via het internet mee kunnen kijken met de groep jongeren die in het huis zitten.
Het verhaal stelt niet veel voor en heeft ook totaal niks met de Halloween films te maken ( op de personage Michael Myers na ) maar toch is het nog enigszins vermakelijk. Door de berichten had ik het veel slechter verwacht.
Spannend of sfeervol viel allemaal best mee maar het is altijd gewoon gaaf om Myers weer te keer zien gaan met zijn keukenmes.
Het allergoorste minpunt van de film, wat er ook echt voor zorgde dat de hele film een stuk omlaag haalde was Busta Rymes. WAAROM hebben ze hem gecast om hier in te spelen ? Man, man wat heb ik me dood geërgerd aan hem. De rest van de cast was dan misschien ook niet heel sterk maar dat kon ik nog wel even door de vingers zien.
Toch kan ik hier nog wel een hele, hele kleine 2,5* voor geven.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Volgens mij gaat Woland de hele nacht door om nog even 21 films te registreren, op het nippertje. Een hele berg 45-50 minuten lellen om terwijl het fort onbewaakt is, er toch nog even langs te sneaken. Of niet?
Jep, ik kan nu los. Tetsuo, The Rawhide Terror, Haze, en nog veel meer leuks: keuze genoeg!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
#32. Le Pacte des Loups (2001)
Frankrijk
FTV, 142 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1054.300.jpg?cb=1365256248
Er is best wel wat goeds te zeggen over Le Pacte des Loups, en de hoge score verbaast me aan de ene kant dan ook niet. Misschien is het gewoon niet het juiste moment geweest, maar waarschijnlijker is dat dit type film simpelweg niet aan mij besteed is, want naast de onmiskenbare plussen had ik ook een reeks irritaties bij de film die toch mijn plezier in de film versjtierden. Le Pacte des Loups speelt zich af in het Frankrijk van, tja, de 17e eeuw of zo, waar ergens in de provincie een Beest huishoudt. Of dat Beest nou een uit de kluiten gewassen wolf is, een duivel, of een ander monster, daar zijn de ooggetuigen het niet over eens, maar de vele doden die in de loop van de tijd vallen spreken boekdelen. Gregoire de Fronsac en zijn Indiaanse hulpje Mani worden op onderzoek uitgestuurd om maar eens orde op zaken te stellen.
Het is duidelijk te zien, ook aan de bekende cast, dat dit een film is met een vrij fatsoenlijk budget. De film heeft vele fraaie beelden, en ook de kostuums zien er gelikt uit. Maar het is me allemaal veel te gelikt. Nu heeft Le Pacte des Loups wel wat horrorelementen en wat bloed en dood, maar uiteindelijk is het overduidelijk gemaakt voor het grote publiek en is het een historische thriller die erg gladjes en stripverhalig aanvoelt. De gevechten, met name die waarin Mani voorkomt, zijn irritant overdreven gechoreografeerd, het lijkt wel een kung-fu-pastiche. Er zijn een aantal prachtige actrices gecast, maar hun rol voelt wat geforceerd aan. En de samenzwering achter het Beest en zijn terreur vond ik ook maar weinig interessant, spannend werd het nauwelijks. Wat dan wel weer opvalt is het contrast tussen de fraaie beelden en kostuums in het algemeen enerzijds, en de lelijke, compleet onnatuurlijke bewegingen van het Beest anderszijds. Vrij amateuristisch. Uiteindelijk was het me toch teveel glad spektakel, het leek soms wel alsof ik naar een matige superheldenfilm aan het kijken was. Toch een behoorlijke teleurstelling na de sterke openingsscene en de fraaie beelden. 2.0*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Vandaag is de dag van Halloween en de dag dat deze challenge langzaam op zijn einde loopt. Ik zeg een erg geslaagde challenge met een ontzettend leuke groep die allemaal met plezier mee speelden, niemand liep te zeiken of te doen en we gingen lekker onze gang. Ik wil zelf toch even Noodless prezen om zijn schrikbarende aantal films die hij heeft gezien, lekker gedaan pik!
Ik zelf noteer hier mijn 31ste film en heb ik het doel van de gehele challenge behaalt maar, dat was niet gelukt als ik niet ziek was geworden en dus wat meer tijd had. Ik zelf ben erg tevreden met wat ik gezien heb en toch nog een paar titels heb laten liggen voor volgend jaar of tussen door een keertje die ik toch ook wel graag gezien had. Ik heb veel nieuwe films en titels leren kennen (https://www.moviemeter.nl/film/1082 en Friday the 13th (1980) zijn toch wel de voornaamste titels geweest). Ik heb mij vermaakt maar ben persoonlijk ook wel even toe aan een andere genre film!
- Oktober Horror (month) Challenge 2017: what did I watch?, a list of films by Kondoro • Letterboxd
- A horror Challenge in October 2017, a list of films by Kondoro • Letterboxd
Toch nog elf van de 25 films gezien die ik genoteerd had, vind ik aardig. De rest neem ik mee naar de volgende keer! Goed gedaan organisatie!
#31 - An American Werewolf in London (1981)
FTV
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Komedie
97 minuten
(afbeelding)
Felicitaties maatje. Zoals ik al eerder zei kan ziekte zijn voordeel hebben. Het heeft Noodless ook voordeel opgeleverd en hij gaat toch mooi met de eindzege lopen 
Maar denk dat het al na 1 week al duidelijk was dat niemand hem ging kunnen bijhouden.
Ook felicitaties aan morpheus2000 voor het halen van de eindstreep, helaas levert een mainstream film als The Conjuring geen bonus op 
Grapje natuurlijk krijg je de 14 punten 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4317 stemmen
#26 Suspiria (1977)
Horror
98 minuten
FTV: 2 (Totaal: 52 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2999.300.jpg?cb=1369750226
Mijn laatste inbreng voor de Challenge en tevens de mooiste van de 26 kijkbeurten.
Helaas wat weinig tijd om nog veel tekst in te tikken. Daarom voor deze keer weinig tekst maar wel met veelzeggende beeldende ondersteuning.
Schitterende scènes. Stilistisch groots. Bedachtzaam gecomponeerd. Weelderig kleurgebruik. Rood en blauw voeren de boventoon.
http://southwor.tripod.com/DarioArgento/sus02.jpg
Prachtige kaders en uitlijning, met in het centrum de (dode) actie. Over elke scène en over elk shot is minutieus nagedacht. Prachtig is het. Feestje voor het oog.
http://whiggles.landofwhimsy.com/comparisons/suspiriaus3.jpg
Bij zoveel visueel genot is verhaal en acteerwerk van minder belang, zal Argento gedacht hebben. Dat klopt ook. Naast het visuele genieten is er weinig vreugde te halen uit de verhaallijn. Maakte me niet echt iets uit.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
#81 Boo! A Madea Halloween (2016)
FTV - 103 min - komedie/horror
http://gruesome.decadesofhorror.com/wp-content/uploads/sites/6/2016/10/madea-halloween.jpg
Halloween !
Na Chucky was het tijd om een film te bekijken die ook voor gezin kon. Deze lag voor het grijpen.
Wij hebben ons prima vermaakt met deze heerlijke drukke onzin en voor een keer werkte de humor hier met heel wat leuke kleine grapjes. Hoort bij horrorgenre, wat ik niet zo goed begrijp, misschien het thema rond Halloween , maar er komt echt weinig aan bod hieromtrent. Prima film voor een avondje Halloween met een lachend gezicht. Seffens nog It Comes at Night en dan zit het erop.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
FTV - 97 min - horror/drama
http://ballinnn.com/wp-content/uploads/2017/05/it-comes-at-night-trailer-00.jpg
Goede opbouw met een interessant gegeven, maar qua uitwerking op gebied van horror en spanning schiet de film toch wel te kort. Het slot vond ik ook maar magertjes en min of meer voorspelbaar.
De cast doet het goed en spelen hun rollen geloofwaardig. De verwachtingen lagen wel beduidend hoger. Dit was het dan. Ik bedank de organisatie. Heel leuk !
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#71. Blood Feast 2: All U Can Eat (2002) - 99 minuten - RW
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51J2FC2Z7PL.jpg
Volgens mij maakt het niet uit hoe vaak ik deze kijk, voor mij blijft het gewoon de meest vermakelijke HG Lewis film. Zo jammer dat na deze geweldige film er nog het flauwe The Uh-Oh Show moest komen. Gelukkig was dat onding niet de mans zwanenzang want er komt ook nog Herschell Gordon Lewis' BloodMania, een horror anthologie van 4 verhalen dat nog voor dit jaar staat gepland staat. Jammer dat old Hersch de release zelf niet meer zal meemaken.
De film zelf is zoals ik HG Lewis films op zijn liefst heb, goede gore, leuke dames, maf concept (al is het hier wel een herhaling van het concept dat hij bij zijn eerste gore film toepaste) en vooral laten we het vooral niet te serieus nemen allemaal. De humor zit in veel dingen zoals de onhandigheid van villain Fuad Ramses III (J.P. Delahoussaye), de betweterige en niet zo snuggere detective Myers (en jawel zijn voornaam is Michael, Mark McLachlan) en zijn partner in crime de corpulente detective Loomis (kwam die naam ook niet uit Halloween, John McConnell) die op de meest ongepaste momenten aan eten zit te denken zelfs bij bezoekjes aan crime scènes. De manier waarop hij zo kalm kalm blijven schitterend.
De gore is zoals altijd fantastisch dat zal john mcclane 2 nu ook wel gaan toegeven als hij wat plaatjes opzoekt. En de muziek die er dan bij wordt gespeeld en de lyrics zijn zo toepasselijk.
https://www.horreur.net/sites/default/files/upload/bloodfeast2imag2.jpg
De dames zijn er vooral om het bloot en het voorwerp van de gorige praktijken van Ramses te voorzien. Toch vond ik de rollen van bruid Tiffani (Toni Wynne) en Fuad's love interest Trixi (Kristi Polit) alleraardigst maar de geweldigste rol voor Tiffani's moeder (Melissa Morgan), wat een heks. Inderdaad tegenover haar is Fuad zoals joolstein zegt een knuffelbeer. Maar zijn charmante houding maakt van hem haast een sympathieke slechterik. En niet te vergeten de heerlijke secretaresse (Veronica Russell) die veel slimmer blijkt dan de twee detectives. Love her vooral om die ene scène...
Nog een leuke bijrol voor John Waters als priester die de clerus flink op de korrel neemt. Ik weet dat ik de film overwaardeer met een 9/10 maar in tegenstelling tot 99% van de andere horror comedy combinaties werkt deze wel. Dus fuk it totaal tegen de gemiddelde rating van 2,05 op MM die 4,5 sterren van mij blijven gewoon staan!
http://1.bp.blogspot.com/_80xPucthHFQ/TDsN4Nrb35I/AAAAAAAAEno/cxsJdq7Ojjw/s1600/bf7.jpg
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3846 stemmen
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#31. Wish Upon (2017) - 90 minuten - FTV
#32. The Bye Bye Man (2017) - 96 minuten - FTV
#33. It Comes at Night (2017) - 97 minuten- FTV
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Zojuist nog even een film kunnen kijken en dit zal dan ook gelijk de laatste voor mij zijn van de fantastische en leuke challenge.
De 31 films helaas niet gehaald maar ik vond het heel tof om mee te doen. Komt er weer een challenge ben ik zeker weer van de partij.
Bij deze mijn laatste film:
20. Halloween (2007)
Horror/thriller
121 min
FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7b/Halloween2007.jpg
Vele zijn helemaal niet weg van het werk van Rob Zombie maar ik vind zijn film altijd wel vermakelijk vinden.
Rob Zombie weet dan ook hier best een goede remake neer te zetten.
Zelf vond ik het heel gaaf om te zien hoe je de jonge Michael Myers ziet en hoe hij zijn familie uitmoord en daarna opgenomen wordt in een psychiatrische inrichting. Goed dat ze hier ook lekker de tijd voor namen. Voor mij was het helemaal niet langdradig maar juist een pluspunt om meer te zien van Michael Myers in zijn jongere jaren.
De film is hier en daar spannend de noemen en de sfeer was ook niet verkeerd. Qua sfeer niet zo sterk als bij de eerste 2 films maar niet slecht gedaan.
Michael Myers was gecast door een lekker overdreven grote gast die er voor zorgde dat hij net wat dreigender en agressiever over kwam.
De cast was ook best goed te noemen. Vooral was Malcolm McDowell goed gecast om de rol van Dr. Loomis over te nemen. Hij zette een goede rol neer.
Ook erg gaaf om Danielle Harris terug te zien na al die jaren. Dan natuurlijk wel met een andere rol maar leuk om te zien en ook niet vervelend om naar te kijken
Brad Dourif zit ook nog is tussen de cast, hij heeft geen grote rol maar toch erg geinig. Het enige wat ik hoorde bij de scenes waar hij in beeld was was alleen maar de stem van Chucky.
Zeker vermaakt met dit deel.
Een dikke 3,0* krijgt hij zeker.
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#53 Sinister (2012) - 110 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/82000/82424.300.jpg?cb=1436703914
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Wie waren eigenlijk degene die met dit leuke idee kwamen?
Als het goed is sowieso 8 alexspyforever dus een dikke
voor degene die dit zijn. 
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#54 Los Cronocrímenes (2007) - 92 minuten - FTV - IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48650.300.jpg?cb=1426843384
Dat was het dan! 
Leuke challenge, bedankt voor de organisatie! 
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/94000/94668.jpg?cb=1396623988
Contracted (2013) - MovieMeter.nl
Verenigde Staten
Drama / Horror
85 minuten
FTV
46
31/10/2017
https://www.moviemeter.nl/images/cover/103000/103180.jpg?cb=1438875792
Contracted: Phase II (2015) - MovieMeter.nl
Verenigde Staten
Drama / Horror
78 minuten
FTV
47
31/10/2017
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Wegens vervelende persoonlijke omstandigheden heb ik helaas maar erg weinig films kunnen kijken deze maand en tijdens deze challenge, een heel stuk minder dan ik gepland had (ook al had ik van te voren al gedacht dat ik de 31 niet zou halen), wat ik wel ontzettend jammer vind.
Maar voordat de challenge vanmiddag om 12.00 uur sluit, wil ik graag nog even de laatste paar films toevoegen die ik wel nog gezien heb:
#5 - Curve (2015)
Horror zie IMDB. / Thriller
FTV
81 min.
3* Recensie volgt.
Horror / Komedie
FTV
85 min.
2,5* Recensie volgt.
#7 - Mother! (2017)
Horror / Drama
RW
121 minuten
4,5* Voor de tweede keer op het grote scherm gezien met 'n paar vrienden. - Recensie volgt.
#8 - Circle (2015)
Horror / Sci-Fi
FTV
87 minuten
2,5* Recensie volgt.
Bedankt voor de organisatie en ik vond het gezellig om mee te doen en superleuk en interessant om de discussies en alle verschillende meningen te lezen. Weer een heleboel nieuwe tips opgedaan! 
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1081.jpg?cb=1477812203
Halloween (1978) - MovieMeter.nl
Verenigde Staten
Horror / Thriller
91 minuten / 101 minuten (extended cut)
RW
48
31/10/2017
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2460.jpg?cb=1478001174
Halloween II (1981) - MovieMeter.nl
Verenigde Staten
Horror / Thriller
92 minuten
RW
49
31/10/2017
eindigen doen we met horrorklassiekers van formaat, Halloween (1978) & Halloween II (1981) !!!!!!
(Michael Myers blijft toch een van mijn absolute horroriconen!!)
het was me een aangenaam genoegen om deel te nemen aan deze challenge, thanks alexspyforever & co, ik heb meer dan genoten van deze challenge, bij de volgende challenge ben ik weer van de partij,
U96
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5327 stemmen
1984
95 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3759.300.jpg?cb=1386942525
Rosaleen als hoofdpersoon in een Roodkapje en de boze wolf, verweven met een aantal andere sprookjes.
Het hele verhaal moet het vooral hebben van een ijzersterke sfeerschepping, een zeer mooie setting en veel oogstrelende gebeurtenissen. Het verhaal loopt vlot en Sarah Patterson speelt super goed. Elke zichzelf respecterende weerwolf film heeft nood aan een mooie transformatie-scène en die is hier zeker wel aanwezig. De verhaalopbouw is misschien niet voor iedereen even snel duidelijk, vooral naar het einde toe.
Mooie kijkbeleving, voor de gorehounds uiteraard veel te tam 
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#24 Gin Gwai 10 (2005) Horror / Komedie 86 minuten FTV
Het derde deel uit de The Eye reeks is wederom weer enigszins origineel, want weer is het verhaal net als in deel één en twee compleet anders. Maar waar die films nog voor vermaak zorgde, deel twee dan weer meer dan deel één, gooien de broers Pang het met The Eye Infinity over een andere boeg. Dit keer een hele grote scheut humor, maar helaas, het is gewoon niet grappig. Kon dan ook niet lachen om de breakdance scene, die meerdere users schijnbaar leuk vinden. Qua sfeer was het in orde, maar de hoeveelheid horror zelf viel tegen en qua spanning was het ook niet al te interessant. Daar buiten gelaten had de film met de scene waarin de geesten werden opgeroepen dankzij het tikken met stokjes op schaaltjes en op het moment dat die kapot gingen, het tikken tussen de tanden een behoorlijk creepy scene. Maar helaas, die momenten zijn er sporadisch. The Eye Infinity is een zeer matige productie geworden, die zijn zeer behoorlijke voorlopers op veel fronten tekort doet.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#25 Yogen (2004) Horror 95 minuten FTV
Een beetje in de trend van The Butterfly Effect deze film waarin een man de toekomst voorspelt. Een film die aardig begint, maar daarna steeds meer wegzakt naar uiteindelijk een saaie film. Voelt vooral meer als drama aan dan als een horrorfilm en de film bevat weinig 'enge' momenten en ook eveneens weinig spanning. het redden van zijn familie is dan ook nog één van de weinige zaken die ervoor zorgt dat je nog een redelijke inhoud hebt. Toch weet Premonition niet te imponeren en zeker ook niet te vermaken.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Een totaal overzicht:
1. Don't Look Down (1998) Verenigde Staten 1* (2,08*/30 stemmen)
2. The Maze (2010) Verenigde Staten 1* (1,68*/52 stemmen)
3. Unrest (2006) Verenigde Staten 2* (2,49*/182 stemmen)
4. Prison (1987) Verenigde Staten 3* (2,89*/72 stemmen)
5. Pulse (2006) Verenigde Staten 3* (2,94*/466 stemmen)
6. Pulse 2: Afterlife (2008) Verenigde Staten 1* (1,86*/84 stemmen)
7. Pulse 3 (2008) Verenigde Staten 1* (2,33*/50 stemmen)
8. Vampire Clan (2002) Verenigde Staten 0,5* (2,15*/23 stemmen)
9. Suay Laak Sai (2007) Thailand 2* (2,53*/49 stemmen)
10. Terror Train (1980) Verenigde Staten / Canada 2,5* (2,94*/88 stemmen)
11. Underworld: Blood Wars (2016) Verenigde Staten 3* (2,66*/229 stemmen)
12. Angel Heart (1987) Verenigde Staten / Canada / Verenigd Koninkrijk 3* (3,48*/737 stemmen)
13. Chopping Mall (1986) Verenigde Staten 3* (2,83*/87 stemmen)
14. Eskalofrío (2008) Spanje 3* (2,86*/62 stemmen)
15. The Kindred (1987) Verenigde Staten 3* (3,05*/20 stemmen)
16. The Being (1983) Verenigde Staten 3* (2,41*/33 stemmen)
17. The Video Dead (1987) Verenigde Staten 1* (2,24*/25 stemmen)
18. Terror Tract (2000) Verenigde Staten 2* (3,02*/92 stemmen)
19. Doghouse (2009) Verenigd Koninkrijk 2,5* (2,88*/366 stemmen)
20. Shadow (2009) Italië 2* (2,68*/68 stemmen)
21. Gui Si (2006) Taiwan 3* (2,89*/64 stemmen)
22. Gin Gwai (2002) Hongkong / Singapore 3* (3,35*/375 stemmen)
23. Gin Gwai 2 (2004) Hongkong / Singapore 3,5* (2,61*/99 stemmen)
24. Gin Gwai 10 (2005) Hongkong 1* (1,76*/42 stemmen)
25. Yogen (2004) Japan 1,5* (2,78*/85 stemmen)
De gekeken films op volgorde, gevolgd door het productieland, mijn eigen beoordeling en de gemiddelde score hier op moviemeter met het aantal stemmen. Let op: ik ben zelf een groot liefhebber van actiefilms. Horror kijk ik zo nu en dan ook wel eens, maar het is niet bepaald een favoriet genre van me. Daardoor zouden scores best wat anders bij mij kunnen uitvallen, dus laat je dankzij mijn score niet per definitie ervan weerhouden om deze films te kijken 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Enkele statistieken:
Aantal films: 50 (complete lijst)
Verdeling:
Jaren ’10: 1
Jaren ’20: 1
Jaren ’30: 1
Jaren ’40: 2
Jaren ’50: 1
Jaren ’60: 5
Jaren ’70: 1
Jaren ’80: 6
Jaren ’90: 2
Jaren ’00: 12
Jaren ’10: 18
Ratings:
1* - 2 films
2,5 * - 1 film
3* - 10 films
3,5* - 22 films
4* - 15 films
Landen (eerste productieland):
Verenigde Staten: 19
Japan: 5
Frankrijk: 3
Verenigd Koninkrijk: 3
Zuid-Korea: 3
Australië: 3
Mexico: 3
Canada: 2
Polen: 2
Spanje: 2
Duitsland: 1
Noorwegen: 1
Italië: 1
Tsjechoslowakije: 1
Ierland: 1
Dat had ik niet verwacht, dat ik zoveel mooie films zou ontdekken. 15 stuks 4* waarderingen, en films uit zoveel verschillende landen. Ik ben weer een stukje rijker geworden.
alexspyforever, bedankt voor het organiseren! En geef toe: Het JM syndroom viel mee, toch? ?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wie waren eigenlijk degene die met dit leuke idee kwamen?
Als het goed is sowieso 8 alexspyforever dus een dikke
voor degene die dit zijn.
Wel ik weet niet of iemand dit in het verleden voor mij had gedaan, maar vorig jaar tijdens de zomermaanden hebben we samen een eerste horrorfilm challenge georganiseerd. Ik dank jullie allemaal voor het enthousiaste deelnemen, discussiëren, aanbevelingen doen en ontvangen. Hopelijk hebben jullie ervan genoten en kunnen we dit volgend jaar opnieuw doen. Uiteraard zit ik reeds te denken aan andere horrorgerelateerde games (het is immers mijn passie op het vlak van film) voor het zover is. Al zal dat nog niet voor de nabije toekomst zijn nu even afkicken

Komende dagen geef ik nog het eindklassement door en wat statistieken zoals de meest bekeken films. Ik ga dan ook nog vragen aan jullie welke films je het meest zijn bevallen, lijkt me leuk om enkele lijstjes te genereren (en eventueel te posten in de daartoe bestemde topics).
Nu goed mijn laatste dan, ik was gisteren te moe om die alsnog te posten.
#72. Dolls (1987) - 77 minuten - RW
https://kevinfoyle.files.wordpress.com/2016/10/f4902-dolls1987moviepic6.jpg
Terwijl voor de ene Halloween een traditie is om te kijken op 31 oktober is dat voor mij dus bovenstaande poppenfilm. Chucky is razend populair (en de laatste uit de Child's Play is vaak bekeken hier) maar laten we niet vergeten dat er voor die nichterig uitziende jongenspop al andere killer dolls waren zoals die uit Puppetmaster en die uit de film van Stuart Gordon. Maar zoals Halloween vaak met de eer gaat lopen van de slasher die alles veranderde en een horroricoon afleverde terwijl eerdere (en naar mijn mening veel betere) slashers in de vergeethoek belanden, is ook Dolls ten koste van de Child's Play films een beetje een vergeten pionier. Ik kan me niet uitspreken over latere Chucky films want na 1 film had ik al geen zin meer (en waarom want Chucky was toch naar pierenland gestuurd op het eind, en als ik ergens een hekel aan heb is het constant reviven van een gedode villain), maar ik herinner me wel dat ik Child's Play erg tam vond in vergelijking met het 1 jaar eerder uitgebrachte Dolls. Chucky vond ik eerder een slasher dan een echte poppenfilm en zou naar mijn mening het loodje leggen tegen de poppen uit Dolls.
https://robbinsrealm.files.wordpress.com/2013/10/dolls-pic-2.jpg
Genoeg over de roodharige jannet, nu over naar een van mijn favoriete horrorfilms die ik bij een challenge graag bewaar tot een van de laatste. Ook Dolls kan je eigenlijk een slasher noemen zij het dan met een lage body count (evenveel als de originele Halloween meen ik) als is dat niet zo moeilijk met een cast die (de poppen niet meegeteld) uit slechts 8 personen bestaat. Dit maakt het voor de kijker alvast makkelijker om bij te houden en zijn ze geen karakterloze kanonnenvoer zoals dat bij slashers vaak het geval is. Uiteraard hebben we hier sympathieke en niet sympathieke karakters. Wie het wel en niet overleeft zal ik niet zeggen, maar het is wel zo dat de poppen een gevoel van rechtvaardigheid hebben. Het principe van wie zoet is krijgt lekkers (die laten ze met rust), wie stout is de roe (achtervolgen en pijnigen ) is hier van toepassing.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BMjI4MzczODE2Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwMTI5NjYzNA@@._V1_.jpg
De 7-jarige Judy (Carrie Lorraine) hierboven met pop Punch op de arm (een verwijzing naar het poppentheater Judy & Punch bij ons beter bekend als Jan Klaassen en Katrijn) is een van de sympathieke karakters die als eerste door heeft dat de poppen een gevaar vormen voor de bezoekers. Bij haar vader David Bower (Ian Patrick Williams) en stiefmoeder Rosemary (Carolyn Purdy-Gordon de vrouw van de regisseur) kan ze niet terecht want die denken dat ze het zich allemaal inbeeldt (ze heeft immers een levendige fantasie zoals ze in het begin fantaseert hoe haar teddybeer wraak neemt op haar boze stiefmoeder). Purdy-Gordon speelt haar rol zo goed dat ze de perfecte rol zou zijn voor de stiefmoeder van Sneeuwwitje. Judy vindt na aandringen dan toch gehoor bij de struise maar zeer knuffelbare Ralph Morris (Stephen Lee). Ralph is in zijn hart nog een groot kind hetgeen hem met Judy een leuke combinatie maakt als ze samen op avontuur gaan in het landhuis.
https://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2014/11/Dolls_7-620x348.jpg
Andere bezoekers zijn de punk meiden Isabel (Bunty Bailey) en Enid (Cassie Stuart) die door Ralph werden opgepikt toen ze liftend in de storm waren verzeild geraakt (eerder probeerden ze al bij de familie Bower maar Rosemary reed hen bijna van de sokken). Hoe ze precies in de country terecht kwamen wordt niet gezegd (misschien kwamen ze terug van een festival?) maar dat ze geen katjes zijn om zonder handschoenen aan te pakken is al snel duidelijk. Vooral blonde Isabel met haar scherp accent heeft er absoluut geen probleem mee om op rooftocht te gaan om zoals ze dat zo komisch zegt "antiki's" (antiquiteiten dus) te bemachtigen en zal dan als eerste op hardhandige wijze kennis maken met "the little people" zoals Judy ze beschrijft. Enid is ook geen heilig boontje maar vindt het bestelen van hun gastheer en -vrouw. Dit zijn immers oudjes die hun grootouders hadden kunnen zijn. Dit zijn de poppenmaker Gabriel Hartwicke (Guy Rolfe) en zijn vrouw Hilary (Hilary Mason). Gabriel is gepassioneerd in zijn werk en herkent liefhebbers meteen waardoor hij al snel een band creëert met Judy en Ralph. De anderen herkent hij meteen als slechte karakters maar zoals hij zelf zegt "we give everyone a sporting chance". Hilary is ook aardig naar de 2, echter mysterieuzer en in enkele scènes kwam ze echt wel creepy over.
https://1.bp.blogspot.com/-0NR-zw-vkwI/UyInB2InV5I/AAAAAAAABao/5Xk9ADZmPcQ/s1600/dolls16.jpg
Hoe de poppen te werk gaan tegen de minder sympathieke bezoekers ga ik niet spoilen, ze zijn in elk geval vindingrijk en beperken zich niet tot het gebruikelijke mes als steekwapen. Voor wie dacht dat het een kinderhorror is, heeft het mis want er is hier wel degelijk gore aanwezig. Ze opereren ook meestal in groep. Worden ze gedreven door magie of zitten er mensen onder of een combinatie van beide? De origine van de Mr Punch pop wordt in elk geval aan het einde verklaard. Dankzij de setting met zijn vele gangen en oude kamers vol oude spullen en vooral heel veel toys heeft het ook een dark fairy tale sfeer en dat is nu net waar ondergetekende veel van houd

9,5/10 afgerond naar boven 5*
https://pxhst.co/avaxhome/ef/64/002f64ef_medium.jpeg
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Horror
75 minuten
FTV: 2 punten (totaal 119+2= 121 punten)
http://www.ihorrordb.com/assets/uploads/images/nekromantik.jpg.jpg
Opgezet alsof dit belevenissen zijn van een normale, doorsnee burgers, echter Rob en Betty zijn dit natuurlijk niet. Dat blijkt al uit Rob zijn baan en lugubere collectie. Nadat hij thuiskomt met een compleet maar grotendeels vergaan lijk barst de film dus pas echt goed los met smerigheid. Lichte komisch scenes wisselen zich af met smerige maar regisseur Jörg Buttgereit brengt dit wel erg goed! . Een film met een wel heel absurde vorm maar verder heeft het niet veel te meer bieden. Want er zitten ook veel minder relevante of geslaagde scènes in. Meest vreemde scene was een stukje over een man die per ongeluk een buurman neerschiet die appelen aan het plukken is. Geen idee waarom dit erin zat? Ook de muziek, afgezien van de bijpassende muziek tijdens het liefdesspel, is niet veel soeps en te vaak nadrukkelijk aanwezig. Het is vooral een interessante film te noemen vanwege de extreme vorm van het liefdesverhaal. De film is op sommige momenten ook erg grappig, en zeker het bekijken waard. Dat wil zeggen, voor de niet al te gevoelige kijker. Zeker ook omdat er voor mensen die niet weten hoe een stukje vlees op hun bord belandt, er een extreem onplezierige scène aanwezig is, namelijk een levend konijn dat geslacht en gevild wordt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
FTV - 91 min - horror/thriller
(afbeelding)
Toch gewaagd aan deze zoveelste Chucky gezien het niet echt mijn ding is. Maar deze viel wel mee.
Het idee, gezien de titel, is leuk bedacht. De setting is aardig en er komen een paar leuke kills langs.
Redelijk bloederig zou ik zeggen. Dus qua gore en entertainment zit het wel goed. Maar de verrassing van de film was niet Chucky maar Fiona Dourif die voor het genre wel echt goed speelde.
Ik had je nog zo gezegd om Dolls (1987) te kijken, ach die is dan voor de volgende keer 
joolstein ik wil niet weten wat die dame op de foto in haar hand houdt 
TornadoEF5 mogen we nog een last minute registratie van jou verwachten? Je ging er toch enkele kijken zei je vorige week nog 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Mijn laatste film! alexspyforever dank je wel voor het bijhouden van de films.En op naar volgend jaar Halloween!
Horror / Drama
104 minuten
FTV: 2 punten (totaal 121+2= 123 punten)
http://www.randfilm.de/wp-content/uploads/2016/09/randfilmfest-2016-monika-m-2-750x410.jpg
Deel 2 wijkt niet veel af van deel 1 dan dat de film langer is en daarom wat meer diepgang creëert. Ook zijn de gore-elementen veel beter in beeld en nog smeriger (kan dat?) Het konijntje hebben ze echter dit keer thuis gelaten.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ja, het is er niet meer van gekomen, sorry. Maar ik heb gewoon echt totaal geen zin in films nu :/ . Ik heb geprobeerd Grave te kijken (daar had ik zin in), maar die wil ik met nl ondertitels zien, en de prijs van de dvd is te duur nu. Nouja, horrorfilms lopen niet weg, misschien doe ik wel volgend jaar weer mee 
WardT
-
- 274 berichten
- 3115 stemmen
Laat ik nog een laatste film loggen, net gekeken.
FTV - 112 minuten - Horror / Thriller
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2277.300.jpg?cb=1416046915
Typisch postmodern jaren '90 product en met de metaplotline een duidelijke voorloper op Craven's Screamreeks. Ik vond het verhaal wel een leuk gevonden, originele insteek en de film is ook een stuk spannender dan veel van de vorige delen. Het einde is wel flink over the top, maar heb me prima vermaakt. De special effects en de make up van Freddy laten wel te wensen over. Neemt niet weg dat dit een waardige afsluiting van de originele reeks is en het samen met deel 1 en 3 het beste van de reeks is. Toch ben ik niet overtuigd door de reeks als geheel. 3*
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
Echt niet alexspyforever want dat was één van de komische momenten in de film. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.