Pulse (2006)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jim Sonzero
met Kristen Bell, Christina Milian en Ian Somerhalder

Mattie (Kristen Bell) is een studente, die al een tijd niets heeft gehoord van haar vriend Josh (Jonathan Tucker). Als ze hem dan opzoekt, ziet ze hoe Josh zichzelf heeft opgehangen. Toch is Josh niet de enige, er blijkt een hele golf van zelfmoorden te zijn ontstaan. Als Mattie in een chatsessie met haar vrienden plotseling Josh aangemeld ziet, die hen vervolgens om hulp roept, weet ze dat er iets goed fout zit. Waarom plegen zoveel mensen zelfmoord? Hoe komt Josh op haar computer? En wie zijn die vreemde mensen die ze steeds ziet?

avatar van DonOswaldo
Apart, niet top, maar vermakelijk. Origineel ook ooit maar eens opzoeken.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Op visueel gebied een erg aangename film. Vooral op aspecten als kleurgebruik en editing heeft duidelijk veel aandacht gelegen, de film ziet er bijzonder sfeervol uit. Er wordt in ieder geval een sterke, mysterieuze toon neergezet, die goed werkt. Inhoudelijk is de film echter alles behalve bijzonder, we hebben het allemaal wel eens eerder gezien. Van twee kinderen die à la The Shining in een gang verschijnen tot dat bleke gezicht dat plotseling uit de duisternis verschijnt voor een snel schrikeffect. Het werkt op zich wel, maar baanbrekend is het alles behalve.

Maar vooral storend zijn toch van die inhoudelijke punten waar dergelijke films het zich voor mijn gevoel altijd net iets te makkelijk van afbrengen; zo ontmoet de heldin, vlak na de zelfmoord van haar vriend, uiteraard die knappe vreemdeling, die haar meteen besluit te helpen in haar zoektocht. Het komt altijd wat geforceerd over, viel me al eerder op bij de remake van Gin Gwai. Gelukkig valt er verder genoeg te genieten bij Pulse, een horror met aardig plot en sterke sfeer. Denk dat ik deze nog wel wat meer ga waarderen bij een herziening.

Voorlopig even 3 ruime sterren.

avatar van TimZor
Ik vondt het zeker geen slechte film en tsjah Kristen is ook gewoon leuk he

avatar van wibro
Naar aanleiding van een fragment in OH movie meter contest deze film maar eens bekeken. Viel me niet tegen. Op visueel gebied was het allemaal best mooi, vooral op het einde. Het verhaaltje stelt zoals bij de meeste horrorfilms niet al te veel voor, maar in een horrorfilm is dat voor mij nu eenmaal niet het belangrijkste. Dit filmpje had best wel sfeer en bezorgde mij soms behoorlijke schrikmomenten. De special effects waren dik in orde en sommige scènes oogden bijzonder mooi. Tja, en die Kristen Bell is toch best wel een lekker ding.

Waardering; een kleine 3,5*

avatar van Elineloves
Ik wist het al langer, maar wat is Ian Somerhalder een snoepie! Wat een belachelijk mooie, charismatische kerel is het toch. Het zijn zijn ogen denk ik, die laten me smelten. Als ik een jaar of 10 was zou ik overal ♥ Mrs. Eline Somerhalder ♥ schrijven. Maaaar, dat ben ik niet meer, dus terug naar de film.

Pulse is een verrassend filmpje. Het heeft wel iets weg van films als 'The Ring' en 'FeardotCom', maar dan spelen hier een paar knappe koppen in mee. De grote invloed van internet wordt weer mooi in beeld gebracht (en de gevolgen hiervan), al is dat natuurlijk een gegeven wat we al vaak hebben gezien. Het lijkt een cyber apocalyps te worden als steeds meer mensen zelfmoord plegen. Je blijft als kijker ook steeds in datzelfde mysterieuze en onverklaarbare sfeertje zitten. Genoeg spannende momenten en vreemde manieren waarop mensen aan hun einde komen.

Het acteerwerk is prima, verrassend goed rolletje van Christina Milian, die ik nog nooit eerder had zien acteren. Kristen Bell kan bij mij sowieso al niet stik, want een prachtige vrouw is zij toch. Visueel is het ook dik in orde. Prachtige grauwe sfeer, goed gekozen locaties en -zoals al eerder gezegd- fijne, vlotte editing.

De kracht van deze film is dat de kijker samen met het hoofdpersonage moest zien uit te vissen wat er nu eigenlijk aan de hand is, en waarom dit allemaal gebeurt. Je krijgt het niet allemaal voorgeschoteld, het maakt je nieuwsgierig en het prikkelt je om mee te denken.

Dikke 4.0*, en niet alleen omdat ik een crush heb op Ian.

avatar van weerwolf
Heb deze film met plezier zitten kijken en had zelf een keer kippevel.
Zeer vermakelijke film !

avatar van megaman
Zo weinig mensen die het origineel hebben bekeken? En dat te bedenken dat de meeste remakes van aziatische films de volle lading krijgen. One Missed Call is zo'n film die terecht lager scores krijgt en dat verdient deze remake ook. Als je een geslaagde remake van een aziatische horrorfilm wilt zien kun je beter The Ring, Dark Water, The Grudge of zelfs The Eye kijken. Die zijn tenminste niet zo over-the-top als deze film. Sorry dat ik het zeg hoor maar Pulse is gewoon een schaamteloze kopie van een Japans meesterwerk die meer over komt als een hip tiener horrorfilmpje dan een diepe psychologische thriller. De opvolgers van deze Remake zijn al helemaal crap en zijn puur gemaakt om te cashen. Als Kiyoshi Kurasawa dood zou zijn zou hij zich snel omdraaien in zijn graf voor deze Hollywood meuk.

avatar van TimZor
@Megaman

Ik vondt deze juist wel mee vallen en de remakes van Dark water en the eye tot bijna huilens aan toe slecht hoor. dus smaken verschil denk ik al ben ik zowiezo geen voorstander van remakes.

Rec was zwak en voorspelbaar en dan maar niet over de remake quarentine gesproken of Let the right one in is subliem en let me in is hopeloos naar mijn idee, en zo kan ik nog wel even door gaan maar dan gaan ik erg off topic.

maar ik vondt deze verassend genoeg mee vallen of zou dat ook mee spelen dat Kristen bell erin mee speelt :$ hahahaha

avatar van DonOswaldo
TimZor schreef:
Let the right one in is subliem en let me in is hopeloos naar mijn idee

Let Me In al gezien dan..?

avatar van darkknight
Vond het best een aardig horrorfilmpje, niks aparts, maar ook weer niet heel slecht, acteerwerk was niet echt heel goed, verhaal is natuurlijk niks nieuws maar ze hadden er nog best een mooie draai aan kunnen geven, het is nu toch weer een standaard horrorfilmpje.

Echt eng werd de film niet, je zag de schrikmomenten namelijk erg goed aankomen. Verder vond ik het einde wel goed, een lekker open einde, tenminste niet helemaal eind goed al goed. Ook vond ik het wel leuk om Kristen eens in een wat serieuzere film te zien dan we van haar gewend, dit gaat haar naar mijn mening vrij goed af, vond dit toch een mindere film van haar.

avatar van sander.h
Redelijk verhaal, een goed duister sfeertje, redelijke acteerprestaties en de nodige cliche schrikmomenten en andere elementen die we al kennen uit de aziatische horror.
Niks bijzonders, maar zeker geen misbaksel. Daar is het toch net wat te sfeervol voor. 2,5*

avatar van witboek
Achteraf werd ik bang van mijn laptop

avatar van namingway24
Al na de eerste spookverschijning wist ik alweer waarom films zoals the Grudge zo weinig voor me doen. Het ene cliché na het andere komt langs zonder dat het ook maar een moment spannend wordt. Plotelementen zag je ver van tevoren aakomen en het einde was erg voorpselbaar, omdat je weet dat je nooit of te nimmer van een geestkunt winnen.

Toch is het niet allemaal slecht: het zwartgallige einde was prima, en het was mooi om de stad steeds leger en leger te zien worden. Ook waren er één of twee leuke visuele vondsten, zoald die gast die in de muur verdween. De film had ook een apart kleurenpallet, met veel grauw en grijs. Het paste wel bij de sfeer van de film.

Kristen Bell is een beeldschone vrouw en ze acteerde goed. De rest van de cast was dan wel weer inwisselbaar, en de personages waren cliché. De erg korte cameo van Brad Dourif was een verrassing, maar had natuurlijk nergens mee te maken.

Geestenfilms zoals deze zijn gewoon niet aan mij besteed. Ik kan me niet erg inleven in dit soort dingen, en de cliché's waren niet van de lucht. Toch had de film een aparte naargeestige sfeer en een oké einde.

De film is zeer origineel.
Een verhaal wat ik nog nooit in ene film heb gezien
Deze film is zeker een aanrader als je van het spooky genre houd.
Daar integen is het vervolg op pulse ´´pulse 2´´ een stuk minder een beetje eentonig maar opzich wel een leuke film

hele orginele en gave horror thriller! echt een aanrader om te zien. Het is niet zon standaard horror dat je na 10minuten al weet hoe de rest van de film verloopt, het blijft spannend van het begin tot het eind. Ik geef hem een dikke 3.5* !!
Zag ook dat er een pulse 2 en pulse 3 waren... ga ik ook maar gauw eens chekcen!

NightSpirit
Niet heel erg goed, maar zeker ook niet slecht. Idd qua originaliteit mankeert er niks aan. Toch heb je het idee al 100.000 van dit soort films gezien te hebben. Maar dat komt eerder denk ik door acteurs en personages. Maar zeker geen slechte film hoor!

avatar van Corcicus
Wat een onvoorstelbaar flauwe en slechte film zeg!

Enkel Miley Cyrus ontbrak om er echt horror à la Disneychannel van te maken. Maar men heeft dan toch nog een andere schminkdoos gevonden om de hoofdrol te vertolken. Slecht geacteerd en een zo mogelijk nog slechter verhaal. Ik kon geen seconde opletten omdat het mij allemaal zo siberisch koud liet. De film richt zich overduidelijk tot veertienjarige pubermeisjes en tot dat doelpubliek behoor ik niet. Over 90 minuten ergernis gesproken!

0.5

avatar van Boeikens
Best wel duistere en sfeervolle spookhorror met een mooi open einde.
De spanning was eerder middelmatig en de schrikefecten nogal aangekondigd.
Die zelfmoorden waren wel goed maar dat in de lucht oplossen (als zelfmoord) vond ik maar niets.

avatar van eavymetal
Vermakelijk is deze film wel, maar hij is zeker geen topper.

avatar van rolfgizmo
slecht

avatar van wibro
Niks slecht

Deze film vanavond weer herzien, maar dan niet op mijn computerscherm maar op mijn 32 inch flatscreen TV scherm zodat de schrikmomenten nog effectiever werden. Het verhaal mag dan allemaal wel onzin zijn, maar daar gaat het in deze film niet om. Audiovisueel ziet het er allemaal prima uit. Mooi camerawerk, prima soundtrack, goede schrikmomenten en dan het lekkere ding Kristin Bell zorgen voor een aangenaam horrorsfeertje. Ja, mooie vrouwen leveren meestal een positieve bijdrage voor mijn filmwaardering. Ik ga deze film dan ook met een ½ ster verhogen.

Waardering; van 3,5* naar 4,0*

avatar van Angelo2
Vermakelijk filmpje waarvan er de eerste helft er een mysterieus sfeertje hangt. Daarna zakt hij helaas wat in. Einde was ook enigszins wat teleurstellend maar verder was het acteerwerk ok en het verhaal boeiend genoeg om hem een voldoende te geven. Een 6

avatar van Insignificance
Spokend computervirus. Een gestileerde remake (het origineel niet gezien) die samen met een aardig tempo z'n beperkingen redelijk weet te maskeren. Het zijn niet de beste acteurs, ook niet de beste dialogen, na verloop van tijd heeft het de neiging om in herhaling te vallen en er gaat wel eens iets mis. Zo is de enge man in de diner vooral mallotig. Toch weet het met z'n griezelige clips en besmettingen iets op poten te krijgen en met het vuur aan de schenen over een korte speelduur is het bondig genoeg voor een mooie voldoende.

avatar van tattoobob
Dit deel is heel goed te doen..jammer dat de verdere delen een drama zijn!!!

avatar van Metalfist
Do you know what dying tastes like? Metal

Na Candyman was het natuurlijk nog te vroeg om naar huis te gaan dus werd er op zoek gegaan naar een tweede horror om de avond mee af te sluiten. De keuze viel op Pulse en op het eerste zicht sprak me dit niet zo enorm aan. Geestenfilms zijn er genoeg en het is maar redelijk zeldzaam dat ik ze echt goed vind maar toen ik zag dat Kristen Bell er in meespeelde (altijd een meerwaarde als je het mij vraagt), was de keuze voor mij snel gemaakt. Opzetten die handel!

En het is inderdaad een vermakelijke film geworden, al had er misschien nog wel net iets meer in kunnen zitten. Waar ik me eigenlijk het meeste aan stoorde was de blauwe filter die over de film is gesmeten. Natuurlijk dient dit als een soort van sfeeropwekking maar het ziet er maar redelijk pover uit. Al moet ik toegeven dat wanneer we op het einde dan eindelijk eens terug wat kleur te zien krijgen, het zijn effect wel niet mist. Soit, Pulse is blijkbaar een remake van een Japanse film (Kairo) en dat is niet zo verbazingwekkend doordat dat de laatste jaren meer en meer gebeurt (onder andere de Ring films, The Eye, The Grudge, de lijst gaat eindeloos door in ieder geval) en de commentaar dat het origineel beter is hoor je praktisch altijd. Geen idee of dat hier het geval is maar toch mag deze remake wel gezien worden. Ben sowieso al wel te vinden voor een update betreffende de geesten, schitterend toch dat ze hier aangezien worden als virussen, en het einde is hetgeen je uiteindelijk verwacht. Van mij had het nog iets naargeestiger gemogen maar hier kan ik ook best mee leven. Voor de rest bevat Pulse nog een aantal leuke scènes (de dood van Stone onder andere die in de muur verdwijnt) waardoor dit toch nog net iets vermakelijker wordt.

Ik geef het toe, ik heb een zwak voor Kristen Bell. Sinds ik haar in Veronica Mars heb gezien ben ik verkocht en ik blijf erbij dat het een degelijke actrice is. Volgens mij de eerste keer dat ik haar in een horror zie optreden (de kleine bijrol in Scream 4 niet meegerekend) maar dit gaat haar nog vrij goed af. Sowieso veel bekende gezichten in Pulse (let ook nog op een cameo van legende Brad Dourif) maar Ian Somerhalder is in ieder geval het perfecte tegengewicht voor Bell. Allemaal nogal redelijk standaard rollen maar Somerhalder doet wat hij moet doen. Dat kan jammer genoeg niet altijd van de rest van de cast worden gezegd want Christina Milian (schijnbaar een zangeres, het is er aan te merken) had voor mijn part direct ingewisseld mogen worden. Wel tof om Samm Levine nog eens terug te zien, die echt geen haar verandert lijkt te zijn na Freaks & Geeks, maar daar stopt het dan ook bij.

Amusante film die net dat beetje extra mist om een topper in zijn genre. Hoogtechnologische geesten, het is weer iets anders maar de blauwe filter die gedurende het merendeel van de film te zien is, is vrij vervelend. Amusant!

avatar van Pelagatti
Aardige horror/thriller maar de sfeer had veel naargeestiger gekund. De sfeer in de film viel mij eerlijk gezegd dus een beetje tegen. Het was hier en daar net iets te gelikt en niet mysterieus genoeg. Begon wel goed en de scene in de wasserette was nog best wel surrealistisch. Er had echter overall gezien meer in gezeten. Geen film die je lang bijblijft helaas.

avatar van Daan258
Het idee was leuk gedaan, maar verder was het een zeer matige horror film die nergens echt leuk of spannend wordt.

avatar van Spetie
Niet echt geweldig deze geestenfilm, die ook een Aziatisch origineel blijkt te hebben, wat achteraf gezien ook niet echt verwonderlijk is.

Het is een subgenre, waar ik maar moeilijk goede films in kan ontdekken. Vaak is de logica ver te zoeken en daarnaast worden ze nooit echt eng. Pulse heeft ook te maken met deze kwaaltjes. Visueel is het allemaal nog niet zo slecht en wordt er zelfs een aardig sfeertje gecreëerd. Qua acteren is het redelijk, vooral dankzij Kristen Bell, die haar rol meer dan voldoende invulling geef. Zo’n Christina Milian is dan wel weer ontzettend zwak bezig en de rest van de cast deed het niet veel beter.

Het verhaaltje loopt helemaal volgens de geijkte weg, waarbij de clichés om de hoek komen kijken en de schrikmomenten, die totaal niet eng waren. Het einde ziet er visueel nog best goed uit, maar inhoudelijk slaat het de plank mis, zoals Pulse op dat gebied grotendeels mislukt en zeer oppervlakkig blijft. Visueel is Pulse nog best de moeite, maar het weegt niet op tegen de zwakke inhoud, deze erg op White Noise lijkende film.

avatar van jippie2010
Hmmm, niet echt origineel. Bleef een beetje steken bij wannebe-hip,
en de film wilde maar niet volwassen worden.
Dat gezegd hebbende zaten er wel degelijk spannende scenes tussen.
Af en toe was het behoorlijk creepy.
Maar niet genoeg voor een voldoende: *2,5

avatar van MovieMind
Deze film is me toch behoorlijk tegengevallen, ik had hem wat beter verwacht.

avatar van Rickyman
Het zag er inderdaad best mooi uit met blauwe filters en de horrormomenten waren aardig gedaan.
Maar verder is het onlogische verhaaltje opgevuld met dramatische (huil)scènes en matig soap acteerwerk.

avatar van joolstein
Mooie film met een zeer goed hedendaags verhaal! Niet voor mensen die toch al bang zijn voor alle straling (WI-Fi en telefoon) die in de lucht hangt. Vanaf het begin is het spannend. Ook al de zelfmoorden die op de achtergrond worden getoond waren heerlijk! Meestal weet ik dat het om een verfilming gaat van een Aziatisch origineel. Bij deze wist ik absoluut niet! Maar zeker dat ik die ook ga bekijken. Vind het orignieel altijd net iets beter! Denk aan: Låt den Rätte Komma In, Nattevagten, Spoorloos of Ringu. Stuk voor stuk zijn die net beter dan de verfilming.

avatar van Gang_Star
Een remake blijkbaar van een Aziatisch origineel deze Pulse, het was in ieder geval duidelijk te zien. Zo voelde deze Amerikaanse film toch ook wel enigszins aan. Een behoorlijke horrorfilm die zich grotendeels volledig in het donker afspeelt waardoor de sfeer zeer geslaagd is. De film kent de nodige spanning en het verhaal waarin een virus voor het gevaar zorgt waardoor geesten komen is sterk. Een duistere film die met zijn donkere scenes, spanning en een goed verhaal voor een behoorlijk stukje entertainment zorgt.