• 8.222.774 stemmen

Geregisseerd door: Renny Harlin

Met onder meer: LL Cool J, Jonny Lee Miller en Kathryn Morris

Releasedatum: 8 juli 2004

Over Mindhunters

"For seven elite profilers, finding a serial killer is a process of elimination. Their own."

Op een afgelegen eiland houdt de FBI trainingsprogramma's voor 'special unit' agenten, die een opleiding volgen voor het opsporen van seriemoordenaars. Om de kwaliteiten van zijn zeven trainees optimaal te testen, dropt Inspecteur Jake Harris zijn groep op dit eiland. Geheel afgezonderd van de buitenwereld worden de agenten geconfronteerd met een fictieve seriemoordenaar die zij moeten opsporen aan de hand van aanwijzingen. Al snel blijkt dat het niet om fictie gaat, maar keiharde realiteit.

imageimageimageimageimage

avatar van tattoobob

tattoobob

avatar van de grunt

de grunt

wat staat deze hoog...

avatar van maureenbalfoortx

maureenbalfoortx

Deze film al 4 keer gezien en hij blijft leuk. Ik snap alle slechte reacties niet maar dat is mijn mening. Sommige special effects waren wel nep maar een aantal vond ik erg goed zoals wanneer Val Kilmer is neergezet als marionetten pop en begint te bewegen met een eng muziekje erachter. Erg griezelig! De eerste keer kijken was het leukst wat me logisch lijkt. Je staat voor verrassingen, veel dingen komen onverwacht. De uiteindelijke dader had ik dan ook nooit verwacht wat ik een sterk punt vond van de film. En nadat de moordenaar ontmaskerd was, werd diegene ook meteen de griezeligste persoon van de hele film. De film heeft me erg vermaakt. Het enige slechte puntje verder was dat sommige acteerprestaties iets minder waren maar daar stoorde ik me totaal niet aan. Goede aanrader voor een leuke avond.

avatar van kidDYNAMITE

kidDYNAMITE

Ongeloofwaardige doorsnee film en de wending was al snel geen wending meer, heb me wel vermaakt met verstand op nul.

avatar van Antonev

Antonev

Niet onaardig vond ik, maar ook niet meer dan dat. Je weet in principe al snel welke kant het op zal gaan, maar toch geven ze niet direct alles prijs. Ze weten je in ieder geval goed op het verkeerde been te zetten wat de dader betreft.

avatar van Argyle

Argyle

Heb deze film meerdere malen gezien. Het blijft een leuke film om naar te kijken.

avatar van frans123

frans123

Ondermaats wegkijkertje met het gegeven "Tien kleine negertjes"....maar je blijft kijken....lol. Okee drie ster, omdat het toch wel boeit. Nu op tv.

avatar van utrecht boy

utrecht boy

Wat een zwakke, saaie film zeg. Slechte acteerprestaties, dialogen die nergens over gaan, acteurs waar je niks mee hebt, een stomme plottwist. Ik voelde deze film totaal niet. Twee uur van mijn leven weggegooid.

avatar van W.V.

W.V.

Deze laatst op AMC gezien, de eerste keer voor mij en echt onder de indruk was ik niet, wel was ik verrast door een scene waarin ik meende Anthonie Kamerling te herkennen. Bij de aftiteling bleek dat er veel meer Nederlanders aan deze film hebben mee gewerkt, maar ook zij konden niet voorkomen dat dit een 13 in een dozijn film is geworden. De film kent totaal geen verrassingen meer na de intro, daarin wordt de hele bedoeling van de film al uiteen gezet. Het was alleen nog even wachten op wat het motief van de dader zou zijn. Jonge jonge, hij voelde zich miskend na de moord op zijn ouders en heeft dus maar bij de FBI gesolliciteerd om een bloedbad aan te richten. De acteerprestaties zijn oké, geen uitschieters, maar degelijk en dat maakt dat deze film nog een 3 krijgt. Maar voor al die Nederlandse inbreng een gemiste kans.

avatar van Thorak

Thorak

W.V. schreef:

Deze laatst op AMC gezien, de eerste keer voor mij en echt onder de indruk was ik verrast door een scene waarin ik meende Anthonie Kamerling te herkennen. Bij de aftiteling bleek dat er veel meer Nederlanders aan deze film hebben mee gewerkt

De film is in Nederland gefilmd, vandaar zo veel Nederlanders in de film. Het 'hoofdkantoor' is de Haagse Hogeschool, het eiland is Texel en het iconische gebouw waar alles afspeelt is Radio Kootwijk (op de Veluwe).

Filmlocaties

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

gelukkig heeft de wat gevallen acteur Christian Slater nu een rol in de erg gewaardeerde serie MR robot.

dit was weer een voorbeeld dan hij na behoorlijk succes wat afdwaalde.

maar wel leuk dat het in Nederland is opgenomen .

matige film. maar wel de moeite waard daar door,,,en omdat het aardig weg kijkt.

avatar van Supernatural

Supernatural

toch wel een leuke en spannende film.heb hem ook in mijn collectie.en idd leuk dat het in nederland is opgenomen.leuke cast die er in spelen.en een goed verhaal.

avatar van 84robkuh

84robkuh

Heerlijke film met leuke boobytraps. Helaas kun je al veel perosnages afschrijven als dader, omdat deze gewoon een te kleine rol hebben. Al met al zeker vermaakt.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een degelijke And then there were none-variant met een paar mooie kills (de verrassende dood van Christian Slater die ook nog eens vrij cru is, het achteruit vurende pistool van Clifton Collins Jr.) en een redelijk tempo, hoewel ik merkte dat ik vanaf ongeveer driekwart van de film op mijn horloge begon te kijken. Net als in Harlins Deep blue sea heeft LL Cool J een leuke rol, maar hij viel misschien ook wel extra op omdat sommige personages nauwelijks van elkaar te onderscheiden zijn en soms maar uit één of twee definiërende karaktertrekken bestaan (Patricia Velasquez [1] hokt met Slater en [2]heeft wanhopig behoefte aan een sigaret), maar de film blijft toch vermakelijk tot en met het einde (of misschien moet ik zeggen tót het einde, want het slotgevecht is helaas enorm dramatisch en uitgerekt).

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Eeny, meeny, miney, mo. Who's the next motherfucker to go?

Vroeger wel eens meer van onder de indruk geweest, nu slechts vermaak waar niet bijster veel bij nagedacht dient te worden.

Harlin weet wel hoe hij een filmisch mooi plaatje moet schieten, tevens is bepaalde actie, de spanning en de lugubere kills goed gebracht net als het hele 'profiler' gebeuren met trainingsprogramma's. Toch valt de film een beetje door de mand met zijn inwisselbare en platte karakters, het vergezochte plot, en komt die film toch het meeste in de buurt bij een uitgerekte aflevering van een CSI serie. De psychologische thriller die het ooit was en nog steeds pretendeert te zien is het allang niet meer door de simpele gedachte dat de moordenaar ieder moment door de mand kan vallen of misschien zelf iets kan overkomen waardoor alles mislukt. Bovendien is de wijze waarop J.D. zo snel de pijp uitgaat kolder. Zo koud is dat spul echt niet, zou niet best zijn.

Mindhunters is vooral geinig, met een spannend en luguber randje, en leuk voor een keer.