Mindhunters (2004)

Verenigde Staten / Nederland / Verenigd Koninkrijk / Finland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Renny Harlin
met LL Cool J, Johnny Lee Miller en Christian Slater

Op een afgelegen eiland houdt de FBI trainingsprogramma's voor 'special unit' agenten, die een opleiding volgen voor het opsporen van seriemoordenaars. Om de kwaliteiten van zijn zeven trainees optimaal te testen, dropt Inspecteur Jake Harris zijn groep op dit eiland. Geheel afgezonderd van de buitenwereld worden de agenten geconfronteerd met een fictieve seriemoordenaar die zij moeten opsporen aan de hand van aanwijzingen. Al snel blijkt dat het niet om fictie gaat, maar keiharde realiteit.

goede film, goede thriller

avatar van Jordy
off-topic berichten verwijderd

ik vind dit een hele goede film.
beste film die ik tot nu toe gezien heb dit jaar.

avatar van Tolkienfan
Heb de film gisteren op dvd gezien. Vond em spannend. Echt zo'n wie heeft het gedaan film. Grappige rolletje van Antonie Kamerling.

donnie B.
Heb hem net gekeken, maar had er toch meer van verwacht. Dat er buitenopnames in nederland zijn gemaakt was wel goed te zien. Er waren beelden te zien vd duinen en aan het eind vh typische nederlandse strandbeeld op een winderige herfstdag. En dat rolletje van Kamerling.... hij leek wel een figurant. 3 seconds of fame!

Heb net de film gekeken en ik vond 'm persoonlijk erg goed. De film kwam lekker vlot op gang en boeide mij tot het einde toe. Af en toe was het wat voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken. Ik verwachtte op een gegeven moment nog een einde a la de film basic maar gelukkig het liep een keer niet goed af. Het is een zeer goede actie-thriller die ik dan ook beoordeeld heb met 4 sterren.

Het is dat antonie kamerling op de aftiteling stond want ik had hem in eerste instantie niet ontdekt in de film.

tovenaar
BertusG schreef:

Af en toe was het wat voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken.
Het vervelende is dat het dat wel doet...

roythetaz
Erg spannende film. Je wordt constant op het verkeerde spoor gezet. Jammer dat de bekende acteurs maar een korte rol spelen.

roythetaz schreef:

Je wordt constant op het verkeerde spoor gezet.

Persoonlijk vond ik dat wel meevallen hoor. Het was redelijk te doorzien wie de dader was, of ik had gewoon goed gegokt

MWX
kheb de film nu 2 keer gezien maar wie was ingodsnaam kammerling?

donnie B.
aan het begin zittn ze met zn allen in een bar en beschrijven dan karakters van mensen die ze zien. Staat bij de bar een blonde gozer met een staartje die dan een andere gozer zoent die net aan kwam lopen. die blonde met dat staartje is Kamerling.

avatar van De GeuS
Hij mocht in het begin eigenlijk nog een drankje bestellen, maar dat hebben ze eruit geknipt; hij deed het te slecht....

avatar van DaveV
Blijft toch één van zijn beste rollen.

misleidende film, maar je zit van het begin tot het einde op het puntje van je stoel, vond de cast ook wel ok

donnie B. schreef:

wow, als je dat op je CV kan zetten ben je echt wel een geslaagd acteur

avatar van Captain Pervert
stinissen schreef:

Val Kilmer en Christian Slater gaan in het eerste kwartier een paar keer met elkaar in de clinch, alvorens voorgoed uit beeld te verdwijnen. Dat deze twee sterren er als promotiestunt bij zijn gehaald, lijkt overduidelijk. De echte hoofdrollen zijn weggelegd voor Kathryn Morris, LL Cool J en Johnny Lee Miller.

Hehe, een beetje a la Critical Decision dus (of Executive Decision zoals hij in de USA heet).

Ik vin het een goeie film met een goeie cast. Het laatste half uur is wat verwarrend maar hij is mooi inelkaar gezet.

avatar van jedymaster
niet slecht deze film ben trouwens wel beetje fan van renny maar naar het einde toe zekt de film beetje in jammer

avatar van davidov
disturbing filmpje....en dat zegt iemand die niet bijkwam van het lachen na final destination 2, en roept oeh kijk hitler is op tv....

Kgeef de film 4,5 sterren en ik ben er zelf ook een beetje verbaasd over moet ik zeggen.... acteer werk is niet zo super, het verhaal ook niet....de film moest het bij mij hebben van de spanning en de vele plot twists waar ik er opzich eigenlijk op een gegevn moment genoeg van had....Wel grappig was dat je daardoor even paranoia bent geworden als de mensen in de film, je verdenkt alles en iedereen, altijd, overal....wekte aardig wat spanning op. Ik heb ik geen jaren een film gezien die ook maar in de buurt kwam van het "damn dit is ranzig" , "damnit wie is het nou" of simpelweg gewoon zo spannend was als deze film.

Kan ook komen omdat ik vandaag extreem vermoeid was met een katertje maar ook al is deze film dan wel of niet slecht....een film die ervoor kan zorgen dat zelfs ik hem desturbing en spannend vind verdient wel een ietswat hogere nomering.....vandaar dat ik normale limiet van 4* bij een films als dit vandaag oversla en hem net een 4.5* geef.

Het verhaal leek me leuk en had ook leuk kunnen zijn maar helaas ,voor mij een slechte film met slechte acteer prestaties.
Het komt voor mij niet overtuigend over allemaal.
Jammer van vall kilmer (ook al speelt hij maar een paar minuten in deze film) om in zo`n slechte ,niets zeggende film te spelen.
Maar ja ,sommige momenten waren leuk en ik geef hem daarom 2 sterren voor de moeite

avatar van De Knip
Aardige film, wel een bioscoopbezoek waard. Niet dat ik de film nog een keer wil zien, maar de film is onderhoudend genoeg en het verhaal kent best een spannend verloop:

***1/2

avatar van tyleet11
Naast Antonie Kamerling heeft een andere nederlandse acteur ook een kleine cameo. Namelijk Daniel Boissevain. Hij is de aantrekkelijk man die Antonie mag kussen. Niet echt onbelangrijk, lijkt me...

donnie B.
Ja, die twee hebben het nu wel 'gemaakt' in Hollywood.....

rappers in films, bah

verhaal wat niet klopt, bah

antonie kamerling, bah (al was t maar 10 seconden)

val kilmers naam gebruiken en dan vervolgens maar 10 min in beeld, bah

4xbah is 1,0 ster

patricia15 schreef:

ik vind dit een hele goede film.
beste film die ik tot nu toe gezien heb dit jaar.

ik hoop ook je eerste ......

Neder schreef:
rappers in films, bah
verhaal wat niet klopt, bah
antonie kamerling, bah (al was t maar 10 seconden)
val kilmers naam gebruiken en dan vervolgens maar 10 min in beeld, bah
4xbah is 1,0 ster

Goed beargumenteerde beoordeling!

morpheus schreef:

Goed beargumenteerde beoordeling!

ja vind ik ook , wat is je niet duidelijk morpheus

ja vind ik ook , wat is je niet duidelijk morpheus

Ik zou je orginele post nog maar eens teruglezen voordat je domme vragen gaat stellen....

Maar ik zal het uitleggen, hoeveel redenen heb je nu echt gegeven voor die ééne ster die je geeft. Het gaat mij er niet om dat je 1 ster geeft, de redenen (behalve 1) waarom zijn echter op zijn minst zeer zwak te noemen. De ene mogelijk valide reden die je geeft formuleer zonder enig bewijs of argumentatie terwijl de reden die je geeft schreeuwt om zoiets. Als je dat niet kan inzien dan is verdere discussie niet nodig...

Natuurlijk ben ik nu wel aan het mierennueken Maar komop je weet toch wel waar mijn reactie op slaat?

En ja mierennueken schrijf ik express met de e en u omgedraaid, we moeten het hier wel netjes houden

ik geef een vrij beknopte samenvatting van mijn aanmerkingen op de film. Had geen zin om op details in te gaan aangezien de film dat zelf ook geen moment deed. Daarbij klopte het verhaal op heel veel punten niet , had echt geen trek om daar een a4 verslag van te maken.

Maar idd voor anderen is het waarschijnlijk onduidelijk waarom ik het een B-film vind. Ik blijf echter te lui om het verder toe te lichten. Als iemand ondanks mijn post toch nog deze film wil bekijken dan heeft die mijn zegen hoor, maar ik raad het ze niet aan. You've been warned!

avatar van davidov
idd morpheus het zijn wel erg zwakke argumenten, ik zeg toch ook niet over lotr: film langer dan 3 uur, veel te veel mensen, ik had honger, mn voet jeukte maar ik kon er niet bij, het geluid van de bioscoop was slecht, en ik hou niet van toverfilms.

Tja... dat er een nederlander, een rapper, een grote naam een kleine rol heeft maken een film nog niet slecht.....een verhaal dat niet klopt maakt een film wel behoorlijk vervelend...maar nou vraag ik m af "wat klopt er dan totaal niet?"

En ja ik gebruikte in mijn voorbeelden nogal wat andere argumenten maar ze hadden even weinig met de film zelf te maken....het waren voorbeelden van een vooroordelen en dingen die niks met de film te maken hebben